Dräktiga eller ej??

Mitt Goldlöwe-fullblodssto hade problem med brunsten i år. Hade henne på stationen 1,5 månad utan brunst. Kom dock igång till slut (sprutad). Blev seminerad 1 gång och dräktig vid 18 dygnet. Hingst Last Liberty.
Elizabet

Två travarston
den ena hade jag bråttom med och hon blev inseminerad direkt hon kom till station...nästa koll hade hon släppt...

det andra stoet blev betäckt naturlig med min egna hingst, båda stona tog sig direkt.

Så nästa år får jag en e. The Bad Boy och en e: Tenacious

Min 3-åring (De Niro-Nepal-Vagabond) Tog sig på första försöket och en seminering med Rubinrot! :)
Inga bekymmer med hennes brunster.
Nu hoppas jag att det går bra hela året så att jag oxå får en fölbebis nästa år! :love:

Mitt sto efter Maraton-Unesco-Immer tog sig på första försöket med Richtfiel, men dom är osäkra på om det är tvillingar... Ska kolla henne igen imorgon..
Har ett hingstföl efter Danone vid sidan

Welshföl nästa år!

Sto 1. sex år, betäckt på den andra rejäla brunsten, tog sig direkt. konstaterat dräktig 34 dagar. mitt sto :love:

sto 2. 10 år, fribetäckt, betäckt samma dag hon kom till mig (matte trodde det var årets första brunst), tog sig direkt och är konstaterat dräktig nu 26 dagar.

sto 3. 11 år. Maiden-sto. skrotat i hage de senaste 7 åren, tog sig inte på första brunsten, tagit bakt-prov och väntar på resultat men är nu under betäckning på andra brunsten med hopp om bättre resultat... lite måste man ju krångla. :p

Mitt fullblodssto ska kollas 17 dygn i övermorgon, så jag får återkomma med resultatet ;) . Betäckt med Cagliostro och gått tom 2 brunster, har inget föl vid sidan.

NU kan jag fylla i här.

Mitt sto vart sprutat och tog sig på första försöket hon är så duktig.
Hingsten är Briar

Här är min fölis 53 dygn gammal :love: :love:

ultra1.jpg

Mina ston är båda araber, den ena utlånad till Värnamo e.Sas ue.Naraw Ibn Aswan tog sig på andra betäckningen tror jag. Den andra är u ovanstående och e.Metat, tog sig direkt och fölar i januari hos mig.

Åhhh jag kan nog se där att det är en hingst, brun med stjärna å 2 vita kotor på benen :rofl:

Glad som en lärka idag! :bump: Mitt sto e. Concarneau(e. Caracas)-Hassle(e. Herkules)-Falstaff-Diamant dräktig på 16:e med LÁcteur. Andra försöket, entrobacter förra brunsten, med två inseminationer. Så nu är det bara att hoppas att "krabaten" hänger kvar.

hej...

mitt sto tog sig direkt, betäckt med Sir Schölling och beräknar föla runt 15/4 nästa år.

Det blir hennes första föl, och mitt oxå förresten.

Hennes härstamning Allegretto - Record Token xx

skall bli ytterst spännande.

Mitt sto är e Irco Marco (15 år, inget föl tidigare) och hon skall kollas på måndag. Jag bestämde mig hastigt och lustigt, knäleden bak spökar igen och det blir knappast någon bra tävlingssäsong framöver... Fick tips på Carson Ask (Equest Carnute - Caretino), även hans exteriör tilltalade mig.
Hoppas hoppas att hon är dräktig annars försöker jag en gång till.

Hälsningar P

Kollade idag mitt lilla sto e:Lux Z igen. Efter tredje försöket är hon fortfarande inte dräktig :cry: vet inte vad det beror på. Har haft Santa Cruz på henne, men byter nu till Akribori... och hoppas att det hjälper. Hon har tyvärr haft ganska oregelbundna brunster. Men är 9 år & har haft 2 föl tidigare. Enlig vet verkar allt ok, så det är väl bara att fortsätta..

*Sto 1, 17 år med föl vid sidan, betäcktes på 30-dagarsbrunsten med Camiell, tog sig direkt.

*Sto 2, 3-åring, betäcktes med 88 Keys, tog sig direkt.

*Sto 3, 17 år med föl vid sidan, betäcktes på 30-dagarsbrunsten med Santa Cruz, tog sig direkt.

*Sto 4, 13-årigt sto som aldrig haft föl, ville ej komma i brunst, sprutades, seminerad 1 gång med Camiell, ej kollad ännu. *håller tummarna*

Får väl uppdatera!

Veterinären var här och ultraljudade Svarta imorse (dygn 72). Hon är fortfarande dräktig med Lovin!! Jag = jätteglad! :banana:

Kompisens varmblodssto som står här för tillfället var inte dräktig. :( Men hon är visst brunstig med stort fint ägg på G, så hon åker idag för att semineras med Giant Chill. :)

Vill bara säga att jag lider med dig - håller tummarna för att det tar sig innan säsongen är slut :).

Mitt New foreststo Miss Ellie RNF 1560 är dräktig med Miclas Activ RNF 100. Hon har ej haft föl 2003 (kastat), och 2004 (resorberat). Mitt andra sto Priory Miss Ellie RNF 1734 betäcktes med Fredriksbergs Dizney för en vecka sedan, den 11-13/7. Hon har ett stoföl f.11/6 e.Dizney vid sidan i år. Nu håller jag tummarna för att hon är dräktig och att hon nedkommer med ett gulbrunt stoföl nästa år...
Hlsn Helena

Liknande trådar

Avel Vårt 5 år gamla sto väntar/väntade sitt första föl och är idag på dygn 90. Hon ultraljudades på dygn 55 och konstaterades dräktig. Såg...
Svar
7
· Visningar
2 051
Senast: Toudi
·
Avel Hur ser marknaden ut för avelsston i dessa mindre bra tider? Finns det ens någon marknad öht? Själv tycker jag att det är relativt få...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 896
Senast: Fenestra
·
Avel Någon som vet något mer än att ett av tre ston tog sig förra året på FAI från Laptop? Har sett ett väldigt fin 07:a efter honom u. ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 850
Senast: Lemeie
·
I
Avel Mitt ena sto kastade 6 veckor innan planerad fölning :( Seminerade därför ganska sent i år för jag ville ha några brunster som hon...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: imelda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025