Dräktiga eller ej??

Dräktig på första försöket!!! :D
Med Hercules X, pre i Luleå
Naturlig betäckning...

Jag förmodar att det är DIN mamma som kan (inte hästens mamma :-)) Hästar med en kvarts varmblod KAN bli mycket bra så - lycka till! Och GRATTIS! :)

Lånar min egen knapp!

Mitt tidigare inlägg lät verkligen inte bra nu när jag läser det lite senare. Kom inte alls ut så som jag menade. Stort GRATTIS! Hoppas allt går väl! Berätta gärna hur det går. Vi är många som har en lång vinter och väntan framför oss. Vi får väl roa/oroa oss med varandra till nästa vår :)

Sto 1: 9 år, shetland, e. Jolly Roger of Marshwood - Witch van Bunswaard - Roy van Bunswaard
Har inget föl i år men har haft fyra innan. Fölet kan bli fux eller svart. Tog sig på första brunsten med Wessel van de Amstelhof.

Sto 2: 13 år, shetland, e. Oberon van Stal Volmoed - Nanette van Vliek - Highlander van Bunswaard
Har föl vid sidan och det är den 10:e i skaran. Fölet kommer bli svart. Tog sig på första brunsten med Wessel van de Amstelhof.

Båda beräknas föla i början på juni. :)

Sto efter; Maraton ,Utrillo;,Vagabond ,Lansiär.
Dräktig på tredje försöket nu dag 38, Hingst Metall.
Det blir hennes 4 föl. Vi har en hingst född 25/5 03 efter Lavirco 967.
Väntar nu på 90 dagars koll. Föl mitten på maj ca.

Dräktig med L´Acteur på 30 dgr. Såg lilla hjärtat ticka och t o m lilla navelsträngen. :D Visst blir man glad!

Mitt sto e Goldgraf-Tammer Fors xx har aldrig tidigare varit betäckt. Hon är kollad på 17:e dygnet och var då dräktig m Quite Easy!! Kul skall det bli. Ny koll blir på 90 dygn. Är det förresten någon som är "haj" på detta med fölförsäkringar??? Vad det kostar mm. Stoet är försäkrat i Sveland.

Jag har Folksam
Man får ringa då stot är kollad 90 dagars koll och försäkra. Jag tror det var ett par tusen år vet inte.
Beror lite på vad för klass ditt sto står också

Tack :)
Ja det är min mamma jag menade, kanske formulerade mig lite dåligt bara.

Francess: mm jag hoppas på att det blir bra, alla förutsättningar finns ju iaf.

Lycka till! Nu ska vi "bara" vänta hela vintern - eller ca tio månader. Hoppas allt går väl med ditt sto! :) Mitt maidensto - samma som jag så glatt konstaterat är dräktig på 30 dgr i dag verkar lika nöjd som mig!

ahaaaaa där ser man på=) en rappfärgad häst skulle ju inte sitta fel=)

*lånar knapp*

Sto e. Concorde dräktig med For Feeling. Vi har precis köpt henne och hon var då dräktig. Betäcktes på fölbrunsten och ska föla redan i månadsskiftet februari/mars.

Åh, låter finfint! Vilken Concorde är det? Är det den efter Cor de la Bryere?

Mitt fullblodssto är i alla fall konstateret dräktig! :)
Shettisarna ska kollas i morgon bitt, jag tror att den ena är dräktig och den andra får sprutas igång.
Och krångelmaja är som vanligt en nedrans krångelmaja... :crazy: Seminerad TRE gånger i sammma brunst med For Feeling, hade ovulerat i tisdags morse, men står med en till stor follikel som inte hade släppt i morse, när hon seminerades tredje gången. Veterinären trodde dock att hon skulle ovulera inom kort nu, men vi får väl se. Men det är ju i alla fall dubbel chans till dräktighet när hon envisas med att dubbelovulera... :p

lånar knapp...

Jaha, jag är väl den enda kvar på den här tråden nu... :crazy: Gör sista försöket denna veckan, sen är det kört för i år. Hon tog sig inte på förra försöket. :( Så håll gärna en tumme, gott folk!

Ånej du är inte sist! jag väntar också på mitt tredje sto som varit ingekterad och inflamerad. hon har haft intervall på 10-11 dagar mellan brunsterna men nu efter sista brunsten/betäckningen med diverse behandlingar är hon på dag 13 (rekord!) utan att visa ny brunst eller visa tecken på att vara på G in i ny brunst, det är hingsten vänlig nog att tala om för oss 1-2 dagar innan :D

håller tummarna för dig så håll för mig också nu några ynka dagar till!! :crazy:

ja jag blir väl sist då, var o ultrade henne idag men hon hade inte tagit sig på andra försöket med Aram KWPN, trots kraftig brunst o två ägg. :cry: Hingsten (el sprem.)har bra motilitet o allt ser bra ut men hon vill helt enkelt inte.. Så nu blir det sista försöket för i år.. Håll tummaran.. :bow:

Liknande trådar

Avel Vårt 5 år gamla sto väntar/väntade sitt första föl och är idag på dygn 90. Hon ultraljudades på dygn 55 och konstaterades dräktig. Såg...
Svar
7
· Visningar
2 051
Senast: Toudi
·
Avel Hur ser marknaden ut för avelsston i dessa mindre bra tider? Finns det ens någon marknad öht? Själv tycker jag att det är relativt få...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 896
Senast: Fenestra
·
Avel Någon som vet något mer än att ett av tre ston tog sig förra året på FAI från Laptop? Har sett ett väldigt fin 07:a efter honom u. ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 850
Senast: Lemeie
·
I
Avel Mitt ena sto kastade 6 veckor innan planerad fölning :( Seminerade därför ganska sent i år för jag ville ha några brunster som hon...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: imelda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka