Din åsikt om kokosflingor

Vad tycker du?

• Jättegott, älskart!

• Ja det är väl ok

• Jag äter det om jag måste

• Det är som att tugga på wellpapp

• Ingen åsikt (är du konstig?)

Resultat syns endast efter röstning.
Jag vill inte gå så långt att säga att kokosmjölk är supergott ;) men jag uppskattar verkligen smakkombinationen med den och andra kryddor inkl chili i det thailändska köket. Att dricka den rakt upp och ner? Neej...
Hahaha, nä jag äter inte det rent heller, men i mat. Även utan thailändska kryddor så tycker jag att den gör sig bra. Även om jag försöker göra något likt "gräddsås" utan grädde och med kokosmjölk istället så tycker jag att det blir riktigt bra.

Äter kärleksmums och funderar på kokosflingor. Jag har min åsikt, nu vill jag veta om jag är ensam om den eller om vi är fler! Så, vad tycker du om kokosflingor?
Goda, tycker jag. Jag föredrar kokosflingor på chokladbollar. Antingen bara eller blandade med pärlsocker. Och på kärleksmums vill jag helst ha kokosflingor - inte strössel (men jag äter såklart det sistnämnda glatt också ;) ).

Kokosflingor direkt ur påsen är ingen smaksensation direkt, jag tycker att de måste tillagas/rostas/blandas på något vis för att den riktiga smaken ska komma till sin rätt - men när smaken väl kommer fram älskar jag den! :)
Vi använde också nästan alltid kokos istället för ströbröd när de bakades hemma. Typ sockerkaka och allt liknande. 😍

:confused: Hur lyckas du med det? Köpt tre kokosnötter de senaste månaderna då dottern vill smaka. Samtliga har varit dåliga.
Verkligen? Så trist. Kokosnötter är inte något jag köper jätteofta men jag har aldrig hittat en dålig.

En gång hittade jag en hel kokosnöt i ett hotellrum (japp, man kan hittta ALLTi hotellrum) och en av mina kollegor ville ha den. Sure - tyckte jag, så hon tog hem den och kom till jobbet nästa dag med helt Underbara hemdjorda kokosgodisar. 😍

Ja, det är väl okej.

Men jag är knappast en kokosälskare. Funkar i bakverk (men ej som huvudingrediens som i kokostoppar!). Skulle utan problem äta riven kokos i mat med.

Inget jag blir sugen på.

Efter att ha fått kokosflingor av en kollega på mitt förra jobb (teknisk support via telefon, så jag behövde verkligen min röst!) i vad som förmodligen var en demonisk/diabolisk plan slutade det med att jag hostade kokos hela eftermiddagen på ständigt återkommande mute-ögonblick. Efter det hatar jag det. :meh:

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 581
Senast: Pilot
·
Mat Så jag har varit bortresta till och från under de senaste 3 veckorna. