Alkoholfritt rött vin

fejko

Trådstartare
Jag har konstaterat att jag inte kan dricka alkohol längre (blir knallröd i ansiktet) och öl är väl OK som alkoholfritt, men hur är det med rödvin? Jag gillar Rioja och Côtes du Rhône, finns det något alkoholfritt vin som kommer i närheten?
 
Jag har inte smakat nåt. Men jag har undvikit det efter att ha smakat för många som inte är goda. Mitt favorit alkoholfria vin är mousserande i första hand och vita i andra. Finns bara alkoholfritt rött dricker jag hellre vatten.

Men gå till systemet och prata med dem. Det finns ett helt ok utbud av alkoholfritt där nu och personalen brukar vara duktiga!
 
Jag har konstaterat att jag inte kan dricka alkohol längre (blir knallröd i ansiktet) och öl är väl OK som alkoholfritt, men hur är det med rödvin? Jag gillar Rioja och Côtes du Rhône, finns det något alkoholfritt vin som kommer i närheten?
Det trista svaret är nej, enligt min erfarenhet, det blir mest druvjuice och väldigt lite vinkaraktär. Men det kan också vara jag som är oemottaglig, så låt inte det hindra att prova och bilda egen uppfattning! Däremot tycker jag det har kommit ganska mycket alternativa drycker som funkar bra, muster, juicer och bärdrycker med elegans och framförallt massor av öl som är intressanta (innan fanns ju bara "lättöl" som vanlig halvtrist lager, nu finns många stilar representerade i de alkoholfria också).
 
Rött alkoholfritt är ofta väldigt sött eftersom sockret bryts ner under jäsningsprocessen.
Jag avskyr söta drycker, ffa till mat.
 
Jag har konstaterat att jag inte kan dricka alkohol längre (blir knallröd i ansiktet) och öl är väl OK som alkoholfritt, men hur är det med rödvin? Jag gillar Rioja och Côtes du Rhône, finns det något alkoholfritt vin som kommer i närheten?
Nej. Däremot finns det goda alkoholfria vita viner. Söta men även torra och allt däremellan
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
29 490
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 671
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag misstänker att en person i min närhet dricker mer alkohol än vad som är bra. När hen är på besök hos mig tar hen ofta med en flaska...
Svar
9
· Visningar
1 908
Senast: startpompe
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp