Du gamla, du fria (Ulvlek)

Jag funderar fortfarande på Klaras första inlägg i leken, det känns lite kryptiskt på något vis. Jag tror hon vill signalera något med det sen vet jag inte vad, kanske siare eller tvilling eller kanske att hon inkluderar även lyan i sitt firande? Sen om Klara utifrån det är med i lyan eller kanske ledarvarg har jag inget bra svar på. Eller också är hon genomgod och firar verkligen med alla. Det kan ju också vara ett sätt att signalera att man är siare eller ängel kanske?

Flaggar för mobillek och aktivitet från och till idag ska iväg på studentfirande i en annan stad . Tragglar lite med teoeriandet rent allmänt också men jag ska verkligen försöka så gott jag kan!

En av deltagarna var försvunnen vid frukostbordet :confused: Alla letade, men hon hittades aldrig...

Blacksmithfarm var bybo

DagDL 21.30

Röstlistan säger mig inte så mycket i dagsläget. Mer än att det kanske är lite anmärkningsvärt att inte hemlig räddade sig själv genom ändrad röst men hemlig är ju ute i leken ändå så det är ju inte så mycket att teoria om.

Röstlistan säger mig inte så mycket i dagsläget. Mer än att det kanske är lite anmärkningsvärt att inte hemlig räddade sig själv genom ändrad röst men hemlig är ju ute i leken ändå så det är ju inte så mycket att teoria om.
Jag kan inte säkert säga hur hemlig tänkte, men kan ha varit så att hon tänkte att det var bra att ha någon i goda lyan och att det inte skadar goda så mycket om vi förlorar en bybo.

Jag funderar fortfarande på Klaras första inlägg i leken, det känns lite kryptiskt på något vis. Jag tror hon vill signalera något med det sen vet jag inte vad, kanske siare eller tvilling eller kanske att hon inkluderar även lyan i sitt firande? Sen om Klara utifrån det är med i lyan eller kanske ledarvarg har jag inget bra svar på. Eller också är hon genomgod och firar verkligen med alla. Det kan ju också vara ett sätt att signalera att man är siare eller ängel kanske?
Mitt svar på frågan hur jag firar nationaldagen har inget med min roll att göra. Jag skrev ett nästan identiskt inlägg i den tråd som behandlar ämnet.

Jaha det kanske kan vara en förklaring, tack för input!
Det kan vara lätt att glömma att även goda spelar i ett lag, även om goda tillskillnad inte känner till sina lagkamrater från början. Dock kan det spela in i valen folk gör. Jag vet inte vilken roll fio har, men det kan ju vara en viktig god roll, och då kände kanske hemlig att det är bättre att hon som bybo lynchas än att en person som kanske har en viktig roll gör det.

Men alltså - när kom det här med att Siaren skulle sia den den röstat på?
Jag hörde det nämnas i förra leken också men jag själv skulle aldrig göra så?
Eller jo, det skulle kunna hända men aldrig som regel.

Jag har gjort det några gånger och tycker det är ganska klassiskt sätt att visa för medspelarna i ffa efterhand kolla vem som den siat ond/god. Å andra sidan så behöver ju rösten inte vara udda så som q fiskar efter, det vore ju snarast lite väl lätt att röja sig just då. Det gäller väl att som viktig rollinnehavare inte ha ett mönster utan vara lite lagom oförutsägbar.

Även om vi pratar mycket om att folk hintar med sina svar på obligatoriska frågan under dl 1 så är det rätt sällan nån faktisk gör det, är mer att vi inte har så mycket annat att gå på till första dl. Till följande röstningar får du nog mer av att försöka titta på röstlistan, och att då titta på vilka som röstat på vilka och med vilken motivering, samt att titta på hur de diskuterar och teoriar inför röstningen och under dagen. :)

Ingen vill signalera att den är siare eller ängel alltför tydligt. Då kommer ulvarna direkt att försöka få väck den. Kom ihåg att ulvarna sitter tillsammans och kan bolla tankar med varandra och i regel så hittar de viktiga roller snabbare just pga och pga de vet vilka som de facto inte är i lyan så de har något färre att fundera på.

Nä jag säger som Madalitso här - hemlig var rätt tydlig med att hon var bybo tycker jag, redan under röstningen. Så platt lägger sig bara en med "oviktig" god roll och som då kan komma in i goda lyan.

