Du gamla, du fria (Ulvlek)

[......]
21.49 Paddington röstar på Hemlig

Jag tycker nog att Paddi borde veta bättre än att tro att hemlig var ulv men jag kan förstå att hon röstade för att bidra till att rädda fio (dvs om paddi är god)
[....]
(Ursäkta att det låter extremt förvirrande. Medan jag skriver så hann jag ändra mig och se saker ur fler vinklar och jag orkar inte göra om inlägget för att jag vill gå ut i solen)
[...]

.

Jag förstår inte. Varför skulle hon rösta för att bidra till att rädda fio enbart om Paddi är god? Menar du att Paddi kunnat veta något om fio som gjorde henne värd att rädda - men enbart om Paddi är god? Kan inte Paddi vara en ulv som räddar en kollega?

Jag håller med och reagerar på samma sak som cirkus i detta inlägg från dig Artline.

Sedan funderar jag lite över nästa inklipp jag gjorde - att du ändrade dig och såg saker å flera vinklar - vilka vinklar? Ser lite ut som en gardering från dig.

Jag skrev att de tre som var skumma var de tre som röstade på mig, jag skrev oxå att jag inte trodde de satt i lyan ihop eller att alla tre ens var onda...
Det visade sig stämma!

Jag tror faktiskt inte alla tre var goda, känns inte rimligt! Jag tror lyan utnyttjar nickan till sin fördel genom att hon är ny och kan komma undan med en andraröst i dl 1. Sen var det ju bara bonus att även hemlig hakade på! Är sjukt ovanligt att någon får mer än två röster i dl 1 om det inte är något väldigt märkligt som sker... Tror lite som Q som jag även skrev igår att lyan nog inte la sina röster på mig förutom eventuellt nickan då om min teori stämmer
Om Nickan är ulv så tror jag hon röstade på dig på efterhand.

Jag gick tillbaka och kollade - klockan 21:35 typ skrev jag att jag nog tolkade hemlig som en god med oviktig roll. Jag tycker fortfarande att det är konstigt att både du och Q ändå röstade på henne
varför det? varför ska jag tro/följa någon annan som jag inte vet vilken agenda den personen har och inte rösta efter min egen magkänsla?

Nej jag håller med... den enda skumma för mig sen igår är nickan. Men det kan ju vara för att hon är ny oxå och då vill man ju inte lägga sin röst där heller 🤔
Jag förstår att en ny röstade på dig. Det är svårt att rösta och hon såg en teori som lät rimlig. Så hon kan ha vilken roll som helst.

DL 1 22.00
11.43 Blacksmithfarm röstar på fio
16.40 nickan1 röstar på fio
16.51 Artline röstar på LenaH
20:18 Hemlig röstar på fio
20.29 Lenis röstar på hemlig
20.53 Klara röstar på Madalitso
21.39 Madalitso röstar på Klara
21.46 Mirtai röster på BSF
21.52 LenaH röstar på Mirtai
21.56 Fio röstar på hemlig
21.58 Qitis röstar på hemlig
21.58 Cirkus röstar på mirtai

fio 3
LenaH 1
Hemlig 4
Madalitso 1
klara 1
Bsf 1
Mirtai 2

hemlig lynchad
bsf käkad

båda var bybor

Jag håller med och reagerar på samma sak som cirkus i detta inlägg från dig Artline.

Sedan funderar jag lite över nästa inklipp jag gjorde - att du ändrade dig och såg saker å flera vinklar - vilka vinklar? Ser lite ut som en gardering från dig.
Jag förstår att det verkar konstigt. Ibland när jag skriver teoriinlägg så kan jag ha starka misstankar mot en person. Men under tiden jag skriver inlägget och ska motivera varför jag tror att någon är ond. Så håller inte mina argument och jag misstänker inte längre personen.

Lite så kändes det i det inlägget också. När jag läste igenom leken i natt så kände jag att antigen är Mirtai ond eller någon av de som röstade på henne onda. Men jag läste igenom inlägg samtidigt som jag skrev inlägget och denna gången så tyckte jag inte att Mirtai rösterna kändes lika skumma längre. Och hela mitt inlägg kändes konstigt och att jag borde ha skrivit om allt men orkade inte.

Jag tyckte inte fios kommentar igår kändes ond och att jag tyckte att rösterna hon fick igår förtjänade hon inte. Jag säger inte att fio är god men jag har lite svårt att ställa om ifrån igår när hon kändes oskyldig (för stunden). Nu vet jag inte alls vad jag tycker om fio.

varför det? varför ska jag tro/följa någon annan som jag inte vet vilken agenda den personen har och inte rösta efter min egen magkänsla?

Det är sant - men du hade ju också kunnat tolka hemlig på samma sätt som jag gjorde, vilket jag nog förväntat mig av en rutinerad spelare som dig - dvs inte lyssnat på mig i första hand utan tolkat henne lite friare och inte gjort henne till ett så lätt offer. Jag blev ju också misstänksam först - men ju mer jag läste desto mindre skum blev hon.

Nej jag håller med... den enda skumma för mig sen igår är nickan. Men det kan ju vara för att hon är ny oxå och då vill man ju inte lägga sin röst där heller 🤔

Det är ju den enda som är kvar av de som röstade på dig.

Tänker du inget om nån annan i leken?

Fast det trodde jag innan dom käkade BSF och det visade sig att hon var Bybo.
Är nickan ulv är det helt klart strategiskt från lyan tror jag.
Jag hade förstått om det vore typ Lena. Men visst händer det att ulvar gör saker man aldrig trodde att de skulle göra. Men tveksamt. Blir intressant att se när leken är slut.

Det håller jag med om - igår alltså - men nu med facit att hemlig var god och fick en massa röster på slutet så utesluter i allafall inte jag att det var för att rädda en ond fio.

Men (och nu talar jag även för mig själv då jag la förstarösten på hemlig) tror du verkligen att rutinerade spelare skulle göra en sån uppenbar grej o så tidigt? Då känns ju typ alibiröster vanligare. Jag hade aldrig outat mig så som ulv. Räddningsaktioner hör typ avgörande lynch till.. Ok nån kan ju ha röstat där. Men för att gå under radarn då bättre att lägga uddaröst vilket man ju alltid kan göra ganska obemärkt dl1.

Om Nickan är ulv så tror jag hon röstade på dig på efterhand.

Efterhand?

Edit såg du svarat det redan

Jag inser ju att vi behöver hitta ulvarna så jag funderar och funderar, vrider och vänder på det jag läser. Jag har ju en teori om q som ledarvarg. Och jag får en känsla av att hon är väldigt följsam mot Paddington.
Jag undrade precis detsamma men hann och se att du redan frågat om det :)

Citatet ovan är ett "svar" på ett inlägg från just Paddi.

DL 1 22.00
11.43 Blacksmithfarm röstar på fio
16.40 nickan1 röstar på fio
16.51 Artline röstar på LenaH
20:18 Hemlig röstar på fio
20.29 Lenis röstar på hemlig
20.53 Klara röstar på Madalitso
21.39 Madalitso röstar på Klara
21.46 Mirtai röster på BSF
21.52 LenaH röstar på Mirtai
21.56 Fio röstar på hemlig
21.58 Qitis röstar på hemlig
21.58 Cirkus röstar på mirtai

q lägger sin röst på hemlig, precis som Paddington. Q har själv en teori om att ledarvargen skulle lagt sin röst på samma som en ulv. Varför hon valt ut just Paddi kan jag inte svara på dock. Det är bara en känsla jag fått.

Jag tycker det här är skitsvårt! Jag får ju i gå ulvvibbar av någon av er. :arghh:

Jag tänker rösta nu för jag är onykter och tänker ägna kvällen åt helt andra saker än ulvlekande :p

Mirtai röstar på LenaH
För jag tror att hon är ulv som blev följd av vargen cirkus igår.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar