Dräktiga eller ej??

Det blir ingen Diesel - Anart-bebis nästa år :(
Hon har börjat brunsta igen, så nu blir det till att undersöka henne och ev behandla så hon är fräsch till nästa år :smirk:

Ett jättestort GRATTIS!!!! :banana: Har inte riktigt hängt me... vad blev det för hingst?
Det blev For Feeling till sist... Jag hade ju typ ett dygn på mig att bestämma mig, varav första hälften var jag utan mäjlighet att kolla upp några hingstar alls - körde bil först och sov sen. Men det blir säkert bra, om inte annat så hoppas jag att det är en attraktiv stan när fjölungen ska säljas... :p

Kolla henne igen först innan du kastar in handduken...
Jag har ett sto som IBLAND brunstar även om hon är dräktig, både i början av dräktigheten och när fölningen närmar sig. Hon har gett mig hjärtat i halsgropen flera gånger :crazy:, men hittills har hon fölat varje gång...

lånar knappen

Mitt sto brunstar också när hon är dräktig.
Förra fölet trodde vi det var kört vid 60 dagar. Vet kollade henne. Han såg inget foster. Skulle kolla vid 90 dagar också. DÅ VAR DET ETT NORMALT FOSTER.
Denna gången har hon gjort ungefär samma sak. . Men väntar med koll till 90 dagar. :banana:

har förstått av erfarenheter att dom små rackarna kan gömma sig bakom bäckenkanten när de är så där hopplöst små :D
bättre att vänta till 90 dygn.

uppdatering från tidigare inlägg här: mitt sto nr 3 som krånglat misstänks starkt äntligen vara dräktig :idea: :bow:

Säger oxå ett stort GRATTIS till dig för din envishet!!

Lill / Stall Nöbbeled

Ser att du har ett sto med Uhlan II i stammen. En kompis till mig hade ett sto e Uhlan II - Carnoustie xx som hoppade hus. Dock var matte inte lika tuff så de tävlade inte mer än 120...Synd
Hon såldes senare och fick även en karriär som dressyrhäst, med lagdeltagande i div I.

JA!!

Det trodde jag aldrig, men nu på morgonen är min märr konstaterad dräktig på 23:e, trots vätskan i livmodern dag 1. Yippie, nu är det "bara" 10½ månads oro kvar...
Nu blir det att köpa böcker och sitta i vintermörkret och läsa mig till lite kunskap om detta stora ämne.
:)

Ja, jag ska iväg och kolla henne imorgon :)
Men hon har haft 6 föl tidigare, och alltid tagit sig på första försöket, och aldrig brunstat, så jag är ganska säker :(
Men jag håller tummarna ändå :smirk:

De ska kolla med ultraljud + ta bakt.prov (om hon är brunstig fortfarande), så vi kan åtgärda ev problem innan nästa säsong iallafall :smirk:

Typiskt! Här har hon tävlat och haft föl med några års mellanrum. Helt utan problem, och sen när man bestämmer sig för att pensionera henne från tävlandet, då blir hon inte dräktig :p

Mitt sto är äääntligen dräktigt. Hon är 15 år efter Stanford-Maraton.
Jag hade planerat Orlando till henne och började på 30 dagars. Efter två brunster var hon fortfarande inte dräktig.
När det var dags för tredje försöket tävlade hingsten och jag blev på tio minuter tvungen att välja nån annan, det blev Cornetto. Den sperman som skickades visade sej vara av väldigt dålig kvalitet, och hon blev såklart inte dräktig.
Absolut sista försöket bestämde jag mej för att prova For Feeling, och ja, där satt den!!
Lite tråkigt att inte fortsätta med förstahandsvalet men vad gör man..?
Om allt går som det ska beräknas hon föla 26 juni.

GRATTIS Vad roligt att det tog sig.
Hur ser ditt sto ut??
Har du kort på henne.
Mitt sto är 16 och är av Pappa Maraton ,Utrillo , Vagabond lansiär
Har tagit hingst nu Metall ,gångarter vill vi ha :bump:

Hon ÄR dräktig :rofl: :bump: :banana: :bow: :love: :bump:
Så det blir en Diesel ox - Anart-bebis nästa år iallafall :love:

Jä**a häst att luras så :p

Hon såg så nöjd ut när vi hade kollat henne. Kunde riktigt se hur hon flinade åt mig :D ;)

har precis varit o hämtat hem pållan från tredje försöket, denna gång gav de henne dubbel dos sperma (den är ju fryst) o hon har även fått hippotrim.. Håller nu bara tummarna för ultraljudet om 16 dagar!!! :banana: hon måste ju vara den allara sista va?

antagligen,. fick veta att mitt sto kastat idag och defekter i livmodern så det blir inga föl på henne....

Jaha så du har oxå ett Maratonsto. Med den sammen förstår jag absolut att du väljer en gångartshingst till henne, och självklart kommer du få en dressyrbäbis ;)
Ja det känns otroligt skönt att hon äntligen tog sej.
Däremot är jag lite orolig att hon ska resorbera nu efter att precis ha kommit hem ifrån Helsingborg med en buköppnad fölunge!!
Hon verkade såå deprimerad när jag hälsade på dom.
Hon är 165 cm, mbr, lite av den gamla modellen i typen.
Hon är ganska så Maratonlik, däremot ser jag inget av Stanford i henne.
Jag har kort men jag tror inte att jag kan lägga upp dom här tyvärr. Ska undersöka saken.

Hej
Sänd gärna en bild på min e mail om du inte kan lägga ut.
Mitt sto är också av den gammla sorten mycket lik Maraton.
Mycket gott psyke och temperament. Lugn harmonisk häst
Sänd din e mail så kan jag skicka en bild.
Hon har haft 3 föl 4 på väg. Hon har fina poäng i sina bedömmningar . Kul att se andra maraton släkt

Lánar svarsknapp.

Mitt sto är ocksá dräktigt igen, efter att hon under tidigare dräktighet vid 7,5 mánad kastade sitt föl.
Hon var ren och tog sig pá första försöket.
Hon är dräktig med Future!
Jag hoppas verkligen att det kommer gá vägen nu.

Liknande trådar

Avel Vårt 5 år gamla sto väntar/väntade sitt första föl och är idag på dygn 90. Hon ultraljudades på dygn 55 och konstaterades dräktig. Såg...
Svar
7
· Visningar
2 051
Senast: Toudi
·
Avel Hur ser marknaden ut för avelsston i dessa mindre bra tider? Finns det ens någon marknad öht? Själv tycker jag att det är relativt få...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 896
Senast: Fenestra
·
Avel Någon som vet något mer än att ett av tre ston tog sig förra året på FAI från Laptop? Har sett ett väldigt fin 07:a efter honom u. ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 850
Senast: Lemeie
·
I
Avel Mitt ena sto kastade 6 veckor innan planerad fölning :( Seminerade därför ganska sent i år för jag ville ha några brunster som hon...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: imelda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025