Min var ju väldigt spooky förr men har kommit över det värsta. Vi jobbar med att han ska ha huvudet nere (inte nödvändigtvis i form men inte högt och adrenalinspänd), så får han magnesium och på tävling har vi silence-luva. Jobbar också på att hålla mig själv lugn för att inte förstärka obehaget. Men för oss har ju struppipningsoperationen varit viktigast för att han lyckas hålla koncentrationen med syre i hjärnan...
Tack för att du delade med dig! Skönt att din har blivit bättre!
Problemet med min är ju att han är inte spänd utan jobbar jätte bra för att i nästa sekund få syn på ngt inbillat läskigt och kasta sig. Så det går aldrig att förutse när det kommer utan vi kan jobba jätte bra på tex förvänd galopp för att då nästa sekund vara 150 cm över mark för att han såg någon grop i sanden...
Min är inte speciellt känslig för ljud utan det kan vara ett löv, en grop, ett spår i sanden eller en liten sten som är superläskig..
Det här har tilltagit sista månaden upplever jag. Men han har under den perioden varit inne hos vet som friskförklarad honom så det borde inte vara ngt fysiskt fel.