Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför bor du där och som du bor, vad får dig att trivas eller inte och vad skulle göra att du valde att flytta och i så fall vart och varför och vann jag härmed tävlingen om bukes längsta mening?
Åh ja! Jag har också lämningar från länge sen nära mig. Granntomten mot berget är gammal grav från tidig vikingatid.Bor 10 minuter från mindre stad, på riktiga landet. Stugan är byggd 1882 men rustad till något sånär modern standard.
Älskar stället och platsen. Vill bo kvar så länge jag bara kan. Här är frid och gamla anor. Något hundratal meter bort ligger en lämning som nämns redan på 1300-talet. Här har människor bott och verkat i långliga tider. Och jag tror de haft roligt. Känslan här är så fridfull och bra.
Folk som kommer hit säger spontant - så fint du bor! Men det är inget märkvärdigt med stugan. Men det finns en atmosfär som är lugnande.
Bor jättebra folk i byarna runtomkring också.
Levande landsbygd på riktigt.
Döden är väl det som skulle få mig att flytta, till kyrkogården. Men bara kroppsligt, i övrigt avser jag att spöka omkring här för all framtid. I syfte att skrämma skiten ur framtida gårdsägare om de funderar på något illdåd som byta till aluminiumfönster på huset eller anlägga en pool eller något annat som jag anser inte passar gårdens karaktär.