Dräktiga ston 2014/2015.

Haha, bra vi er flere her i tråden! Jeg tror ikke damen liker regn og 8 grader, så da kniper hun vel litt til.
 
Fast jag tror inte på föl inatt heller. Jag tycker att juvret har gått tillbaka.

Mitt godis är slut och ingen är hemma så jag vet inte ens om jag hinner åka och handla det viktigaste på hela vakningsspektaklet. Det är mycket synd om mig och jag är bitter. Buhu, gnäll
Har juvret gått tillbaka?
Säker på att hon inte läckt något under dagen? ( har det regnat mycket så det är svårt att se på benen?)

:eek:
Ja godis läsk och onyttigheter behövs för att orka fölvaka, så det är jättesynd om dig!:crazy:
hoppas det blir slut på vakandet snarast iaf!
:bump::banana::bump::banana::bump::banana:
försöker med en földans, och hoppas det hjälper:)
 
Min story är nästa som din. Blir inte klok. Inseminerade mitt sto i maj dräktig på 30,60,90 dagar. I nov fyllde hon i sina juver och droppade mjölk i 3 v. Tog då blodprov för att kolla dräktighet som visade sig vara negativt!! Beslutade att kolla upp henne ordentligt på en klinik. Gick in rektalt (månad 8) vet menade då att fölet låg så långt ner att de ej gick att känna men livmodern var stor och massa vätska. Kunde ej se något på ul. Tittade med ul utifrån ser då något på skärmen som han säger är ett foster. Tar nya blodprov (får ett högre värde än 2 v innan) vet säger att hon ej är dräktig. Menar på att fölet är dött i magen. Vill att jag ska sätta igång henne innan stot blir sjuk. Förkrossad kopplar jag till en semin vet. Hon går in rektalt känner ett stor fosterblåsa och foster vatten. Hon menar på att om fölet är dött så kommer de att komma ut el så blir stot sjukt. Hon tyckte att jag skulle avvakta.. Detta var i dec. Mitt sto står nu på BB. Har lagt på sig, fått en rund mage, juverna börjar fylla ut.
De konstiga som jag tycker är att om fölet skulle vara dött varför har de inte kommit ut el sjuk häst. Hon kan hon bli tjockare?? Till helgen är de beräknat att hon ska föla. Ge inte upp håller tummarna åt dig!
Hur har det gått för dig?
 
  • Gilla
Reactions: MM
Har juvret gått tillbaka?
Säker på att hon inte läckt något under dagen? ( har det regnat mycket så det är svårt att se på benen?)

:eek:
Ja godis läsk och onyttigheter behövs för att orka fölvaka, så det är jättesynd om dig!:crazy:
hoppas det blir slut på vakandet snarast iaf!
:bump::banana::bump::banana::bump::banana:
försöker med en földans, och hoppas det hjälper:)

Tackar för földans - det behövs. Jag vakar mellan nu och 4.

Inte läckt ett dugg! Det kommer lätt när man mjölkar men juvret är inte stenhårt. Hon har även hoppat tillbaka något snäpp på reffen ikväll.
 
Moderatorn behöver tydligen påminna att grattis och liknande inte hör hemma i denna tråd. Tryck gilla här och skriv kommentarer i tråden för fölen som fötts.
 
Mitt ena sto fölade den 18 april, lite senare än hon brukar, på dygn 335 och hon brukar föla mellan 320-330. Ut kom en ljuvlig welsh cob hingst med stor bläs och fyra höga strumpor.

Min gula gumma är idag på dygn 335. Litet juver, men har förvärkar och låg ned idag även fast de andra gick ut i hagen. Läser om er som har ston på dygn 349 och över och undrar hur jag ska orka med detta :)
 
På kvällen när vi tog in (vid kl 23) så hade hon 22 på reffen. När fölungen var ute så kollade vi igen då slog den i taket - så över 32. Det steg alltså 10 enheter på ett par timmar.
 
På kvällen när vi tog in (vid kl 23) så hade hon 22 på reffen. När fölungen var ute så kollade vi igen då slog den i taket - så över 32. Det steg alltså 10 enheter på ett par timmar.
ja det är så jag upplever det också att det går fort när stegringen kommer. Jag kollar alltid minst morgon och kväll när det närmar sig 17-18 , på slutet gärna var 4-6 tim
 
Jeg har undersøkt med mitt sto sin tidligere eier (dette er første føllet hun får hos meg), og under forrige drektighet gikk hun 355 døgn, så jeg må nok vente litt til. I dag er vi på døgn 350!
 
Förra veckan var jag lite bekymrad, Bäbis vandrade av och ann i hagen längs en långsida., åt några tuggor och vandrade igen. Öronen spetsade och blicken var inte nåt plågad så hon verkade inte ha ont någonstans. Tog ut henne för en promenad för säkerhets skull ifall det skulle vara kolik. Hon var lite forcerad på promenaden och visade att hon ville hem. när vi kom hem bytte vi hage så hon kunde gå brevid den tredje hästen i vårat stall, då blev det lugnt (hur kunde jag känna på mig det?) Nu är Bäbis helt lugn, hon som ALDRIG annars vill vara ensam inne
valde i dag att vara kvar en timme efter att de andra två gått ut på morgonen för att äta färdigt sitt hö! De andra ropade och ropade men hon tittade bara ut genom sitt fönster och konstaterade att de var där, fortsatte sen att tugga. Såg sen att hon fyllt i juvret en del, hon är ju bara på 278 dygnet!
Är det normalt att det börjar med det så tidigt? känns som hon börjar göra sig redo, men redan nu? hon är bf 29/6 så jag är så rädd att hon ska tappa fölet nu!
 
Förra veckan var jag lite bekymrad, Bäbis vandrade av och ann i hagen längs en långsida., åt några tuggor och vandrade igen. Öronen spetsade och blicken var inte nåt plågad så hon verkade inte ha ont någonstans. Tog ut henne för en promenad för säkerhets skull ifall det skulle vara kolik. Hon var lite forcerad på promenaden och visade att hon ville hem. när vi kom hem bytte vi hage så hon kunde gå brevid den tredje hästen i vårat stall, då blev det lugnt (hur kunde jag känna på mig det?) Nu är Bäbis helt lugn, hon som ALDRIG annars vill vara ensam inne
valde i dag att vara kvar en timme efter att de andra två gått ut på morgonen för att äta färdigt sitt hö! De andra ropade och ropade men hon tittade bara ut genom sitt fönster och konstaterade att de var där, fortsatte sen att tugga. Såg sen att hon fyllt i juvret en del, hon är ju bara på 278 dygnet!
Är det normalt att det börjar med det så tidigt? känns som hon börjar göra sig redo, men redan nu? hon är bf 29/6 så jag är så rädd att hon ska tappa fölet nu!

Min fyllde sitt juver i början av mars (fölet kom igår) första gången sen gick det tillbaka så jag tror inte du behöver oroa dig jättemycket.
 
Indra är beräknad tills imorgon men jag tycker mig ite skymta ett föl så långt ögat når. Inget juver alls nästan, inga släppta bäckenband och on verkar totalt opåverkad av sin dräktighet.
 
Kotten är på dygn 322 och juvret var större än nånsin ikväll. Helt genomskinlig vätska och fortfarande ganska hårda bäckenband, men rejält slapp i vulvan...
 
Detta är Vera dräktig på dygn 278

18517_10153012360248323_3515217974820554454_n.jpg
 

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Jag ser jätteofta annonser där ston säljs dräktiga och undrar varför? Om man inte tänkt behålla stoet, varför betäcka det då? Ja jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Ny tråd för oss med dräktiga ston som ska föla 2016.
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
115 900
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp