Du gamla, du fria (Ulvlek)

21.49 Paddington röstar på Hemlig
Jag tycker nog att Paddi borde veta bättre än att tro att hemlig var ulv men jag kan förstå att hon röstade för att bidra till att rädda fio (dvs om paddi är god)

Jag förstår inte. Varför skulle hon rösta för att bidra till att rädda fio enbart om Paddi är god? Menar du att Paddi kunnat veta något om fio som gjorde henne värd att rädda - men enbart om Paddi är god? Kan inte Paddi vara en ulv som räddar en kollega?

röst på hemlig tycker jag inte är ovanligt för Q men jag kan inte riktigt tänka mig att Q trodde att hemlig var ond men jag kan förstå att hon hellre ville rädda fio än hemlig (som paddi). Cirkus håller jag med i hennes motivering även om jag inte tyckte Mirtai var skum

Samma fråga här - jag fattar inte riktigt varför de hellre skulle vilja rädda fio - men bara om de är goda.

Det är dock lite virrigt att du å ena sidan håller med om min motivering, men du tycker inte att Mirtai var skum. Det går inte riktigt ihop för mig

Men det jag reagerar på igår är ändå hela grejen runt hemlig. Cirkus, Paddington och LenaH ifrågasätter henne rejält (vilket inte var märkligt, det hemlig skrev var konstigt) Den enda som dock röstar på hemlig är Paddington. lenaH och cirkus ändrar sig och röstar bägge på mig. jag vet inte, det känns märkligt?

Jag valde att inte rösta på hemlig för att jag insåg vartefter diskussionen framlöpte och jag kom ikapp mina egna tankar att hemlig verkade snarast just som en god som inte hade viktig roll. För mig bär det kraftigt emot att rösta på en som jag tror är god. Då röstar jag mycket hellre på en som gjort något jag tycker är skumt.

LenaH röstar på mig för att hon tycker jag inte är konsekvent genom att först teoria runt det som hände hemlig för att sedan rösta på BSF. Vad gör inte lena själv då? Teoria om en massa andra men sedan rösta på mig?

Här är en till som lägger en märklig röst. Från att inte ha teoriat runt mig alls till att jag är den som är mest misstänkt.

Spontant får det mig att tänka att det kan vara en ledarvarg (cirkus) som följer en ulv (lenaH)

Fast det är väl inte så konstigt att det kom i den ordningen?

Du var knappt inne och teoriade utan det var några andra bland annat hemlig - som jag försökte känna lite på pulsen, men sen kom du in och gjorde något som jag reagerade på - då är det inte så konstigt att byta spår tycker jag (hear, hear) - jag insåg ju därnånstans att hemlig nog inte är ond (som jag förklarade innan till Art)

DL 1 22.00
11.43 Blacksmithfarm röstar på fio
16.40 nickan1 röstar på fio
16.51 Artline röstar på LenaH
20:18 Hemlig röstar på fio
20.29 Lenis röstar på hemlig
20.53 Klara röstar på Madalitso
21.39 Madalitso röstar på Klara
21.46 Mirtai röster på BSF
21.52 LenaH röstar på Mirtai
21.56 Fio röstar på hemlig
21.58 Qitis röstar på hemlig
21.58 Cirkus röstar på mirtai

Niyama missar rösta. lägger efterröst på Hemlig
hemlig
lynchas bybo
BSF käkas bybo

utvecklar mina tankar utifrån röstlistan på de som fick många röster igår
BSF börjar att rösta på Fio
BSF vet vi var bybo och god eftersom hon käkades inatt
Andra rösten på fio läggs av Nickan1
Det är inte en ledarvarg som följer en ulvs röst i alla fall- eftersom BSF var god ;)
Sedan tycker jag att de (fio och Nickan1) inte bör sitta i en lya ihop i vart fall iom att Nickan1 la en andraröst , den andra i DL dessutom, på fio
Tror inte Nickan1 skulle sticka ut så som ond heller, även om hon är nybörjare att leka? Alltid svårt med nybörjare och hon får benefit of the doubts tycker jag så man får se mer av hennes tankar
hemlig lägger en tredje röst på fio. Och ja hemlig var god- så definitivt inte ond:p

