Dräktiga ston 2014/2015.

Undra om det finns någon som kan det här på sina fem fingrar så kanske jag slipper räkna dagar i almenackan ...
Sista semin den 7:e juli .
Hur många dagar har hon gått den 7 juni då ? Hur räknar ni ? 330, 335 ?

Mina går alltid över så jag vakar i flera veckor för tidigt varje gång känns det som ..;)

330 dygn senare ska vara 2 juni enligt min snabba huvudräkning, så den 7:e är det 335 dygn.
Räknar 330 eftersom jag bara varit med om att mitt sto gått över 335 en gång.
 
Undra om det finns någon som kan det här på sina fem fingrar så kanske jag slipper räkna dagar i almenackan ...
Sista semin den 7:e juli .
Hur många dagar har hon gått den 7 juni då ? Hur räknar ni ? 330, 335 ?e juni

Mina går alltid över så jag vakar i flera veckor för tidigt varje gång känns det som ..;)

Jag hade räknat på 7:e juni då är det 335 dagar.
Endast ett av mina ston har gått kortare än 335 så jag räknar på alltid på det
 
Inget föl än??

:(

Hon har vit mjölk sedan igår och hon ligger på 22 på reffen (hon var uppe på 27 på Valborg). Men näe, hon känns inte helt klart. Inatt så la hon sig varje heltimme och sov i 20 minuter (med lite förvärkar) sen stod hon och sov resten av tiden.
 
:(

Hon har vit mjölk sedan igår och hon ligger på 22 på reffen (hon var uppe på 27 på Valborg). Men näe, hon känns inte helt klart. Inatt så la hon sig varje heltimme och sov i 20 minuter (med lite förvärkar) sen stod hon och sov resten av tiden.

Störigt. Hoppas bebisen kommer pronto! Jag är så nyfiken.
Var fölar hon?

Jag väntar ju in Indra som är beräknad nästa helg men hon har inga tendenser alls på att föla.
 
Störigt. Hoppas bebisen kommer pronto! Jag är så nyfiken.
Var fölar hon?

Jag väntar ju in Indra som är beräknad nästa helg men hon har inga tendenser alls på att föla.

Vi är i Everlöv
Jag har ju en som är beräknad till den 15/5 men jag kan inte föreställa mig att hon fölar på tid. Jag hoppas att den första kläcker sin unge snart så jag kan åka hem ett par dagar
 
:(

Hon har vit mjölk sedan igår och hon ligger på 22 på reffen (hon var uppe på 27 på Valborg). Men näe, hon känns inte helt klart. Inatt så la hon sig varje heltimme och sov i 20 minuter (med lite förvärkar) sen stod hon och sov resten av tiden.
just det där att det hoppar upp på reffen och sedan ner brukar jag ha på mina ston med. Ofta är det när det kliver upp över 22-23 som det första hoppet kommer för att sedan dala till under 20 igen.
Dock har de i regel fölat inom några dagar ändå.
Ofta inom 1-2 dygn så hoppas på något liknande för dig med
Lurigt när hon även har vit mjölk. Bara att vaka på;)'
tror aldrig jag haft över 25-26 och de inte fölat inom 4 dagar ( ofta tidigare)
 
just det där att det hoppar upp på reffen och sedan ner brukar jag ha på mina ston med. Ofta är det när det kliver upp över 22-23 som det första hoppet kommer för att sedan dala till under 20 igen.
Dock har de i regel fölat inom några dagar ändå.
Ofta inom 1-2 dygn så hoppas på något liknande för dig med
Lurigt när hon även har vit mjölk. Bara att vaka på;)'
tror aldrig jag haft över 25-26 och de inte fölat inom 4 dagar ( ofta tidigare)

Hon hade 13 förra fredagen, 21 på söndagen sen ner till 18, sakta upp på 19 och sen då smällde hon på med 27 på Valborg. Sen ner till 21 och upp på 22 igår. Vi får se hur det ser ut ikväll. Jag gissar på något snäpp uppåt. Juvret ser fortfarande precis likadant ut, vit mjölk som kommer lätt, men inga proppar eller läckage.
 
Hon hade 13 förra fredagen, 21 på söndagen sen ner till 18, sakta upp på 19 och sen då smällde hon på med 27 på Valborg. Sen ner till 21 och upp på 22 igår. Vi får se hur det ser ut ikväll. Jag gissar på något snäpp uppåt. Juvret ser fortfarande precis likadant ut, vit mjölk som kommer lätt, men inga proppar eller läckage.
Har hon haft föl tidigare hos dig så du vet hur hon "brukar" vara? Alla ston är ju olika, så det går ju inte att säga generellt om något egentligen. Men det låter onekligen nära!
 
Nu får jag snart gå och lägga mig (och sova ända till 09:00)- inatt har hon inte legat ner som förra natten. Hon låg eventuellt innan mitt pass började, men ingen gång mellan 01:00 och nu, har hon lagt sig. Natten till igår låg hon varje timme. Det spöregnar ute men är ganska varmt - jag hoppas att hon inte får för sig att föla ute. För övrigt så var det lite högre värde på reffen 23.
 
Nu får jag snart gå och lägga mig (och sova ända till 09:00)- inatt har hon inte legat ner som förra natten. Hon låg eventuellt innan mitt pass började, men ingen gång mellan 01:00 och nu, har hon lagt sig. Natten till igår låg hon varje timme. Det spöregnar ute men är ganska varmt - jag hoppas att hon inte får för sig att föla ute. För övrigt så var det lite högre värde på reffen 23.

Då hoppas jag för din skull att fölet kommer i natt! 5 maj är det bästa datumet för en häst att födas på :)
 
Nu får jag snart gå och lägga mig (och sova ända till 09:00)- inatt har hon inte legat ner som förra natten. Hon låg eventuellt innan mitt pass började, men ingen gång mellan 01:00 och nu, har hon lagt sig. Natten till igår låg hon varje timme. Det spöregnar ute men är ganska varmt - jag hoppas att hon inte får för sig att föla ute. För övrigt så var det lite högre värde på reffen 23.
Hur åt hon?
Många ston hetsäter nån dag innan de fölar:)
Kollar ni reffvärde under dagen också?
Det går fort när det väl klivit upp i värde om hon inte kniper för att det är dåligt väder;)
Inga vaxproppar eller att det droppar mjölk än?
 
Hur åt hon?
Många ston hetsäter nån dag innan de fölar:)
Kollar ni reffvärde under dagen också?
Det går fort när det väl klivit upp i värde om hon inte kniper för att det är dåligt väder;)
Inga vaxproppar eller att det droppar mjölk än?

Hon åt bättre än natten innan då åt hon knappt. Andra nätter hare hon hetsätit
Nej, vi har inte gjort det hittills, men vi börjar nog med det nu. Det är varmt men regnigt här.
Och inte en enda vaxpropp eller droppe ännu.
 
Då hoppas jag för din skull att fölet kommer i natt! 5 maj är det bästa datumet för en häst att födas på :)

DET hoppas jag med - jag vet vilken fin madame den kommer att dela födelsedag med i så fall och det gör mig riktigt varm om hjärtat (jag hoppades både 2.a och 3:e också, men 5 maj blir ju bäst!)
 
DET hoppas jag med - jag vet vilken fin madame den kommer att dela födelsedag med i så fall och det gör mig riktigt varm om hjärtat (jag hoppades både 2.a och 3:e också, men 5 maj blir ju bäst!)

Fast jag tror inte på föl inatt heller. Jag tycker att juvret har gått tillbaka.

Mitt godis är slut och ingen är hemma så jag vet inte ens om jag hinner åka och handla det viktigaste på hela vakningsspektaklet. Det är mycket synd om mig och jag är bitter. Buhu, gnäll
 
Mitt sto går inn i døgn 350 ved midnatt, og det kommer nok ikke noe føll i natt her hos oss heller. Juvret så mer ferdig ut på torsdag, men har gått tilbake i løpet av helgen. Ellers ingen endringer. Jeg begynner å tro at det aldri kommer noe føll. :(
 
Haha anestr, exakt så känner jag med, mitt sto är på 349d idag och har mjukt juver utan vit mjölk, normal slida... känns som det går bakåt i utvecklingen
 

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Jag ser jätteofta annonser där ston säljs dräktiga och undrar varför? Om man inte tänkt behålla stoet, varför betäcka det då? Ja jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Ny tråd för oss med dräktiga ston som ska föla 2016.
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
115 900
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp