Du gamla, du fria (Ulvlek)

Jag ser att flera taggar mig angående det jag skrev igår om Lenis och fio .
Jag kan givetvis inte veta om de är goda. ,men min känsla lutar ditåt pga att det verkar som de spelar som ett lag
Onda brukar passa sig för att visa sånt därav att jag iaf igår la just dem åt sidan
Det var flera saker som fick mig att dra den slutsatsen igår , mest för att jag upplevde att de försvarade varandra

Jag läste detta igen och faktiskt så håller jag med q i principen att ulvar försöker aldrig visa att de är ett lag. Det är ju inte ovanligt heller att ulvar gör sig tjenis med goda och ett bra sätt är såklart att "försvara" en god.

Jag hade en teori om hemlig igår och de som röstade på henne. Men eftersom jag tvekade runt hemlig valde jag att rösta på någon annan.

Dvs nästan precis samma sak som cirkus och LenaH gjorde, fast deras röster hamnade på mig. Varför tycker de att jag är så misstänkt för att jag valde att inte rösta på hemlig när de gjorde precis samma sak?

Det är ju den enda som är kvar av de som röstade på dig.

Tänker du inget om nån annan i leken?

Jo, de som la udda röster har jag redan skrivit om, tror man ska leta ulvar däribland faktiskt, madalaskar och klara tex... Nej jag vet att hon inte heter så men minns ju aldrig rätt namn.
Lena H för att jag inte skulle vilja ha henne som motspelare om jag var ond men hon har inte utmärkt sig på något vis.. samma med dig.

Mirtai tycker jag känns något skum efter igår, Lenis känns helt neutral än så länge och Paddi har bra tankar tycker jag... ser inte alls något skumt där faktiskt.

... Sen är jag lika förvånad över godförklaringen av q som alla andra...men tar ju tacksamt emot det.

Jag måste göra det lätt för mig, vill inte riskera att missa.
Den som är klart skummast idag är q.
Det värsta är att jag inte är säker på om hon är ondskum eller bara skum men jag är klart handikappad av mobillek och dum häst så:

LenaH röstar på qitis för hennes konstiga godförklaring av fio och Lenis men att hon utelämnade Paddington?

Jag förstår att det verkar konstigt. Ibland när jag skriver teoriinlägg så kan jag ha starka misstankar mot en person. Men under tiden jag skriver inlägget och ska motivera varför jag tror att någon är ond. Så håller inte mina argument och jag misstänker inte längre personen.

Lite så kändes det i det inlägget också. När jag läste igenom leken i natt så kände jag att antigen är Mirtai ond eller någon av de som röstade på henne onda. Men jag läste igenom inlägg samtidigt som jag skrev inlägget och denna gången så tyckte jag inte att Mirtai rösterna kändes lika skumma längre. Och hela mitt inlägg kändes konstigt och att jag borde ha skrivit om allt men orkade inte.

Jag tyckte inte fios kommentar igår kändes ond och att jag tyckte att rösterna hon fick igår förtjänade hon inte. Jag säger inte att fio är god men jag har lite svårt att ställa om ifrån igår när hon kändes oskyldig (för stunden). Nu vet jag inte alls vad jag tycker om fio.
men varför vill du sprida argument som du själv inser inte håller?
vill du att folk ska plocka upp dina tankar och bygga vidare på felaktiga grunder? Eller är det fiskande? Fast det ser inte ut som fiskande utifrån vad du skriver ovan.

alltså jag förstår inte riktigt varför man publicerar teorier som man själv inser inte håller - innan man har publicerat dem, det är en sak att diskutera och argumentera om olika för- och emot sidor om personer, men att bara lämna inlägget till hälften? Alltså det skaver lite för mig.

och eftersom det är det som skaver mest för mig ikväll så hamnar min röst på Artline idag

Paddington röstar på Artline

men varför vill du sprida argument som du själv inser inte håller?
vill du att folk ska plocka upp dina tankar och bygga vidare på felaktiga grunder? Eller är det fiskande? Fast det ser inte ut som fiskande utifrån vad du skriver ovan.

alltså jag förstår inte riktigt varför man publicerar teorier som man själv inser inte håller - innan man har publicerat dem, det är en sak att diskutera och argumentera om olika för- och emot sidor om personer, men att bara lämna inlägget till hälften? Alltså det skaver lite för mig.

och eftersom det är det som skaver mest för mig ikväll så hamnar min röst på Artline idag

Paddington röstar på Artline
Nu pratade jag generellt. Att jag kan ändra mig och då raderar jag.

I det inlägget tänkte jag högt och skrev allt jag tänkte men att inlägget blev rörigt.

Det håller jag med om - igår alltså - men nu med facit att hemlig var god och fick en massa röster på slutet så utesluter i allafall inte jag att det var för att rädda en ond fio.

Jag fattar inte varför du är så inne på att fio är ond och blivit räddad? Jag håller visserligen inte fio som god (neutral snarare) men det kan ju lika gärna stått mellan två goda.

Men (och nu talar jag även för mig själv då jag la förstarösten på hemlig) tror du verkligen att rutinerade spelare skulle göra en sån uppenbar grej o så tidigt? Då känns ju typ alibiröster vanligare. Jag hade aldrig outat mig så som ulv. Räddningsaktioner hör typ avgörande lynch till.. Ok nån kan ju ha röstat där. Men för att gå under radarn då bättre att lägga uddaröst vilket man ju alltid kan göra ganska obemärkt dl1.

Jag tror nog inte att alla röster på hemlig var från ulvar, nej. Din och fios röst är dom som känns rimligast. Din för att den faktiskt var först och fios för att hon försökte rädda sig själv, men jag friskriver henne absolut inte som ulv för det. Sen är det så Paddi och q's röster - av dom så var jag misstänksam mot Paddi redan igår och q har gått bananas idag- och nån hade tanken om att en möjlig ledarvarg q följer ulven paddi - det är ju en rimlig tanke, men skulle q som ledarvarg sticka ut så mycket som hon gjort idag?

Jag fattar inte varför du är så inne på att fio är ond och blivit räddad? Jag håller visserligen inte fio som god (neutral snarare) men det kan ju lika gärna stått mellan två goda.

Alltså jag vet inte - men jag tycker bara att det är så skumt att så många har henne som god och att flera förbisett möjligheten om att hon faktiskt ÄR ond. Visst kan det ha stått mellan två goda - vi får inte heller glömma att fårulven rimligen har röstat och hur det de facto kan påverka röstlistan.

Har du inga tankar om några andra?

DL2 21.30
18.00 qitis röstar på Klara
20.08 Madalitso röstar på qitis
21.00 Mirtai röstar på LenaH
21.03 LenaH röstar på qitis
21.09 Paddington röstar på Artline

Och egentligen - om nu fio är god - varför skulle ulvarna lyncha hemlig som uppenbart sa att hon var bybo? Eller tror du att alla de som röstat på hemlig också är goda?

Du brukar ju fylla en lya rätt snabbt till bredden men nu verkar du tycka att alla är goda.

Jag tänker rösta nu för jag är onykter och tänker ägna kvällen åt helt andra saker än ulvlekande :p

Mirtai röstar på LenaH
För jag tror att hon är ulv som blev följd av vargen cirkus igår.

Jag tycker alla dessa teorier om följande varg skaver. Jag tycker inte alls det är så himla vanligt? Och väldigt vagt att rösta på nån av det skälet, kan lika gärna vara en god som blev "följd" av god eller av ond.

Och egentligen - om nu fio är god - varför skulle ulvarna lyncha hemlig som uppenbart sa att hon var bybo? Eller tror du att alla de som röstat på hemlig också är goda?

Du brukar ju fylla en lya rätt snabbt till bredden men nu verkar du tycka att alla är goda.
Om ulvar röstade på henne så beror det nog på att hon var lätt att skriva motivering till. Gäller även goda. Så det är svårt.

Gillar att du tänker.

Darn it. Fick panikbada två hundar pga identifierbar grön sörja och nu hinner jag inte stolpa upp allt som jag vill.

Fio har jag som igår, försiktigt åt det goda hållet. Niyama är den jag har svårast att läsa men hennes försiktiga spelstil just nu tycker jag är svårvärderad. Säger inte jättemycket utan skriver mest enstaka frågeställningar. Cirkus är igång och vänder o vrider, o förra leken likadant, då ville jag ha henne som god tills jag tvärvände när hon vägrade inse vad jag menade.. Hennes vanliga spelstil är helt enkelt sådan att jag ofta vill ha henne åt godare hållet.. Men men. Artline skriver mkt men lite motsägelsefullt. Tycker det är kul med aktiviteten men vet inte om jag ska tolka det som ett superseriöst försök att läsa leken eller ett sätt att peta lite hit o dit utan att säga så mkt..
Klara får jag inget grepp om men måste citera inlägg för att förklara vad jag menar så jag återkommer där.

Jag tycker alla dessa teorier om följande varg skaver. Jag tycker inte alls det är så himla vanligt? Och väldigt vagt att rösta på nån av det skälet, kan lika gärna vara en god som blev "följd" av god eller av ond.

Jag reagerade på att både Lena och cirkus så pass plötsligt släppte hemlig och båda röstade på mig utan tidigare misstankar och liknande teori

. Artline skriver mkt men lite motsägelsefullt. Tycker det är kul med aktiviteten men vet inte om jag ska tolka det som ett superseriöst försök att läsa leken eller ett sätt att peta lite hit o dit utan att säga så mkt..
Problemet är att jag inte vill ta ställning än utan jag tänker högt och vet inte alls. Folk kan vara onda men även goda för skumma saker. Känner mig extremt rörig.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar