Dräktiga ston 2014/2015.

Min hade 27 på reffen ikväll och har redan legat på sidan och stånkat galet - men inget föl än. NU står hon i godan ro och käkar hö. Det närmar sig...

Fast inte inatt :(
Jävla märr - jag är trött nu. Hoppas att resten av befolkningen vaknar snart så jag kan gå och sova.
 
Grattis @Festina_Lente !

Här drog jag i gång vakandet tidigare i veckan då stoet plötsligt fyllde i juvret. Förra gången fölade hon på dygn 327 utan några särskilda tecken innan, så jag tänkte att här gäller att vara på hugget. Nu när vädret blev kallare gick hon i stället bakåt i utvecklingen, så föl känns ganska långt borta. Är på dygn 322 i dag...

Är era väderkänsliga? Mina har fölat när det varit varmt och vackert väder tidigare, men vågar ju inte lita på att det är någon sanning.
 
Min hade 27 på reffen ikväll och har redan legat på sidan och stånkat galet - men inget föl än. NU står hon i godan ro och käkar hö. Det närmar sig...
det var värst vad hon kniper!
Med så högt värde på reffen kan det ju inte vara långt borta:)
Mina brukar föla efter reffen klivit upp där, men det är ju olika från sto till sto.
 
Grattis @Festina_Lente !

Här drog jag i gång vakandet tidigare i veckan då stoet plötsligt fyllde i juvret. Förra gången fölade hon på dygn 327 utan några särskilda tecken innan, så jag tänkte att här gäller att vara på hugget. Nu när vädret blev kallare gick hon i stället bakåt i utvecklingen, så föl känns ganska långt borta. Är på dygn 322 i dag...

Är era väderkänsliga? Mina har fölat när det varit varmt och vackert väder tidigare, men vågar ju inte lita på att det är någon sanning.

Tack, nej detta stoet är inte alls väderkänslig... sist fölade hon under värsta snöstormen... :( Det var ju sådär...
 
Jag ger upp. Tror inte det kommer nått föl alls. Stoet har varit lugn nu i två dagar fast hon står med vita droppar på spenarna. Inget som tyder på fölning.
Dygn 345 idag.
 
Samme her, her hender det heller ingenting. Juvret er fullt, men ikke helt fylt ut i spenene. Vi har ikke sett en melkedråpe. Døgn 347 i dag, og fortsatt ingenting som tyder på at det skal komme føll i løpet av de nærmeste dagene.
 
Klockan 00.15 inatt födde Darina en välskapt skimmelhingst efter CHGs Red Hot Chilli 1285 - D-day - Swift. Allt har gått bra men han tog tid på sig att resa sig så vi fick mjölka ur råmjölk och nappa honom.
All peppdans hjälpte.
Så nu tackar Darina för sig i den här tråden och jag väntar in Indra som är beräknad 10 maj.
 
Klockan 00.15 inatt födde Darina en välskapt skimmelhingst efter CHGs Red Hot Chilli 1285 - D-day - Swift. Allt har gått bra men han tog tid på sig att resa sig så vi fick mjölka ur råmjölk och nappa honom.
All peppdans hjälpte.
Så nu tackar Darina för sig i den här tråden och jag väntar in Indra som är beräknad 10 maj.

GRATTIS till dig!

Själv sitter jag i min ensamhet och glor på stoTV. Inget föl i sikte än, men jag trodde ju egentligen inte det heller - inte förrän mjölken är vit kommer den. Men jag kan inte låta bli att vaka ändå
 
Undra om det finns någon som kan det här på sina fem fingrar så kanske jag slipper räkna dagar i almenackan ...
Sista semin den 7:e juli .
Hur många dagar har hon gått den 7 juni då ? Hur räknar ni ? 330, 335 ?

Mina går alltid över så jag vakar i flera veckor för tidigt varje gång känns det som ..;)
 

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Jag ser jätteofta annonser där ston säljs dräktiga och undrar varför? Om man inte tänkt behålla stoet, varför betäcka det då? Ja jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Ny tråd för oss med dräktiga ston som ska föla 2016.
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
115 900
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp