Dressyrhingst som kan hoppa

Jate Volim

Trådstartare
Efter lite funderingar nu under morgonen skulle jag vilja ha tips på dressyrhingstar som har vettig hoppteknik. Jag har själv dålig koll på hur gångartshingstarna hoppar men ni kanske har bättre insyn än vad jag har?

Briar vet jag ju har goda anlag för båda disciplinerna men han är tyvärr inte aktuell. Finns det andra?

Mvh JV

Sv: Dressyrhingst som kan hoppa

Chirlon, Rambo och Lambourgini.

Senast ändrad:

Ojdå! Det var ju inte meningen :D jaja, nu är det försent att ändra det :D Ni får googla istället :D fast han kan iof oxå hoppa :D

Metall . Hade en uppfödning efter honom som var som en liten gummiboll

Mia

New Balance borde ha hoppgener med avseende på stammen
Flemmingh (om det går att få tag på fryst)
Come Back II hoppgener som ger riktigt bra gångartshästar också

Har två avkommer efter New Balance i stallet jag står i, de hoppar bättre än de rör sig i mina ögon, mamman är e: martini. Fina hästar som hoppar trevligt.

*kl*
Jag har också letat efter en dressyrhingst som kan hoppa men insett att det nog är lättare att hitta en hoppstammad hingst som kan röra sig. Är personlige väldigt förtjust i Tailormade Lancelot och Quattro B. Väldigt olika typ men kan både hoppa och röra sig båda två.

Sen tror jag att det finns väldigt många dressyrhingstar som kan ge mer hopp än dom får cred för. Pinsamt ibland hur dåligt förberedda en del dressyrstammade hästar är för hoppningen på både treårstest och bruksprov.

Så fort jag får lite mer flis på banan så ska jag skutta min Shooting Star unge! Det lilla jag sett hitills ser intressant ut :) Och då är det ändå rent dressyrstammat på moderns sida genom Bayron-Lambert... Återkommer med resultat och kanske även en film om det funkar :)

Nu är det ju ingen dressyrhingst men Cantenburry eller vad han nu heter ;) Hoppepålle som rör sig väldigt bra ?

och kl.
min donna är efter new balance och hon rör sig mycket luftigt och bra, över medel och hoppar lika bra som hon rör sig. :)
hennes morfar är swift(en stam med namn som jag inte alls är bekant med :D)
en i grannstallet har också en new balance avkomma som går 140 hoppning.
även zettermans har ju en new balance avkomma som går svår hoppning.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 238
Senast: lizzie
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka