Jag fortsätter läsa igenom leken och bygger på mitt tidigare inlägg.
DL 1 22.00
11.43 Blacksmithfarm röstar på fio
Vi vet nu att Bsf var bybo, alltså hade hon ingen som helst information om fio.
16.40 nickan1 röstar på fio
Använder i stort sett samma motivation som Bsf när hon lägger ytterligare en röst på fio. nickan är helt ny på att leka, det gör det himla mycket svårare att göra en bedömning av hen. Jag får fundera vidare och läsa lite mer.
16.51 Artline röstar på LenaH
En typisk förstadagsmotivering som nog inte säger så mycket om någon av dem.
20:18 Hemlig röstar på fio
Hemlig vet vi nu var bybo, så hennes röst säger ingenting om fio.
20.29 Lenis röstar på hemlig
Röstar på hemlig pga att hennes teori inte gick ihop. Vi vet ju att hemlig var god, och hennes teori i sin röst var väldigt rörig, så i dagsläget känner jag inte att det här säger något om Lenis.
20.53 Klara röstar på Madalitso
Min egen röst, en förstadagsteori om att ledarvargen skulle vilja vinka till lyan. Just nu har jag en starkare kandidat till den posten så den teorin är nu helt inaktuell.
21.39 Madalitso röstar på Klara
Madalitso "hämndröstar" på mig, och ja, jag vet att det är lätt att ta röster personligt. Just den rösten gör inte att jag ser något ont i henne, men jag håller henne heller inte som god. Som jag skrev ovan tror jag inte längre på henne som ledarvarg eftersom jag har någon annan som stark kandidat till den rollen.
21.46 Mirtai röster på BSF
Mirtai är lite knepig.
Det andra som sticker ut är såklart @hemlig s konstiga teori. Det är några spelare som går på henne extra mycket och en tanke är att de är ulvar ihop och ser chansen att kunna gå hårt åt en ulvkollega för att skaffa alibi?
Cirkus
LenaH
Paddington
Säger inte att alla är ulvar men om hemlig är det är det väl inte otroligt att iaf en av dem onda.
Hon har teorier om att de som går på hemlig ang hennes förvirrade teori kan vara ulvar ihop med henne. Men sedan röstar hon på Bsf? Nu vet vi ju att varken hemlig eller bsf var något annat än bybor, men Mirtais förvirring gör ändå att jag vill hålla ögonen på henne.
21.49 Paddington röstar på Hemlig
Paddington lägger andra rösten på hemlig pga hennes förvirrade röstinlägg. fio hade tre röster när Paddi la den här rösten, frågan är om fio och Paddi är ulvar ihop och Paddi ville göra ett försök att rädda fio. Med hemligs förvirrade röstinlägg tyckte nog ulvarna att chansen var stor att fler skulle rösta där, och det gjorde de ju. Men, Paddi är en så pass rutinerad spelare att jag inte är säker på att hon skulle göra en sådan manöver. Jag känner att jag inte alls kan placera Paddi på någon sida pga hennes röst på hemlig igår.
Är fio god faller självklart hela mitt resonemang ovan, det är jag fullt medveten om.
21.52 LenaH röstar på Mirtai
Rösten faller på Mirtai pga det jag noterade ovan, att hennes teorier inte går ihop med hennes röst på Bsf. Jag reagerar ju på samma sak nu när jag läser igenom leken igen med lite piggare ögon än jag hade igår. Jag kan inte placera LenaH på någon sida baserat på detta.
21.56 Fio röstar på hemlig
Att fio röstar på hemlig ser jag inget konstigt med oavsett vilken roll fio har. Hon gör det för att öka sina chanser att vara kvar i leken.
21.58 Qitis röstar på hemlig
qitis lägger fjärderösten på hemlig. Pga uttalanden som hon gjort senare (med godförklaringar av fio och Lenis som sticker ut) misstänker jag att hon inte har rent mjöl i sin påse. Om hon skulle ha den roll jag tror att hon har misstänker jag starkt att minst en av de andra som röstat på hemlig är ulv. Då faller blickarna på Paddington eftersom det är just fio och Lenis som lagt de övriga rösterna på hemlig. En annan invecklad teori jag gått och funderat på under dagen är att någon av de som röstat på fio är ulven i fårakläderna, och ledarvargen (som jag misstänker att q är som jag utvecklar i ett inlägg tidigare idag, citerat nedan) vill hjälpa till att dölja detta genom att sätta spiken i kistan för hemlig. Om någon annan än hemlig rykt i gårdagens lynch hade det ju varit tydligt att fårakläderna röstat där. Men ju mer jag funderat på saken desto fler hål har jag hittat i den teorin. Hade q lagt sin röst på någon helt annan hade ju fio och hemlig haft tre röster var och lotten avgjort. Alltså har jag släppt den teorin.
Det här inlägget skaver rejält för mig. Det är väldigt okaraktäristiskt för en god q att godförklara på det sätt hon gör här, helt omotiverat. Och som ulv tror jag hon hade dryftat detta i lyan. Återstår då om hon har en ond roll utanför lyan som vill peka ut för lyan vem hon tycker vore en bra idé att käka.
Slutsats om q, jag tror hon är ond, men inte i lyan.
21.58 Cirkus röstar på mirtai
cirkus röstar på Mirtai pga hennes röst på bsf. Det är första dl och inte mycket att gå på så den rösten säger mig ingenting om cirkus roll.
Niyama missar att rösta
Jag har nu läst fram till inlägg 211 när jag postar det här.