Sedan kommer Lenis in och lägger en första röst på hemlig och därefter kommer paddington med andra röst på hemlig efter 3 uddaröster på klara, Madalitso och BSF
Här är det ju faktiskt lite varning för att paddington kan vara ledarvargen tycker jag:idea: men i så fall är jag ju grundlurad av Lenis (och fio) men samma gäller här som i fallet LenaH/ cirkus Att jag synar hellre en trolig ulv än en trolig ledarvarg så vet inte riktigt vart jag ska ta vägen med mina tankar här ang Lenis O_o

Att fio lägger en tredje röst på hemlig är ju inte konstigt i sig faktiskt hon vill väl rädda sig kvar i leken helt enkelt Som jag ser det så är det två (eller tre :p )möjliga förklaringar till det
1) hon trodde att hemlig var ond (om fio är god)
2) hon ville rädda sig kvar i leken för att hon har en viktig god roll
3) hon ville rädda sig kvar för att hon sitter i lyan. då vill man inte åka ut

jag själv lägger en fjärde röst på hemlig - helt baserat på en stark känsla att fio kunde vara god. Sedan kan den känslan givetvis vara helgalen och kanske som @LenaH skrev färgad från förra leken? Det ÄR ju lätt att man tar med sig vilka roller medspelarna hade i förra leken

jag får grubbla kort för jag måste rösta nu O_o

Jag förstår inte. Varför skulle hon rösta för att bidra till att rädda fio enbart om Paddi är god? Menar du att Paddi kunnat veta något om fio som gjorde henne värd att rädda - men enbart om Paddi är god? Kan inte Paddi vara en ulv som räddar en kollega?

Samma fråga här - jag fattar inte riktigt varför de hellre skulle vilja rädda fio - men bara om de är goda.

Det är dock lite virrigt att du å ena sidan håller med om min motivering, men du tycker inte att Mirtai var skum. Det går inte riktigt ihop för mig

Jag valde att inte rösta på hemlig för att jag insåg vartefter diskussionen framlöpte och jag kom ikapp mina egna tankar att hemlig verkade snarast just som en god som inte hade viktig roll. För mig bär det kraftigt emot att rösta på en som jag tror är god. Då röstar jag mycket hellre på en som gjort något jag tycker är skumt.

Fio kan mycket väl vara ond men i går fanns det för lite att gå på och fio fick tre röster väldigt lätt. Jag tänker att en ulv inte hade brytt som om att rädda en god i det läget.

Att det kan vara ulv som räddar ulv, så långt har jag inte tänkt än för än så tycker jag inte att fio är skum.

Ang Mirtai. Jag tror inte hennes teorier stämmer, dvs jag tänker som du. Men jag tycker inte hon är skum som kommer med de teorierna. Men samtidigt gör mirtai mig nojig.

inser att jag inte har något på @Niyama att fundera över:arghh:
men det i sig behöver ju inte betyda något
men får lägga henne åt sidan så länge helt enkelt

Jag måste rösta!!
Totalt sett från det jag skrivit idag och för att jag vet min egen roll så är det ändå Klara jag hyser starkast misstankar emot idag

Klara tycker jag verkar fokusera väldigt på ledarvargen i sin argumentation och det hon förefaller leta efter?
Jag tycker det är konstigt att inte koncentrera sig på ulvar istället .
Jag får uppfattningen att Klara kanske letar efter en ledarvarg för att hon sitter i lyan själv?
Och därför koncentrerar sig på just den rollen . Känns osannolikt att hon skulle ha rollen själv tycker jag spontant just för att hon lägger en uddaröst- Det vanliga är ju att en ond utanför lyan följer en röst som en i lyan lagt
Sedan skaver det förstås rejält att hon hakar upp sig på mig - när jag bara delgav en tanke jag hade ang lenis och fio- ok den var dåligt underbyggd igår- det medges så så sett förstår jag att jag får frågor och funderingar på mig

Jag tror helt enkelt att Klara sitter i lyan och letar efter sin ledarvarg , misstänker att hon funnit den också och därför riktar strålkastarna på andra för att leda bort andras fokus från den

qitis röstar på Klara

inser att jag inte har något på @Niyama att fundera över:arghh:
men det i sig behöver ju inte betyda något
men får lägga henne åt sidan så länge helt enkelt

Jag måste rösta!!
Totalt sett från det jag skrivit idag och för att jag vet min egen roll så är det ändå Klara jag hyser starkast misstankar emot idag

Jag tror helt enkelt att Klara sitter i lyan och letar efter sin ledarvarg , misstänker att hon funnit den också och därför riktar strålkastarna på andra för att leda bort andras fokus från den

qitis röstar på Klara
Men skulle en ulv leta så öppet? Såklart hon kan vara ulv men då tror jag inte det är så att hon öppet letar utan snarare letar för att kunna misstänka en god.

Fio kan mycket väl vara ond men i går fanns det för lite att gå på och fio fick tre röster väldigt lätt. Jag tänker att en ulv inte hade brytt som om att rädda en god i det läget.

Att det kan vara ulv som räddar ulv, så långt har jag inte tänkt än för än så tycker jag inte att fio är skum.

Ang Mirtai. Jag tror inte hennes teorier stämmer, dvs jag tänker som du. Men jag tycker inte hon är skum som kommer med de teorierna. Men samtidigt gör mirtai mig nojig.

Såklart att en ulv inte hade brytt sig om att rädda en god :laugh:

Jag tycker inte heller att fio var så särskilt skum, det enda som talar emot henne är i så fall de många rösterna på hemlig.

Jag känner att jag måste fundera ett varv till på Mirtai nu när hennes teori om nybörjaren som röstade som en ulvkollega också visade sig icke-stämma. Teorin var förvånande dålig för att komma från Mirtai, därav min röst. Nu när det inte stämde så vetefan var jag placerar Mirtai.

Jag känner att jag måste fundera ett varv till på Mirtai nu när hennes teori om nybörjaren som röstade som en ulvkollega också visade sig icke-stämma. Teorin var förvånande dålig för att komma från Mirtai, därav min röst. Nu när det inte stämde så vetefan var jag placerar Mirtai.
Jag behöver också fundera på det men mycket ifrån Nickan perspektivet men jag orkar inte.

Jag fortsätter läsa igenom leken och bygger på mitt tidigare inlägg.

DL 1 22.00
11.43 Blacksmithfarm röstar på fio

Vi vet nu att Bsf var bybo, alltså hade hon ingen som helst information om fio.

16.40 nickan1 röstar på fio

Använder i stort sett samma motivation som Bsf när hon lägger ytterligare en röst på fio. nickan är helt ny på att leka, det gör det himla mycket svårare att göra en bedömning av hen. Jag får fundera vidare och läsa lite mer.

16.51 Artline röstar på LenaH

En typisk förstadagsmotivering som nog inte säger så mycket om någon av dem.

20:18 Hemlig röstar på fio

Hemlig vet vi nu var bybo, så hennes röst säger ingenting om fio.

20.29 Lenis röstar på hemlig

Röstar på hemlig pga att hennes teori inte gick ihop. Vi vet ju att hemlig var god, och hennes teori i sin röst var väldigt rörig, så i dagsläget känner jag inte att det här säger något om Lenis.

20.53 Klara röstar på Madalitso

Min egen röst, en förstadagsteori om att ledarvargen skulle vilja vinka till lyan. Just nu har jag en starkare kandidat till den posten så den teorin är nu helt inaktuell.

21.39 Madalitso röstar på Klara

Madalitso "hämndröstar" på mig, och ja, jag vet att det är lätt att ta röster personligt. Just den rösten gör inte att jag ser något ont i henne, men jag håller henne heller inte som god. Som jag skrev ovan tror jag inte längre på henne som ledarvarg eftersom jag har någon annan som stark kandidat till den rollen.

21.46 Mirtai röster på BSF

Mirtai är lite knepig.

Det andra som sticker ut är såklart @hemlig s konstiga teori. Det är några spelare som går på henne extra mycket och en tanke är att de är ulvar ihop och ser chansen att kunna gå hårt åt en ulvkollega för att skaffa alibi?

Cirkus
LenaH
Paddington

Säger inte att alla är ulvar men om hemlig är det är det väl inte otroligt att iaf en av dem onda.

Hon har teorier om att de som går på hemlig ang hennes förvirrade teori kan vara ulvar ihop med henne. Men sedan röstar hon på Bsf? Nu vet vi ju att varken hemlig eller bsf var något annat än bybor, men Mirtais förvirring gör ändå att jag vill hålla ögonen på henne.

Paddington lägger andra rösten på hemlig pga hennes förvirrade röstinlägg. fio hade tre röster när Paddi la den här rösten, frågan är om fio och Paddi är ulvar ihop och Paddi ville göra ett försök att rädda fio. Med hemligs förvirrade röstinlägg tyckte nog ulvarna att chansen var stor att fler skulle rösta där, och det gjorde de ju. Men, Paddi är en så pass rutinerad spelare att jag inte är säker på att hon skulle göra en sådan manöver. Jag känner att jag inte alls kan placera Paddi på någon sida pga hennes röst på hemlig igår.
Är fio god faller självklart hela mitt resonemang ovan, det är jag fullt medveten om.

21.52 LenaH röstar på Mirtai

Rösten faller på Mirtai pga det jag noterade ovan, att hennes teorier inte går ihop med hennes röst på Bsf. Jag reagerar ju på samma sak nu när jag läser igenom leken igen med lite piggare ögon än jag hade igår. Jag kan inte placera LenaH på någon sida baserat på detta.

21.56 Fio röstar på hemlig

Att fio röstar på hemlig ser jag inget konstigt med oavsett vilken roll fio har. Hon gör det för att öka sina chanser att vara kvar i leken.

21.58 Qitis röstar på hemlig

qitis lägger fjärderösten på hemlig. Pga uttalanden som hon gjort senare (med godförklaringar av fio och Lenis som sticker ut) misstänker jag att hon inte har rent mjöl i sin påse. Om hon skulle ha den roll jag tror att hon har misstänker jag starkt att minst en av de andra som röstat på hemlig är ulv. Då faller blickarna på Paddington eftersom det är just fio och Lenis som lagt de övriga rösterna på hemlig. En annan invecklad teori jag gått och funderat på under dagen är att någon av de som röstat på fio är ulven i fårakläderna, och ledarvargen (som jag misstänker att q är som jag utvecklar i ett inlägg tidigare idag, citerat nedan) vill hjälpa till att dölja detta genom att sätta spiken i kistan för hemlig. Om någon annan än hemlig rykt i gårdagens lynch hade det ju varit tydligt att fårakläderna röstat där. Men ju mer jag funderat på saken desto fler hål har jag hittat i den teorin. Hade q lagt sin röst på någon helt annan hade ju fio och hemlig haft tre röster var och lotten avgjort. Alltså har jag släppt den teorin.

Det här inlägget skaver rejält för mig. Det är väldigt okaraktäristiskt för en god q att godförklara på det sätt hon gör här, helt omotiverat. Och som ulv tror jag hon hade dryftat detta i lyan. Återstår då om hon har en ond roll utanför lyan som vill peka ut för lyan vem hon tycker vore en bra idé att käka.

Slutsats om q, jag tror hon är ond, men inte i lyan.

21.58 Cirkus röstar på mirtai

cirkus röstar på Mirtai pga hennes röst på bsf. Det är första dl och inte mycket att gå på så den rösten säger mig ingenting om cirkus roll.

Niyama missar att rösta

Jag har nu läst fram till inlägg 211 när jag postar det här.

Jag lyckades somna och sova en timme, och har just läst ikapp. Dock med sömndimma I huvudet, så får nog göra det igen innan jag kan säga nått vettigt.

Det skaver för mig också och jag har fått dåligt med svar varför Lenis är god - förutom från själva Lenis ;) Det enda som den utanför lyan kan peka på är ju vem dom inte ska käka och det är den själv. Den utanför lyan vet nog lika lite som alla andra vem som har en viktig roll. Men jag håller helt med dig om att inlägget är skitmärkligt.
Om nu q har en ond roll utanför lyan som jag misstänker och tror sig hittat goda roller som "hör ihop" vill hon kanske peka ut dessa för lyan då lyan naturligtvis har att vinna på att någon, eller bägge, av dessa försvinner ur leken. Det var bara så jag tänkte med att peka ut. Självklart kan hon inte veta, bara ana.

Nu har jag läst igenom igen, och precis som flera andra förstod jag inte varför q höll fio och Lenis som goda efter igår kväll. Sen idag ska jag erkänna att jag är osäker på varför just uddarösterna skulle va från onda? Oavsett min roll så vill jag helst inte lägga tredje eller fjärde röster på folk dl 1 för jag känner att jag inte alls kan vara så säker på någons roll första dl.

Sen hängde jag inte alls med hur mirtai tänkte i sin teori igår, och idag så hänger jag inte med i Artlines resonemang kring nämnda teori.

Om nu q har en ond roll utanför lyan som jag misstänker och tror sig hittat goda roller som "hör ihop" vill hon kanske peka ut dessa för lyan då lyan naturligtvis har att vinna på att någon, eller bägge, av dessa försvinner ur leken. Det var bara så jag tänkte med att peka ut. Självklart kan hon inte veta, bara ana.
Fast Q är ju inte nybörjare? Och nån drällrad fanns väl inte i denna leken, och goda lyan har inte hunnit skicka nån rad än. Så om Q är ledaren så är den enda extrainfon hon har (jämfört med lyan) vem hon själv är. Jag tycker visserligen utpekandet är konstigt av Q, men din teori om det tycker jag också är konstig.

Fast Q är ju inte nybörjare? Och nån drällrad fanns väl inte i denna leken, och goda lyan har inte hunnit skicka nån rad än. Så om Q är ledaren så är den enda extrainfon hon har (jämfört med lyan) vem hon själv är. Jag tycker visserligen utpekandet är konstigt av Q, men din teori om det tycker jag också är konstig.
Jag skriver ju att hon inte kan veta, bara ana. Och jag vet att q är rutinerad, just därför skaver hennes godförklaring av dessa två extra mycket. Som god skulle hon inte ha något intresse av att peka ut dem om hon misstänker att de hör ihop, och som ulv skulle hon ta det i lyan. Min teori mot henne bygger alltså på att hon vill peka ut dessa två för lyan eftersom hon är ledarvargen. Om hon har rätt eller inte som buntar ihop just dessa två har jag ingen aning om, jag vet inte heller riktigt varför hon gör det antagandet att de är goda, det tycker jag inte vi fått något riktigt svar på. Men som sagt, jag tycker att hon är för rutinerad att som god göra det misstaget. Och jag står för att jag tror det.

Men Q är expert på att hitta hintar och lista ut roller. Hon har inte alltid rätt. Men jag förstår vad Klara menar

Men Q är expert på att hitta hintar och lista ut roller. Hon har inte alltid rätt. Men jag förstår vad Klara menar
Jo, jag vet att hon är bra på det. Men det vore ju rätt korkat att skriva ut såna saker i tråden för att hon vill visa lyan. Tycker dock det är konstigt agerat av Q oavsett vilken roll hon har. Sen tror jag inte heller riktigt på den tvilling-teorin hon har, vilket gör mig än mer fundersam, om verkligen Q tror på den själv eller vad syftet är.

Alltså jag förstår hur du tänker, men jag tror inte att en ond roll utanför lyan (inte ens om det är Q) har hittat goda roller som hör ihop redan; det känns helt osannolikt för mig.

Däremot så kan jag tänka mig att den onda utanför lyan gjort allt för att inte bli käk

Jo, jag vet att hon är bra på det. Men det vore ju rätt korkat att skriva ut såna saker i tråden för att hon vill visa lyan. Tycker dock det är konstigt agerat av Q oavsett vilken roll hon har. Sen tror jag inte heller riktigt på den tvilling-teorin hon har, vilket gör mig än mer fundersam, om verkligen Q tror på den själv eller vad syftet är.
Jag håller med. Det är skumt. Hade hon gjort det som ulv?

Mer troligt att hon är god eller varg

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar