Drak-och-enhörningsdrottningen strejkar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har dessutom väntat med att börja knapra antibiotika tills jag klippt färdigt gräsmattan... vilket betyder att jag har ont som f-n i ansiktet nu. Söta granntjejen kom och frågade om jag ville hon skulle klippa stora gräsmattan (hon har gjort det förut) och det fick hon gärna! :up:

Värmedrakar är en sak men @Scata, kan vi fixa lite molndrakar så jag kan vara ute också?

Typ så här @Scata:

Cloud_Dragon___Mei_by_calger459.jpg

Var det åskan eller värmen hon hade svårt med? Brukar ju kunna vara svårt för små korvar (och övriga unga två och fyrbenta) att dricka tillräckligt när det är varmt när det är så mycket annat som "måste" göras.

Var det åskan eller värmen hon hade svårt med? Brukar ju kunna vara svårt för små korvar (och övriga unga två och fyrbenta) att dricka tillräckligt när det är varmt när det är så mycket annat som "måste" göras.
Värmen. Vi var ute när det åskade och hon tycktes inte ens märka det. Jag lindade in henne i blöta handdukar när hon flåsade som värst och de får som standard uppblött mat, plus att jag satt extra vatten nu när det varit så varmt. Så vatten får de i sig men liten prick har inte förstått det där med att ta det lugnt när det är nästan 30 grader... Så fort hon svalnat lite så kör hon järnet igen :banghead::meh:

De små brukar ju ha "för mycket" energi och spring i benen oavsett väder, som tur är brukar de flesta lugna sig lite när de kommer upp i "tonåren" och första löpet är över. Precis som om "klokheten" är bundet till att bli "vuxen":banghead::D

Fräschar upp minnerna från min förra tur till England inför mitt nästa besök i Augusti.

Han som sjunger och hans fru kommer att vara mina värdar under vistelsen :)

Oh, Skottland. Var dit 2000 och har längtat tillbaka ända sen dess...

Jag riktigt älskar Yorkshire och Scotland, finns så otroligt mycket att uppleva/se bara inom några km från de flesta hotell både landskaps- och historiamässigt.

På någon tidpunkt ska jag även försöka få med mig Edinburgh Tattoo Show live, fast där krävs ju en del övertalnigs förmåga för att få chefen att ge mig ledigt under den tidsperioden:devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 853
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 433
Senast: Jojo
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 941
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama