Dräktiga eller ej??

Min dam behagade inte ha tagit sig med Aram, ultrades i går på 17:e dagen.. Lämnade kvar henne för ett andra försök. Börjar ju bli lite sent nu eftersom de klantade sig o missade o skicka upp sperman till hennes jättebra brunst i maj.. Känns lite sunkigt faktist när man planerat allt så väl och så missar de en sån grej..

Men vi hinner väl med ett försök till, när är det dags att ge upp egentligen? Hon är ett maidensto som fick sprutas igång och insemineras med fryst, kanske inte de bästa förutsättningar men skam den som ger sig..

Nä, förutsättningarna verkar ju inte va de bästa men, som sagt, skam den som ger sig! :devil:

Förstår att du tjurar över att de klantade sig i maj. Har för mig att jag i någon annan tråd läste att importören inte hade någon semin hemma när du ringde och sa att det var dags. Stämmer det? Våra ston hade också fina brunster i maj men det ena stoet (som ALLTID brunstar annars) slutade brunsta i början av juni. Vädret säger de flesta och jag misstänker att det kan vara så. Detta sto är kvar på station och har väl nu seminerats. Får väl se om en fjorton dagar hur det gick. Sto 1 är i alla fall dräktig! Åtminstone på 16:e. Får väl se på 30:e. Håller en tumme för alla oss som väntar på glada besked! :)

Nu har jag varit och kollat min märr - inte dräktig. buhu. Inte ens brunstig. buhu.
men jag tar nya tag och åker tillbaks på onsdag... håller tummen.

Lånar din svarsknapp!

Stoet jag ska köpa UL:ades förra veckan och då hade hon resorberat...suck. Ska sprutas igång och betäckas igen, med samma hingst, dvs Hamilton 904. Hoppas, hoppas det funkar den här gången, börjar ju bli lite sent på säsongen.

neä precis de hade inga kärl hemma skyllde de på.. :devil:fast jag ringt flera gånger innan o sagt att när hon beräknades komma i brunst.

Hade klockrena brunster i april/maj men slutade precis som din att brunsta i juni pga vädret tror vi med. Har inte haft en riktigt brunst sen dess. Men enl vet var hon på väg in i brunst i lördags, vädret stabiliseras ju nu så vi får hålla tummarna för din ena o min enda! Vilka hingstar har du valt?

Är bara ägare till det stoet som nu är dräktigt. Valde L´Acteur till henne. Emmerton till stoet som står kvar.

Hon är dräktig

Sto 14:år e:Lord ee:Ladykiller ue:Landmeister
vet inte hur många föl hon haft, hon har varit avelsto i Holland
Dräktig med Aerline H på första försöket.
Kollade 90-dagars-dräktighet idag och där finns ett föl. Det var två fosterblåsor från början men Essan(stot) stötte bort det ena(duktig flicka :smirk:)
Fölet är beräknat till den 16:e mars.

//Jenni

Har precis kollat 5 av 7 ston! Alla betäckta med Ekbäckens Savoy RWM 32 Första betäckningen för året för samtliga!
sto 1. WM dräktig dygn 40 (7 föl)
sto 2. WM e Molstabergs Action Man dygn 28(maidensto)
sto 3 ridponny dygn 30 (1 föl)
sto 4 welsh cob e Vallas Caracas dygn 44 (1 föl)
sto 5 welsh cob e Derwen Quartz- inte dräktig! (1 föl)

Hittills så har allt fungerat som det ska! Misstänkte att den sista inte var dräktig. har hingsten hemma så det är bara att invänta nästa brunst. Kvar i hagen går en nybet welsh cob samt en sekt B som inte brunstat ännu! :)

Hej!

Sto efter Royal Prestige dräktig första försöket med Credit Winner.
Sto efter Joie De Vie dräktig första försöket med Express Lavec.
Sto Ralme Z betäckt tredje gången med Metall, ska kollas om två veckor. Troligen ej dräktig, dålig livmoder.
Sto efter Lord Of All betäckt tre gånger med Gigant Neo, ska kollas på onsag, hoppas!
Tycker det varit krångligt i år, usch!

MVH / Fia

Emmerton-stoet hemma igen! Allt verkar gått bra så nu hoppas vi på positiv dräktighet på 16:e. L´Acteur-stoet går runt och ser märkvärdig ut och tycker nog hon är Drottning af Hagen. :D Akribori-stoet går mest runt med fet gräsmage och ser allmänt nöjd ut. Blir hennes tredje. De första två är maidenston.

Någon annan här som betäckt med någon av dessa i år eller förra året? Om förra året - hur har det gått?

Vi har en åring (hingst) efter Emmerton på hingstbete hos oss, han är helt fantastisk! Underbart vacker, och härligt psyke. :d
Moderns stam är Nebraska - Utrillo, så värst mycket mer vet jag dessvärre inte om honom..

Sto 1 e. Balans WelshB dräktig med D Jaguar kollad på 36 dygn.
Sto 2 e. Small-Land Martino Ridponny dräktig med S Dancer kollad på 31 dgr
Sto 3 e. Sweet Reclaim** Ridponny betäckt med S Dancer ej kollad ännu
Sto 4 e. Bourbon svHbl betäckt med Bocelli kollad 16 dygn dräktig :)

sto 1 halvblod e: Willibald- Mowgli. har ett två ½ månaders föl efter Santa Cruz dräktig igen med Santa Cruz på andra försöket

Sto 2 Fullblod e: Talinum- Carnoustie. Fick föl E: Maloubet de Pleville som vi fick avliva efter ett dygn . Dräktig på första försöket med CasaGrande kollad på 30 dagar

Sto Halvblod Alekin- Haakon (trakener):Resorberade foster e: Maloubet de pleville innan 90 dagar förra året .Dräktig på första försöket med Ohorn kollad på 30 dagar

Mvh Hanna

Joo hittills är damen fortfarande dräktig!! :D
Detta blir i såfall min första egna uppfödning, så jäkla spännande!!
Stoet är imp. hannoveraner tyskland E. Andric-Absatz-Abglanz
Valde hingsten Aerline H 949 på henne och förväntas föla den 24 April...Hon tog sig direkt på första försöket när jag åkte upp med henne. :bow:
Hoppas bara allt går bra...är lite nervös... :crazy:

Mitt sto är dräktigt!!! :D

Vala från Björkeberga 9 år.
Betäckt med Hraunar frá Raudalaek

Dräktig efter första betäckningen som skedde sista veckan av Maj. Brunstade dock om trots att hon var dräktig den lilla bus pållan. Därav sent ul som då visade på att fostret var ca: 40 dygn och inte ca:20.
Hon har inget föl vid sidan.

Så nu är det bara att hoppas, vänta och längta :love:

*Lånar knapp*
Min var inte dräktig med Cagliostro :( , byter nu hingst till Chess som står på station.

Är det dina egna ston som är dräktiga med dina hingstar? Hur är det med utomstående ston? Är dom också dräktiga? Eller kollar inte stoägarna sina ston? Du råder väl dom att kolla så dom vet om dom är dräktiga. Man kan ju räkna ut hur stor procent som blivit dräktiga, det klart hingstar på naturlig betäckning kanske inte har lika många ston som seminhingstar och det kanske krävs ett större antal för att det ska funka eller?

*lånar knappen*

Hej jag har inte skrivit här förut hoppas det går bra ändå.

köpte ett stor i början av juni och har betäckt henne, 18 år gammaloch hon har inte gjort något alls i sitt liv :crazy: men hoppar hus! och har ett psyke som är världsbäst :) kände till henne redan innan vi köpte henne och hennes enda tidigareföl. känner dessutom hon som födde upp vårt sto och sen avkomman till vårt sto då.
jaja
vi betäckte med Quite Easy, vi sprutade igång henne och betäckte höll tummarna och igår var vi hos veterinären 30dygnet och såg hjärtatslå på fostret :love: (fölet blir e Quite Easy - Ralme Z - Ulan II(fransk travare)

kan ju säga att jag aldrig har vart med om en fölning förut eller ägt ett sto heller innan, tur att man har en mamma som kan allt man behöver kunna :)

Liknande trådar

Avel Vårt 5 år gamla sto väntar/väntade sitt första föl och är idag på dygn 90. Hon ultraljudades på dygn 55 och konstaterades dräktig. Såg...
Svar
7
· Visningar
2 051
Senast: Toudi
·
Avel Hur ser marknaden ut för avelsston i dessa mindre bra tider? Finns det ens någon marknad öht? Själv tycker jag att det är relativt få...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 896
Senast: Fenestra
·
Avel Någon som vet något mer än att ett av tre ston tog sig förra året på FAI från Laptop? Har sett ett väldigt fin 07:a efter honom u. ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 850
Senast: Lemeie
·
I
Avel Mitt ena sto kastade 6 veckor innan planerad fölning :( Seminerade därför ganska sent i år för jag ville ha några brunster som hon...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: imelda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025