Drak-och-enhörningsdrottningen strejkar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Wingates Vad är det för kassa vänner du har? Dumpar du dem och bara är kompis med mig, lovar jag att vara vaken på nätterna med dig.... de nätter jag jobbar. :angel: ;) :D

Åh, det är skitbra! :D Som sagt, C på mattekursen, sedan hämtade jag BARNET efter lunch hos sin dagmamma och drog till stranden där vi mötte hans kompis också, de lekte i tre timmar. På väg till bilen sa han "Mamma det här var den BÄSTA SEMESTERN NÅGONSIN!". :D :D :D Så tre timmar på en skitig strand är bättre än två dagar på Legoland eller en vecka på Mallorca alltså? :D

Fasar för hur jag ska förklara för min kollega hur hen måste göra på jobbet imorgon (idag). Idag (igår) hade persiennerna (sådana där feta man har på utsidan) varit helt uppfällda, rullgardinerna uppdragna och dörren i hörnet (inåt) stått öppen hela eftermiddagen så solen fått gassa in. Det var typ 33 grader här inne i fyra timmar. :crazy: Man måste liksom stänga ute värmen från att komma in (persienner och rullgardinerna) och inte släppa in den genom att öppna dörren, men jag vette fan om hon kommer att lyssna. :( Eller så kommer jag ta i för mycket och hon snacka skit om mig i en månad. :p

Vad görurå? Semester snart? Vad har du gjort idag? Varit klok och sovit istället för att prioritera stranden framför sömn? :D

Och vet du! Dagens i-lands: Gjorde världens redigaste vurpa på träningen i tisdags, landade på fetaste delen av sidan av röven, sådär så det gör ont när jag typ sitter... Och det syns ingenting! :p Ska det göra ont vill jag ha en fett blåmärke att visa upp! :D

Och ÅH jag glömde det bästa: Läser om en favoritbok, där musik är en jättestor del av temat, så jag har lagt in alla kapiteltitlar (alla döpta efter låtar) och låtar som omnämns i en playlist på spotify. Så nu har jag 60-låtars GRYMMA spellistan, och har ändå halva boken + 3 till kvar! :love:

@Mammas Ja men eller hur, ska genast ta bort alla från facebook (eftersom vi vet att det är bara sån vänskap som räknas) och adda dig hundra gånger om. MHM?! Och jag lovar samma sak, vilket betyder att vi får kanske 2 nätter till tsm denna månaden ;)

Fy fan vad jag är imponerad. Klarade knappt matte B sen vägrar jag prova mer, fast nu är jag lite sugen. Funderar på att bli amazing båtmaskinist som min pappsi men då måste man plötsligt kunna saker for real. Låter svårt. Skönt när BARNET är så lätt att göra glad, billigt med.

Dum kollega, här är det svalt och skönt. Mitt jobb är typ bäst. Fast jag är lite hungrig just nu.
Semester, vad är det för mystiskt du pratar om? Sånt sysslar jag inte med, blir man ju fattig på! Fast jag ska på poolparty i säffle nästa helg xD Och hänga på dobermannlägret så att de jag vill ha hund ifrån älskar mig och ger mig en valp!:angel::idea:

Soov jättemycket men sen ville dumhunden ut och kissa (varför ska han det?!) fast han var mysig innan dess. sen var jag tvungen att åka till hästen men han går på semester imorgon så då slipper vi honom:D.

Du får fan visa bild på ditt blåmärke. Pics or it didnt happend heter det väl?! (Fast aj :(( )

Åååååh, men vad är det för bok dåå!

@Wingates Ja, då kommer vi vara ruskigt ensamma resten av tiden helt enkelt! :D

Jag fick G i matte B, men hade en askass lärare, den läraren jag hade nu på komvux var riktigt riktigt bra! Och tja, jag kanske är nörd, men jag tyckte att det var riktigt roligt att räkna igen. Inte så att jag kommer göra det frivilligt, men ändå. :p Ja, så länge vädret är på vår sidan kan vi få en billig semester! :D

Åh, låter najs med svalt och skönt! Här är det såpass att jag överlever, kanske bara 22.
Poolparty? :love: Klart du ska få en hund! :D

Jag såg en film en gång med en hund som kissar på toaletten, lär dumhunden det? Låter ju dumt att sluta sova för att ta hand om en varelse som är beroende av dig. :angel: ;) :p

Men jag haaaar ju inget blåmärke. Det gör bara ont, blåmärket är typ 1x2 cm. Fast det känns som att det är över hela röven när jag satt på stranden idag. :p

Wicked Game av Jeri Smith-Ready. Hojta till om du ska läsa den, jag skickar över spellistan isf! :D

På måndag har jag semester! :D

Inatt har jag läst, fixat spellistan och kollat på GoT. Och okej, jobbat, men det räknas inte, det gör jag ju varje natt. :angel: ;)

@Mammas Ja tyvärr är det ju så. Vi får njuta av vår tid tillsammans :love:

Hahah, men nu blir jag avundsjuk ju! Vill oxå fatta mattemysteriet. Verkligen ;) Lagom slappt!

Jaaa, en väns föräldrar har byggt pool så vi ska helt enkelt annektera deras hem och ta poolparty!
Jag menar det, vem kan ogilla mig?! O_o

Smaaaart! Ska genast googla hur man lär dumhund att gå på toa ensam så matte kan sova.

Det är alltså ett osynligt blåmärke, det låter inget bra. Men skönt att slippa se ut som ett blåbär!:idea:

Jag ska genast kolla upp den, så återkommer jag.

Vadå jobba? Ska man jobba på jobbet?:confused::confused: Trodde det räckte med att komma hit och få lön?! :angel::sneaky::laugh:

Jag håller tummarna och gillar att du också skyller på vädret.

Tyvärr är det nog sant... jag har haft atopiskt eksem tidigare och sedan fått perioral dermatit och det är väldigt ovanligt att man får ytterligare ett eksem när det första vuxit bort.

Dessutom har inte något av eksemen blivit bättre i solen dvs jag tillhör de ytterst få som inte blir bättre i solen (gäller båda eksemen men speciellt det atopiska). Jag hade varit nöjd med att inte vara så speciell :cautious:

Tyvärr är det nog sant... jag har haft atopiskt eksem tidigare och sedan fått perioral dermatit och det är väldigt ovanligt att man får ytterligare ett eksem när det första vuxit bort.

Dessutom har inte något av eksemen blivit bättre i solen dvs jag tillhör de ytterst få som inte blir bättre i solen (gäller båda eksemen men speciellt det atopiska). Jag hade varit nöjd med att inte vara så speciell :cautious:
När jag var yngre kunde jag få eksem av kyla men förra året var första gången jag någonsin fick soleksem. Förr om åren har jag kunnat sitta och steka mig i solen utan andra resultat än en härligt brun ton. Förra året förvandlades jag till en illröd pricksak. I år var jag mer beredd men lyckades ändå bränna bröstet och axlarna så det ser ut som att jag har röda hund eller vattkoppor. Och kliar till förbannelse gör det också :(. Är nästan beredd att göra vad som helst för en flaska kylbalsam eller tio.

När jag var yngre kunde jag få eksem av kyla men förra året var första gången jag någonsin fick soleksem. Förr om åren har jag kunnat sitta och steka mig i solen utan andra resultat än en härligt brun ton. Förra året förvandlades jag till en illröd pricksak. I år var jag mer beredd men lyckades ändå bränna bröstet och axlarna så det ser ut som att jag har röda hund eller vattkoppor. Och kliar till förbannelse gör det också :(. Är nästan beredd att göra vad som helst för en flaska kylbalsam eller tio.

De röda prickarna kommer nog av att prickigkorvarna smittat av sig efter för lång tids umgänge, ge dem (prickigkorvarna menar jag) till mig, så skal du se att de röda prickarna snart försvinner :angel: :D

Kissa toan borde inte vara så svårt, värre att lära den kissa i och sen spola efter sig.
:laugh:

Det är ju ungefär som att på toan, lägga brevet brevlådan eller få kaffe maten, jag föredrar att sitta på toa, lägga brevet i brevlådan och få kaffet i en kopp bredvid maten. :D

De röda prickarna kommer nog av att prickigkorvarna smittat av sig efter för lång tids umgänge, ge dem (prickigkorvarna menar jag) till mig, så skal du se att de röda prickarna snart försvinner :angel: :D
Akta dig så jag inte gör just det. Lillskit fyllde 4 månader i tisdags så nu är första trotsåldern inte långt borta. Med stora var jag ofta beredd att lögga ut henne på Blocket för en tom snusdosa... Och lilla är redan mer än dubbelt så envis som hon var...

När jag vaknade upp i morse kändes det som att något var annorlunda.. När jag kom till spegeln förstod jag varför.. jag hade förvandlats till en panda..:confused:
Men det är väl bra? Är inte pandorna en hotad art?

@Barret: Jag har en idé :idea: låna ut den yngre prickikorven till @Pegasus63 tills hon har blivit folk (eller hund då) så sparar du JÄTTEMYCKET pengar på icke söndertuggade saker och magsårsmedicin! :devil:

Då är det mycket möjligt att @Barret får tillbaka en riktig soffpotatis, som efter 11 timmar sömn undrar om det värkligen är nödvändigt att gå upp redan :p Plus att hon kommer knapra maskpiller varje månad pga nya reglerna för hund mellan norge och sverige pga dvärgbandmasken i Bohuslän

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 443
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 868
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 435
Senast: Jojo
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 941
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama