Drapå-överkast el annat förslag

AbCdE

Trådstartare
Allt som oftast möts jag av detta :down: Söker någon bättre variant av överkast som hundarna inte kan gräva upp. När jag googlar drapå-överkast får jag bara upp gräsligt fula med volangerO_o Någon som har något bra förslag?
6ECBF2F3-03CE-4080-B315-4F222E3E71CD.webp
 
Allt som oftast möts jag av detta :down: Söker någon bättre variant av överkast som hundarna inte kan gräva upp. När jag googlar drapå-överkast får jag bara upp gräsligt fula med volangerO_o Någon som har något bra förslag?Visa bifogad fil 102910
Jag har tuftade mattor som jag använder som överkast. De tål blöta hundar, hundklor, är svårbäddade och finns med olika mönster, färger och storlekar.

1665682722827.webp
 
Min erfarenhet är kanske inte riktigt den lösning du önskar, men det enda som funkar för oss är att stänga ute hundarna ut sovrummet när de är ensamma hemma. Eller ja, stora killen bäddar på sin höjd om lite och flyttar prydnadskuddar för att bygga ett mysigt bo, det kan jag leva med. Men Whippishen blir manisk och hamnar i ett gräv-mode där han varken ser eller hör. Vår förra säng grävde han sig igenom.
 
En tyngre matta var ju ett bra förslag!
Om de inte "tokgräver" kanske det räcker/funkar med en toppklädsel som överkast?
Då kanske resåren håller den på plats.
 
Jag gör lite tvärt om. Jag lägger massor av lätta hundfiltar, kuddar m.m. ovanpå täckena, så bäddar hundarna med det istället för med mitt täcke och mina kuddar. För det mesta iaf.
 
Jag har tuftade mattor som jag använder som överkast. De tål blöta hundar, hundklor, är svårbäddade och finns med olika mönster, färger och storlekar.

Visa bifogad fil 102913
Jag köper mina mattor på typ Rusta, till min dubbelsäng har jag två 133 x 185 och fördelen är att de har gummerad undersida så dels blir de styvare så det är inte lika enkelt att bädda till en hög och dels så tål de blöta hundar om de varit ute innan jag ska åka någonstans.

Just nu säljer de t ex den här för 149 kr.

1665991080310.webp
 

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 213
Senast: LinnK
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 362
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 917
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp