Dräktiga ston 2014/2015.

Min är på dygn 339 och hon låg också inatt och hade förvärkar. Men jag tror det dröjer ett par dagar än.
Juvret är ganska fyllt, kan komma mer i spenarna, inga vaxproppar och mjölken ligger på 21 på reffen. Jag tror tidigast på torsdag.
 
Darina har ingen skåra i juvret längre för så fullt är det. Trots kraftiga värkar förra natten är hon som vanligt ikväll. Känns som det aldrig kommer nått föl. Inte en droppe mjölk har vi sett heller. Suck.
 
och då var vi på dygn 342... Tror dock på föl i natt eller natten mellan torsdag/fredag... Hon hade 1 vaxpropp i går kväll och i morse hade det kommit även på den spenen som är mindre. (inga stora, men ändå. det går framåt)

Hon var svullen och röd. Råkade nudda vid magen igår när jag skulle ta på fölningsgjorden och höll på att förlora både 1 och två kroppsdelar.... Längtar så till fölet är ute så hon blir sitt mysiga jag igen...

Skönt att se att några fått föl i tid/tidigare än planerat, det ger väl hopp till de andra... Jag hoppas ju på att våra två "seningar" behagar att föla tidigare...

Eftersom hennes andra föl kommit på 341, 335 och 339 och de har samtliga varit hingstar.

Grandezzas Lasandra ligger idag på 344 dygn och inte heller färdig...

Gräset växer som ogräs just nu... De skall gå komma ut i en ny gräshage på fredag... :D
 
Heja @Narcissa - nu är det inte lågt kvar!
Så spännande!

Jag hälsade på mina andra som är på bete en bit bort, den lilla är på dygn 318 och har bara en liten skrynkla till juver. Den som fölar i Juni såg otroligt fin ut hon med.

Stoet som är hemma går nog ett par dagar till
 
Tummen har börjat få värkar! Går/ligger och tittar på magen och undrar vad som händer där inne. Då hon var för stressad inne i fölboxen så går hon nu i en mindre hage med tillgång till lösdriften tillsammans med shettisen. Och då är hon helt lugn :) har kopplat horsecamen dit då nu är vi 6 personer som kommer kunna ha koll under natten och dagen :)
 
Nu har min vet varit ute och vaccinerat en utav de andra hästarna, och han tyckte inte Abigale hadde satt mycket juver alls, så han trodde nog fölisen skulle dröja åtminstonde en vecka till... :p

Det gör iofs inget, då hinner det komma liiite mera gräs i hagarna, och förhoppningsvis bli lite varmare. :)
 
Det virker som det er mange som må vente på sine føll i år.

Vi er i dag på døgn 345, og det ser ikke ut som det skal skje innom de nærmeste dagene. :meh:

FullSizeRender%202_zps0jtnemj5.jpg


Damen har i dag fått litt gress i håp om at det skal framskynde det hele.

FullSizeRender%203_zpspnf7oerb.jpg
 
@Narcissa hur går det? Blev det föl i går?
Vår hade börjat att få liiiiiiite mjölk på benen, stod och stirrade på juvret i 10 min, men inget kom under tiden...
I morse var det liiiite mer... Inga mängder att snacka om utan mest liksom enstaka droppar... Men nu måste hon ju vara klar...
Så jag hoppas på föl i natt absolut senast i morgon natt.
343 dygn idag, såhär länge har hon aldrig gått med föl...

Kan ni kanske dansa för mig(henne) så jag(hon) får föl i natt ;)
 
Inget föl än!! Suck.
Men det kommer på lördag när min vän som passar mina dräktiga damer och själv har varit med om flera fölningar är bortrest och jag som varit med om noll fölningar ska vaka ensam!
 

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Jag ser jätteofta annonser där ston säljs dräktiga och undrar varför? Om man inte tänkt behålla stoet, varför betäcka det då? Ja jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Ny tråd för oss med dräktiga ston som ska föla 2016.
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
115 901
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp