Du gamla, du fria (Ulvlek)

11.43 Blacksmithfarm röstar på fio
16.40 nickan1 röstar på fio

Nickan lägger en andra röst på fio. Nickan är ny så jag kan förstå det. Mirtai och någon annan (som jag svarade på?) skrev att det fanns möjlighet att nickan var ond som följde en annan ond. Jag trodde inte på den teorin. Jag kan tänka mig att en ny som var tvungen att rösta röstade på den som hen kunde skriva en teori om. Dock så är det intressant att bsf blev käk. Ett sätt att visa att Nickan inte följde en ulv? Innebär det att nickan är ulv eller att hon ska se ut som det? Men den teorin tror jag inte ens på själv.

16.51 Artline röstar på LenaH
20:18 Hemlig röstar på fio

Förlåt hemlig men här får fio en trejde röst som inte känns helt rättvis. Inte pågrund av de som röstade på henne utanför att hon inte hade varit tillräckligt skum för att förtjäna en tredje röst (jag skrev även igår kväll att jag inte höll med bsf och jag tyckte inte att fio var skum)

20.29 Lenis röstar på hemlig

Jag tycker att Lenis var väldigt snabb med att rösta på hemlig just för att hemlig är hemlig. Men hon behövde rösta så jag kan förstå rösten.

20.53 Klara röstar på Madalitso
21.39 Madalitso röstar på Klara

Jag orkar inte fundera över de här rösterna just nu.

21.46 Mirtai röster på BSF

Jag håller inte med Mirtai men jag tyckte inte att hennes röst på bsf var konstig. Mirtais teori om att hemlig var ulv som ville lynchas och att någon av de som fråga ut henne tycker jag faktiskt låter rimligt när man läser leken i efterhand. Såg verkligen ut som hemlig ville lynchas. Dock så borde hemlig kanske varit lite mer diskret om det hade varit en ulvkupp.
21.49 Paddington röstar på Hemlig

Jag tycker nog att Paddi borde veta bättre än att tro att hemlig var ulv men jag kan förstå att hon röstade för att bidra till att rädda fio (dvs om paddi är god)

21.52 LenaH röstar på Mirtai

Röstar på Mirtai för hennes teori som jag tyckte lät rätt rimlig. Samtidigt så förstår jag Lena och tycker motiveringen känns rimlig. Fast jag tycker inte det är konstigt att Mirtai röstade på bsf trots hemlig teorin. Samtidigt håller jag med Lena att Mirtai kanske borde ha röstat på hemlig istället men samtidigt kan jag förstå att att Mirtai väntade med vilja lyncha hemlig med tanke på att hemlig är hemlig.

(Ursäkta att det låter extremt förvirrande. Medan jag skriver så hann jag ändra mig och se saker ur fler vinklar och jag orkar inte göra om inlägget för att jag vill gå ut i solen)

21.56 Fio röstar på hemlig
21.58 Qitis röstar på hemlig
21.58 Cirkus röstar på mirtai

Att fio röstade på hemlig förstår jag, för det var hennes enda val. Q röst på hemlig tycker jag inte är ovanligt för Q men jag kan inte riktigt tänka mig att Q trodde att hemlig var ond men jag kan förstå att hon hellre ville rädda fio än hemlig (som paddi). Cirkus håller jag med i hennes motivering även om jag inte tyckte Mirtai var skum.

Det svåra med att analsysera förstadags rösterna är ju att man måste rösta på någon och så tidigt i leken finns det knappt något att gå på. Det här inlägget känns mest som massa text om ingenting och jag känner mig inte det minsta klokare.

Just nu vill jag nog granska Mada och Klara mest. Samt fundera lite mer över Mirtai, även om jag förstår henne och egentligen inte tycker att hon är skum så kan hon mycket väl vara ond för jag förstår ju även de som röstade på henne.

NU ska jag ut i solen.

Nickan lägger en andra röst på fio. Nickan är ny så jag kan förstå det. Mirtai och någon annan (som jag svarade på?) skrev att det fanns möjlighet att nickan var ond som följde en annan ond. Jag trodde inte på den teorin. Jag kan tänka mig att en ny som var tvungen att rösta röstade på den som hen kunde skriva en teori om. Dock så är det intressant att bsf blev käk. Ett sätt att visa att Nickan inte följde en ulv? Innebär det att nickan är ulv eller att hon ska se ut som det? Men den teorin tror jag inte ens på själv.

Förlåt hemlig men här får fio en trejde röst som inte känns helt rättvis. Inte pågrund av de som röstade på henne utanför att hon inte hade varit tillräckligt skum för att förtjäna en tredje röst (jag skrev även igår kväll att jag inte höll med bsf och jag tyckte inte att fio var skum)

Jag tycker att Lenis var väldigt snabb med att rösta på hemlig just för att hemlig är hemlig. Men hon behövde rösta så jag kan förstå rösten.

Jag orkar inte fundera över de här rösterna just nu.

Jag håller inte med Mirtai men jag tyckte inte att hennes röst på bsf var konstig. Mirtais teori om att hemlig var ulv som ville lynchas och att någon av de som fråga ut henne tycker jag faktiskt låter rimligt när man läser leken i efterhand. Såg verkligen ut som hemlig ville lynchas. Dock så borde hemlig kanske varit lite mer diskret om det hade varit en ulvkupp.
Jag tycker nog att Paddi borde veta bättre än att tro att hemlig var ulv men jag kan förstå att hon röstade för att bidra till att rädda fio (dvs om paddi är god)

Röstar på Mirtai för hennes teori som jag tyckte lät rätt rimlig. Samtidigt så förstår jag Lena och tycker motiveringen känns rimlig. Fast jag tycker inte det är konstigt att Mirtai röstade på bsf trots hemlig teorin. Samtidigt håller jag med Lena att Mirtai kanske borde ha röstat på hemlig istället men samtidigt kan jag förstå att att Mirtai väntade med vilja lyncha hemlig med tanke på att hemlig är hemlig.

(Ursäkta att det låter extremt förvirrande. Medan jag skriver så hann jag ändra mig och se saker ur fler vinklar och jag orkar inte göra om inlägget för att jag vill gå ut i solen)

Att fio röstade på hemlig förstår jag, för det var hennes enda val. Q röst på hemlig tycker jag inte är ovanligt för Q men jag kan inte riktigt tänka mig att Q trodde att hemlig var ond men jag kan förstå att hon hellre ville rädda fio än hemlig (som paddi). Cirkus håller jag med i hennes motivering även om jag inte tyckte Mirtai var skum.

Det svåra med att analsysera förstadags rösterna är ju att man måste rösta på någon och så tidigt i leken finns det knappt något att gå på. Det här inlägget känns mest som massa text om ingenting och jag känner mig inte det minsta klokare.

Just nu vill jag nog granska Mada och Klara mest. Samt fundera lite mer över Mirtai, även om jag förstår henne och egentligen inte tycker att hon är skum så kan hon mycket väl vara ond för jag förstår ju även de som röstade på henne.

NU ska jag ut i solen.
Min röst på klara var inte så komplicerad. Ville inte rösta på hemlig bara för att hon var virrig, eftersom hon är det ibland utan att vara ond för det. Behövde dock lägga en röst och då blev det klara för det kan ju vara en hint till lyan att säga att andra hintat. Eller nått :p

Min röst på klara var inte så komplicerad. Ville inte rösta på hemlig bara för att hon var virrig, eftersom hon är det ibland utan att vara ond för det. Behövde dock lägga en röst och då blev det klara för det kan ju vara en hint till lyan att säga att andra hintat. Eller nått :p
Jag lyfte den möjligheten också igår även om jag inte är helt säker om jag tror på den. Men visst är det möjligt.

Din röst känns mycket som en hämdröst och jag hade inte blivit förvånad om ni var två kollegor som röstade på varandra.

Jag måste läsa igenom Klaras inlägg igen. Just nu oklart varför just du fick rösten.

DL 1 22.00

Vi vet nu att Bsf var bybo, alltså hade hon ingen som helst information om fio.

Använder i stort sett samma motivation som Bsf när hon lägger ytterligare en röst på fio. nickan är helt ny på att leka, det gör det himla mycket svårare att göra en bedömning av hen. Jag får fundera vidare och läsa lite mer.

En typisk förstadagsmotivering som nog inte säger så mycket om någon av dem.
Artline röstar på LenaH
Visst är det ulvar som vinkar? Sedan är hon troligen ett säkert byte i en handplockad lya.

Hemlig vet vi nu var bybo, så hennes röst säger ingenting om fio.

Röstar på hemlig pga att hennes teori inte gick ihop. Vi vet ju att hemlig var god, och hennes teori i sin röst var väldigt rörig, så i dagsläget känner jag inte att det här säger något om Lenis.

Min egen röst, en förstadagsteori om att ledarvargen skulle vilja vinka till lyan. Just nu har jag en starkare kandidat till den posten så den teorin är nu helt inaktuell.

Jag postar det här nu och fortsätter gå igenom leken senare, just nu måste jag tyvärr laga lite mat.

Jag lyfte den möjligheten också igår även om jag inte är helt säker om jag tror på den. Men visst är det möjligt.

Din röst känns mycket som en hämdröst och jag hade inte blivit förvånad om ni var två kollegor som röstade på varandra.

Jag måste läsa igenom Klaras inlägg igen. Just nu oklart varför just du fick rösten.
Nä, vet jag själv skämtar om det i inlägget, men helt ärligt så var det för att jag var inne lite på det redan innan klara röstade, och sne när jag var tvungen att rösta körde jag på samma spår.

@Artline du har helt rätt i att jag inte ville rösta på hemlig just för att hon är hemlig. jag vet själv hur det känns att vara förvirrad, skriva något konstigt och så får man hela leken på sig :p Så ville ge henne lite slack och en chans till

Angående mina teorier igår så var de ju uppenbarligen inte särskilt mycket att ha :o

@nickan1 följde uppenbarligen inte sin onda kollega BSF

eftersom hemlig var god så faller också teorin om att lyan valde att rösta ut henne för att skaffa sig alibi.

Men det jag reagerar på igår är ändå hela grejen runt hemlig. Cirkus, Paddington och LenaH ifrågasätter henne rejält (vilket inte var märkligt, det hemlig skrev var konstigt) Den enda som dock röstar på hemlig är Paddington. lenaH och cirkus ändrar sig och röstar bägge på mig. jag vet inte, det känns märkligt?

LenaH röstar på mig för att hon tycker jag inte är konsekvent genom att först teoria runt det som hände hemlig för att sedan rösta på BSF. Vad gör inte lena själv då? Teoria om en massa andra men sedan rösta på mig?

Jag måste tryna och får göra det enkelt för mig iom att jag inte riktigt tycker hemligs spel känns ulvigt direkt men jag tycker Mirtais resonemang svajar rätt bra också och det känns mer som ytterligare ett försök att förvirra.

LenaH röstar på Mirtai för att jag inte ser en konsekvent linje i hennes teori, den börjar med att bygga på att vi som ifrågasatt hemligs rena faktafel skulle vara ulvar men avslutas med att hon röstar på Bsf.

Här är en till som lägger en märklig röst. Från att inte ha teoriat runt mig alls till att jag är den som är mest misstänkt.

Nämen nu tycker jag att både Mirtai och Paddington är konstiga faktiskt. Paddi för svajandet om hemlig ena sekunden är hon tvilling med bsf - bara tanken att outa det känns så ogynnsam för goda sidan. Sen röstar hon på hemlig.

Och sen kommer Mirtai och lägger en röst på bsf med en teori om att nybörjarulven nickan följer ulven bsf - om nickan är ulv så tycker jag inte att det behöver peka på bsf också som ulv, varför liksom? Kan ju vara en god som hon följer? Det fanns ju inte så mycket att gå på då och som nybörjare - ulv eller inte är det ingen orimlig röst, men kopplingen att bsf skulle vara kollga kan jag inte se

Äh jag tycker nog att Mirtai är skummast

cirkus röstar på Mirtai

Spontant får det mig att tänka att det kan vara en ledarvarg (cirkus) som följer en ulv (lenaH)

LenaH röstar på mig för att hon tycker jag inte är konsekvent genom att först teoria runt det som hände hemlig för att sedan rösta på BSF. Vad gör inte lena själv då? Teoria om en massa andra men sedan rösta på mig?

Här är en till som lägger en märklig röst. Från att inte ha teoriat runt mig alls till att jag är den som är mest misstänkt.

Spontant får det mig att tänka att det kan vara en ledarvarg (cirkus) som följer en ulv (lenaH)
Jag kan inte direkt påstå att jag teoriat om en massa andra men jag ville inte lägga röst på hemlig av samma anledning som du. Däremot ville jag att hon skulle klargöra hur hon tänkte eftersom hennes röst grundade sig på faktafel och sånt vill jag inte låta stå oemotsagt då det lätt blir en sanning som kan utnyttjas av onda.

Att rösten föll på dig var ren bekvämlighet, jag tycker sällan att någon är riktigt skum DL1 utan det blir lite att man tager vad man haver och jag var inte heller benägen att göra något aktivt för att "rädda" @fio då jag inte har någon aning om huruvida hon är god eller ond hellr.

Att @cirkus gjorde samma val som jag kan jag i nuläget inte utläsa något av.

jag är trött men fattar vad du menar :)
Är benägen att hålla dig (därför jag röstade på hemlig idag) och @Lenis som goda för stunden
:)
Även jag reagerar på detta - att @fio vill leka är väl kanske inte konstigt men det kan hon väl vilja både som god och ond?
Jag tänker väl också att hade fio haft en viktig god roll hade hon väl kanske propagerat ännu mer för sin sak, nu hade ju också hemlig i princip skrivit bybo i pannan så det blev väl w/o till slut.
Och hur @Lenis blev god förstår jag inte? Varför blev då inte @Paddington också god?
Och hur är det med dig själv?

Jag är hemma efter ett möte som drog ut massor på tiden. Läser från mobilen och skriver ur minnet så ta det för vad det är

Det som sticker ut är rösten från @nickan1 som skulle kunna vara en orutinerad ulv. (Jag satt också i lyan med @fio den där gången :p ) men eftersom hon är ny släpper jag det för stunden.

Det andra som sticker ut är såklart @hemlig s konstiga teori. Det är några spelare som går på henne extra mycket och en tanke är att de är ulvar ihop och ser chansen att kunna gå hårt åt en ulvkollega för att skaffa alibi?

Se det fetade. Jag tycker det är konstigt när det 20 min senare kommer detta:

Ska lägga mig snart, helt slut i huvudet.

Men Mirtai röstar på BSF

Jag tänker att nybörjarulven Nickan gjorde misstaget att alldeles för snabbt haka på kollegan BSF i hennes röst
Mirtai skulle nyss släppa detta för att nickan är ny, och sen röstar hon på BSF pga vad nickan gjorde?

Sen tycker jag resonemanget i sig är lite konstigt. Dels tycker jag det är lite uppfriskande att nån vågar lägga en andraröst sådär direkt, dl 1 säger ju så lite när typ alla har en röst var (säger jag trots att jag brukar bidra till att det blir så genom att lägga udda röst). Sen känns det lite som en orutinerad röst som kan se ut så oavsett roll. Nu vet vi ju att BSF var god, men jag fattar inte varför en ond nickan skulle haka på en kollega just?

(Jag går igenom olika spelare så därför blir det nog lite hoppigt vad jag svarar på.)

@cirkus, @LenaH, @Klara, @Niyama och alla andra som undrat:

Jag har dåligt med tid till leken idag tyvärr ska vara borta klockan 7 och åker hemifrån runt 18,30 så behöver rösta innan det då det är mycket osäkert om jag kommer in något mer under kvällen sedan

Jag ser att flera taggar mig angående det jag skrev igår om Lenis och fio .
Jag kan givetvis inte veta om de är goda. ,men min känsla lutar ditåt pga att det verkar som de spelar som ett lag
Onda brukar passa sig för att visa sånt därav att jag iaf igår la just dem åt sidan
Det var flera saker som fick mig att dra den slutsatsen igår , mest för att jag upplevde att de försvarade varandra
Visst kan jag vara grundlurad och inte heller att det stämmer där jag placerat dom i leken
Men man måste ju börja någonstans:)
Ångrar det inlägget som många av er citerat av mig där jag skriver att de lutar åt det goda hållet för mig. Var ju riktigt onödigt att hjälpa de onda som det nu blir då jag ju också svarar på varför jag tror så .Eller så garvar de högt i lyan för jag är lurad till max :crazy: Men men

Det är flera som har börjat teoria lite utefter röstlistan igår
Även jag har förstås tankar kring det;)
så det kommer i ett inlägg strax

Jag kan givetvis inte veta om de är goda. ,men min känsla lutar ditåt pga att det verkar som de spelar som ett lag
Onda brukar passa sig för att visa sånt därav att jag iaf igår la just dem åt sidan
Det var flera saker som fick mig att dra den slutsatsen igår , mest för att jag upplevde att de försvarade varandra
Visst kan jag vara grundlurad och inte heller att det stämmer där jag placerat dom i leken
Rent statistiskt känns det ju rätt otänkbart att de har samma roller som i förra leken och för oss som var med då så spelade de ju inte alls så då?
Jag tänker väl snarare att de antagligen är färgade av att de var tvillingar då och kanske du också?

Rent statistiskt känns det ju rätt otänkbart att de har samma roller som i förra leken och för oss som var med då så spelade de ju inte alls så då?
Jag tänker väl snarare att de antagligen är färgade av att de var tvillingar då och kanske du också?
Visserligen behövde väl fio mer försvar igår (nu minns jag dock inte hur mycket Lenis försvarade henne ens) men känns ganska osannolikt att just de två blivit tvillingar igen. Är du nya Hedinn, som skriver vad jag tänker förresten? :p

]DL 1 22.00

Niyama missar rösta. lägger efterröst på Hemlig
hemlig
lynchas bybo
BSF käkas bybo

Jag tycker som jag skrev redan i morse att det kan vara intressant med uddarösterna denna gången
Dels hade jag en tanke om att en ev siare skulle sia en som den röstat på och att den skulle välja att rösta på en som den skulle vara ensam om att rösta på

För JO det är vanligt att siaren gör det - siar den den röstade på så det ska synas tydligt att den är avskriven från misstankar eller peka ut den som ulv sedan
Och när det finns spioninfo så blir det ju väldigt tydligt för den som får infon vem som är siaren så sett.
lika som en röstfifflare/ jägare mm brukar göra
Det blir enkelt för goda att hitta varandra på det viset

Om jag nu ska spinna vidare på min tanke att fio är god så skulle det i så fall innebära att det var två goda uppe till lynch igår Och OM så är fallet så skulle jag tro att ulvarna hellre la en uddaröst för att inte vara delaktiga i en lynch mot en god
De som la udda röster igår var

Artline som röstade på LenaH när fio hade två röster på sig redan
Klara som röstar på madalitso
Madalitso som röstar på Klara
Mirtai som röstar på BSF (som vi nu vet var bybo)
tar även med denna :
LenaH som röstar på Mirtai som följs sent av cirkus andra röst på Mirtai strax innan DL

Och drevet vänder ju mot att gå mot fio till att rösterna kommer på hemlig
Jag själv la ju faktiskt den avgörande rösten som det ser ut enligt listan
Sedan vet man ju inte hur den dolda rösten ligger från fåret men iom att en god hade majoritet så antar jag att den kan legat där kanske? :idea:

Artline tycker jag ändå gräver bra och funderar högt och lågt , det enda är väl om hon är i lyan trots det?
Samtidigt tycker jag att hennes tankar sammanfaller väl med mina så kanske inte i mitt fokus idag pga det
Det känns ju vettigt såsom hon tänker helt enkelt men vet förstås inte vart jag har henne

Klara och madalitso röstar på varandra när ingen av dem är i fokus i leken - för redan då handlade det mesta om hemlig och fio
Här ser iaf jag en uppenbar risk att det kan vara två ulvar som lägger alibiröster på varandra?

Klara tycker jag verkar fokusera väldigt på ledarvargen i sin argumentation och det hon förefaller leta efter?
Jag tycker det är konstigt att inte koncentrera sig på ulvar istället .
Jag får uppfattningen att Klara kanske letar efter en ledarvarg för att hon sitter i lyan själv?
Och därför koncentrerar sig på just den rollen . Känns osannolikt att hon skulle ha rollen själv tycker jag spontant just för att hon lägger en uddaröst- Det vanliga är ju att en ond utanför lyan följer en röst som en i lyan lagt
Sedan skaver det förstås rejält att hon hakar upp sig på mig - när jag bara delgav en tanke jag hade ang lenis och fio- ok den var dåligt underbyggd igår- det medges så så sett förstår jag att jag får frågor och funderingar på mig

madalitso verkar mest tramsa runt istället för att leta ulvar? Även hon koncentrerar sig på ledarvargen istället för ulvarna. Det får mig att fundera vart jag har henne

Mirtai röstar på BSF och BSF vet vi efter natten att hon var god . MIrtai säger att hon inte ville rösta på hemlig då hon vet att hemlig är virrig och lätt trasslar in sig
Mirtai är alltid lurig så det är svårt att avgöra vart man har henne.
Dock kanske ( ett mycket stort kanske) det talar lite till hennes fördel att bsf blev käk? och jag har en fundering om LenaH och cirkus här nedan som skulle kunna tala för att Mirtai kan vara god- kanske är det väl bäst att jag tillägger :p
Men sammantaget så behåller jag mina ögon på Mirtai så länge

LenaH lägger en första röst på mirtai
och det som får mig att höja på ögonbrynen är ju att cirkus klämmer i med en andra röst på Mirtai sent strax innan DL Ser ju ut att vara en ledarvarg som följer en ulvs röst faktiskt! Så med detta i tankarna får det mig att rikta ögonen mot LenaH främst - för JAG letar ulvar :cool: och skulle LenaH vara ulv då borde jag ha rätt i min tanke om cirkus också tänker jag.

Börjar känna stress över att tiden rinner ifrån mig och skulle behöva rösta snart O_o Hoppas på lite input från fler nu när jag skrivit vad jag tycker

Hm ja så KAN det givetvis vara också :idea:
Men å andra sidan var de ju knappt med i den leken förrän dag 2 så det var inte enkelt att få grepp om dem som tvillingar i den leken tycker jag!
Satt och skrev ett långt teoriinlägg och ville skriva klart det först :)

DL 1 22.00

Vi vet nu att Bsf var bybo, alltså hade hon ingen som helst information om fio.
Det här reagerar jag på faktiskt! Hur skulle någon kunna ha någon info alls i en första DL? :idea:
De enda som har info där är ju de som är på onda sidan?

Känns osannolikt att hon skulle ha rollen själv tycker jag spontant just för att hon lägger en uddaröst- Det vanliga är ju att en ond utanför lyan följer en röst som en i lyan lagt
Men alltså, det här med allt som är vanligt. Vet inte om jag befunnit mig under en sten i varenda lek jag deltagit i men jag känner inte igen det där? Ja, det händer men inte att det är det vanliga? Samma med siaren och att den siar den den röstat på, många skulle undvika det.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar