Dräktiga eller ej??

Vi får hålla alla tummar för oss eftersläntare... :crazy:

Welsh: hur har det gått med Sunny? (om du läser detta...?)

Njae, jag tror nog inte att ni heller är sist...
Min krångelmaja ska kollas på fredag (hoppas jag - ev även på måndag för att vara säker på att det inte är två, eftersom hon dubbelovulerade med 4 dagars mellanrum... :crazy:)
Och mitt andra shetlandssto betäcktes senast i torsdags och henne ger jag ytterligare en brunst om hon inte tagit sig.
Och ärligt talat så är jag nog tveksam till resultatet för båda dessa.. :smirk:

Fullblodsstoet är konstaterat dräktig, som jag skrev ovan, och det ena shetlandsstoet också. 50% hittills är väl helt okej? :crazy: :D

Mina ston är samtliga dräktiga med mina egna hingstar (ponnyer) men Hbl stoet är dräktig med Bocelli( tyvärr inte min)
Dom har bägge haft 100% dräktighet. Nu är vår sässong över och lugnet har lagt sig, det är skönt. Hingstarna betar lugnt och stona blir tjockare! :)

Det är den Concorde som är e. Voltaire. Han har tävlats av bla . Jos Lansink i yngre dagar, och ligger 5:a på listan över världens bästa hoppförvärvare 2002/03. Dessutom har stoet riktigt bra möderne, så hon blir bra att ha i aveln förhoppningsvis. :)

Min kallblodstravare, Trollfuxa, blev dräktig på första försöket -semin. Qvadrigo är hon betäckt med, kallblodstravare det med. Dygn 66 och som hon beter sej måste hon vara dräktig fortfarande (kollades sist på 30 dagar).

Mitt sto är 14 år, e: Anart-Ganesco-Gaspari. Har varit hos Diesel ox, som ägs av stoets förra ägare. De har lånat hennes mage till en bebis :)
Brukar alltid ta sig på första brunsten (haft 6 föl), men i år har det strulat, och hon betäcktes för 3:e, och sista gången för i år, den 18 juli :smirk: . Än har hon inte brunstat om iallafall :bump: .
Kollar henne på 90 dygn om hon ej brunstar igen.

Mitt sto har gått ca 100 dagar och var fortfarande dräktig på 90-dagarskollen :love:
Det var en synnerligen pigg krabat som for runt som en skottspole vid ultraljudet (vi hade tur och fick kanonbilder av den) så nu är det 'bara' att hålla tummarna att det håller hela vägen :)

Stammen blir i så fall Looping 876 - Quite Easy 958

Äntligen, efter all otur detta året (skador, arabesques föl som dog etc.), så verkar lyckan ha vänt! Kollade henne idag, och hon är dräktig.. :D Betäckt med hingsten Green River xx och det tog sig första gången.. :)

Nu är det dax för ameo att dansa hula-huladans igen!!! :banana: :bump: :bow: :bump: :banana: :bow: :banana: :bump: :bow:
För krångeldamen ÄR dräktig!! ÄNTLIGEN!!! Efter trettioelva försök på tre säsongen så har hon äntligen tagit sig!!!
Nu är alltså 3 av 4 konstaterat dräktiga. Den fjärde ska kollas om 1½ vecka ungefär..

Ett jättestort GRATTIS!!!! :banana: Har inte riktigt hängt me... vad blev det för hingst?

Kan ju tillägga att Artist stoet är dräktig med Szkopul :) (Hon tog sig på andra försöket)
Blir första fölet för henne.

Vi har betäckt 5 ston och 4 av dem är konstaterat dräktiga (alla är russ).
Stoet som "strular" har haft konstiga brunster, långa brunster, låånga mellanrum mellan brunster... Nu har hon inte brunstat på över 1 månad så jag håller tummarna för att hon är dräktig trots att vet inte hittade något... Hon ska kollas igen på måndag om hon inte brunstar innan dess.

Jarrah e.Martini-Flamingo är dräktig med Metall. Hon tog sig på första försöket.
Zoya e.Rubignon-Ampere ble också dräktig med Metall på ett försök.
Pärla e.Happy Day-Furidant är dräktig med Camaro M på en brunst.
Jill e.Flamingo-Unikum är seminerad med Camaro M i två brunster men inte kollad igen eftersom vi inte gör fler försök med henne pga hennes höga ålder och hon tappat så pass mycket hull efter den senaste brunsten. Hon kommer att undersökas nästa vecka på ca 35 dygn. Är hon inte dräktig så är hennes avelskarriär över och hon får leva pensionärsliv.

Grattis Jarrah! Gillar stammarna på din ston. Och dina/era val av hingstar. Lycka till! Hoppas allt går väl. :)

Grattis!
Var med om samma sak själv. Mitt sto seminerades tre gånger förra sommaren och tre gånger i år. Tog sig på sista försöket, när vi hade gett upp hoppet. Trägen vinner, som veterinären sa.
Hoppas bara det håller i sig nu, har inte direkt varit billigt det här...
Lycka till alla, och till alla som inte fått dräktigt: Det är bara att ta nya tag och inte ge upp hoppet! Jag vet...
// Thera

Liknande trådar

Avel Vårt 5 år gamla sto väntar/väntade sitt första föl och är idag på dygn 90. Hon ultraljudades på dygn 55 och konstaterades dräktig. Såg...
Svar
7
· Visningar
2 051
Senast: Toudi
·
Avel Hur ser marknaden ut för avelsston i dessa mindre bra tider? Finns det ens någon marknad öht? Själv tycker jag att det är relativt få...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 896
Senast: Fenestra
·
Avel Någon som vet något mer än att ett av tre ston tog sig förra året på FAI från Laptop? Har sett ett väldigt fin 07:a efter honom u. ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 850
Senast: Lemeie
·
I
Avel Mitt ena sto kastade 6 veckor innan planerad fölning :( Seminerade därför ganska sent i år för jag ville ha några brunster som hon...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: imelda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025