Dräktiga ston 2014/2015.

Fortfarande inget föl:arghh: men den kanske kommer inatt tycker vulvan har "trillat " ner lite mer nu och juvret har blivit större och det kommer ut några droppar när hon rör sig..nu får den komma:banana:
 
ja sömnen blir lidande då jag jobbar heltid också:angel: när detta föl kommit är det inte så många dagar tills nästa sto ska vakas på:crazy:
 
Oj vad spännande -. jag tror på ett par föl innan helgen!

Min lär inte komma före helgen - BF imorgon
 
Väntar två föl just nu, den ena beräknad 28/4 (har fölat 1-2 v tidigare vid de två fölningarna hon haft) och den andra 2/5 (har alltid fölat kring rätt datum). Sen väntar vi två i juli.
Kamera på ena, Ligg-/svettsele på andra, fast då la selens receiver av... Väntar på ny adapter imorgon från firman så det blir till att palla sig upp inatt igen och kika till den som är obevakad. Det ÄR skillnad på att ställa klockan, glänta med ena ögat på en monitor, och sen somna, jämfört med att piggna till rätt mkt genom att gå in i ett svalt stall...
Har beställt en kompletteringskamera, som kommer fredag. Vore ju komiskt om en eller båda kommer inatt :D :D
 
Vaxpropparna är borta och juvret ser ut såhär. Vad säger ni?
11051219_10155524058260512_8088435094422014351_n.jpg


11174891_10155524058105512_723958475114783694_n.jpg
 
Vårt sto Dittrich E: Don Charly (Dr. m Zaladin MI) är nu på 340... (längsta hon gått var 341 med sitt första föl) andra kom på 335 och nr 3 kom på 339...
Så vad händer nu liksom, tänkte hon sätta rekord?

Any way ;)

Juvret är ena dagen fullt, andra lite mindre fullt, ena dagen är hon slapp och andra är hon spänd, ena dagen rosa i slemhinnorna och andra dagen blodröd... och så går det så upp och ner... Gjort så i ca 1 vecka nu...
Var helt övertygad om att hon skulle få i helgen... Men nix nej...
Hon har ju aldrig fått föl så här "sent" heller. Så trodde hon definitivt skulle föla i tid då hennes andra föl är födda i mars.

Detta möderne är känt för att luras så jag sover inte lugnt trots både kameraövervakning och sele som är inställd på väldigt låg nivå både vad gäller värme och position...

Men, det blir säkert kanon. Så länge fölet är levande och välskapt så får den komma precis vilket dygn den vill...

Men skall hon nu ändå vänta så kan hon ju vänta till helgen när jag fyller år. Det kan väl aldrig vara fel att få ett föl i födelsedagspresent?

:) De andra två har en evighet kvar

Provinz E: Quaterback (Dr. m Benetton Dream) är på dygn 261 och Primadonna E: Don Schufro (Dr. m Ampère) är på dygn 257
 
Min börjar bli klar - vi har kunnat mjölka så det går att testa och hon har 20 på reffen. Dessutom har magen sjunkit rejält och ffa jag har åkt till Skåne för att vaka
Spännande! Ja, nu får det allt komma lite föl. Jag känner mig ensam i tråden Födda 2015..
:)
 
Mitt sto er på døgn 344 og her hender nada. Jeg vil ha mitt Diarado-føll! :meh:

Så vet jeg jo at det er helt normalt at de går så lenge, men man blir så trøtt på denne ventingen ...
 
@cirkus grattis vad skönt att det börjar närma sig för dig! Håller tummarna att du snart har föl :)

Är det bara jag som tycker eller går alla stona väldigt länge i år?
Vet flera som fått föl lååångt efter dygn 335...

Vårt sto är på 341 idag, Grandezzas sto är på dygn 343 och jag såg ju flera uppåt som fortfarande väntar. Varken mitt el Grandezzas ser ut att ha så himla bråttom :(

Sett minst 2 på FB som gått närmare 350 dygn och en som gått över 350. (Det förstnämda stoet brukar alltid få dygn 330-335

Såg även någon på FB vars sto var på 340 utan tillstymmelse till att se klar ut...
 
@cirkus grattis vad skönt att det börjar närma sig för dig! Håller tummarna att du snart har föl :)

Är det bara jag som tycker eller går alla stona väldigt länge i år?
Vet flera som fått föl lååångt efter dygn 335...

Vårt sto är på 341 idag, Grandezzas sto är på dygn 343 och jag såg ju flera uppåt som fortfarande väntar. Varken mitt el Grandezzas ser ut att ha så himla bråttom :(

Sett minst 2 på FB som gått närmare 350 dygn och en som gått över 350. (Det förstnämda stoet brukar alltid få dygn 330-335

Såg även någon på FB vars sto var på 340 utan tillstymmelse till att se klar ut...

Mitt stos hagkompis fölade i helgen på dygn 358...
 
Usch, jag hoppast inte det är så att alla går länge....

Mitt sto är på dygn 326, och jag tycker hon har börjat släppa liiite i beckenbanden, så jag har inställd mig på att mitt föl ska komma denna vecka! ;)
 
Dygn 342 här idag. Stoet hade kraftiga värkar inatt men ingen bebis. Hon kniper.
Väldigt röd och svullen i vulvan. Juvret helt fyllt.
När kommer bebben?
 

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Jag ser jätteofta annonser där ston säljs dräktiga och undrar varför? Om man inte tänkt behålla stoet, varför betäcka det då? Ja jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Ny tråd för oss med dräktiga ston som ska föla 2016.
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
115 901
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp