Sv: Don Primeros avkommor
Smutskastning? Vad har jag skrivit som kan kallas för smutskastning, dvs osant skitsnack? Den som skrivit mest felaktigheter här är väl du? Du skrev att DP "leder europa-blupen", något som inte ens existerar. Sedan skrev du att han leder Danmarks blup, ett land som han inte ens är godkänd i (de försökte faktiskt få honom godkänd där, men han blev det inte).
Många av de avkommor som jag har sett är de "kändisavkommor" som redan finns uppräknade här. En del andra är kompisars, eller kompisars-kompisars, sådan jag har sett ute på träningar osv... Några hästar har jag bara slagit upp resultaten på, och de har jag inte sett i verkligheten.
Jag vet inte vilka avkommor du såg på hingstvisningen som du skrivit om flera gånger, men de avkommor som hingststationen själva fött upp efter DP har fått sämre poäng än sina mammor såvitt jag kan se. Rätta mig gärna om det är fel.
Jag vet inte om DP har en hel bunt med avkommor som går GP, det är därför jag frågar här (eftersom inte ens hingstägaren verkar veta om dem i så fall, så är det inte så konstigt att jag inte känner till dem). Ni verkar inte heller känna till några, men det är väl inte mitt fel, så varför tycker du att jag smutskastar?
Att ifrågasätta den svenska blupen är jag nog inte ensam om, den är ett bra hjälpmedel, men ingenting som ger en absolut sanning, och det visar inte vilken hingst som är den bästa dressyrförvärvaren i alla kategorier. I DPs fall så räknas det mest in 3-åringar, vilket kanske inte alltid säger allt. Eller? Men förlåt att jag klampade in här och vågade ställa frågor som tydligen belyste saker som trampade på ömma tår... Jag ville bara ta reda på så mycket saker som möjligt innan jag bestämde hingst till stoet.
Så, nu kan ni fortsätta att buga och bocka för varandra. Har ni förresten hört talas om Kejsarens nya kläder?