Jag funderar på varför inte fler av de rutinerade spelarna såg det och kanske försökt rikta om strålkastaren mot någon som ser verkligt ulvig ut. Möjligen såg dom det och tänkte hellre bybo än viktig god roll.

jag är trött men fattar vad du menar :)
Är benägen att hålla dig (därför jag röstade på hemlig idag) och @Lenis som goda för stunden
:)
Det här inlägget skaver rejält för mig. Det är väldigt okaraktäristiskt för en god q att godförklara på det sätt hon gör här, helt omotiverat. Och som ulv tror jag hon hade dryftat detta i lyan. Återstår då om hon har en ond roll utanför lyan som vill peka ut för lyan vem hon tycker vore en bra idé att käka.

Vi har skolavslutning här idag, så jag försvinner ett tag nu men tittar in senare. Kände bara att jag ville lyfta dessa tankar när jag hade dem färska i minnet.

Det här inlägget skaver rejält för mig. Det är väldigt okaraktäristiskt för en god q att godförklara på det sätt hon gör här, helt omotiverat. Och som ulv tror jag hon hade dryftat detta i lyan. Återstår då om hon har en ond roll utanför lyan som vill peka ut för lyan vem hon tycker vore en bra idé att käka.
.

Det skaver för mig också och jag har fått dåligt med svar varför Lenis är god - förutom från själva Lenis ;) Det enda som den utanför lyan kan peka på är ju vem dom inte ska käka och det är den själv. Den utanför lyan vet nog lika lite som alla andra vem som har en viktig roll. Men jag håller helt med dig om att inlägget är skitmärkligt.

Nä jag säger som Madalitso här - hemlig var rätt tydlig med att hon var bybo tycker jag, redan under röstningen. Så platt lägger sig bara en med "oviktig" god roll och som då kan komma in i goda lyan.

Jag funderar på varför inte fler av de rutinerade spelarna såg det och kanske försökt rikta om strålkastaren mot någon som ser verkligt ulvig ut. Möjligen såg dom det och tänkte hellre bybo än viktig god roll.

Jag har sett de med viktiga roller lägga sig åxå när de tappat lusten att leka, så tycker (tyvärr) att man inte kan vara helt kategorisk där. Då har jag sett det som LL så kan säga det objektivt. Men i regel kan det säga ngt om rollen, ja.

Håller med om stycke 2, jag tänkte också tanken att hemlig kunde vara bybo men lät rösten stå kvar för hade inget bättre att gå på i det läget. Hellre en bybo än att råka skopa ut ängeln dag ett liksom, även om en ond alltid är prio.

Vi har skolavslutning här idag, så jag försvinner ett tag nu men tittar in senare. Kände bara att jag ville lyfta dessa tankar när jag hade dem färska i minnet.
Exakt vad jag också känner.

Skriver mer när jag hittat datorn.

Det skaver för mig också och jag har fått dåligt med svar varför Lenis är god - förutom från själva Lenis ;) Det enda som den utanför lyan kan peka på är ju vem dom inte ska käka och det är den själv. Den utanför lyan vet nog lika lite som alla andra vem som har en viktig roll. Men jag håller helt med dig om att inlägget är skitmärkligt.

Tyckte du inte om mitt fina Bond-inspirerade inlägg? :angel: (Var ju tvungen att driva lite med mig själv efter förra leken o vår diskussion om hintar ;):D)

Men alltså - när kom det här med att Siaren skulle sia den den röstat på?
Jag hörde det nämnas i förra leken också men jag själv skulle aldrig göra så?
Eller jo, det skulle kunna hända men aldrig som regel.
Jag undrade också det och undrade redan i förra leken. Det är något jag hellre skulle undvika. Det var väl när jag var ny och tyckte nån var misstänkt redan dag 1 som jag då ville sia den skumma typen (alltså att det då blev samma som jag röstade på).

Jag hatar att missa en kväll, man kommer så långt efter när man inte kan följa något live. Jag röstade typ samma minut som jag behövde åka hemifrån och då hade jag varken bytt om eller packat.

När jag kom hem och var dödstrött så började jag läsa igenom leken, typ 8 sidor. Jag läste hemligsröst innan jag gav upp och ansåg mig själv för trött för att läsa och gick istället till resultatet och såg att hemlig lynchats och tänkte "vad håller ni på med?!". Det är ingen hemlighet att hemlig kan skriva saker som missuppfattas och som kan låta skumt.

Men efter att ha läst igenom leken så föstår jag rösterna på henne för det kändes verkligen som hemlig ville lynchas och jag är tveksam till om någon trodde att hon verkligen var ond? @Paddington och @qitis ?

INLÄGGET POSTADE INNAN JAG VAR KLAR!

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I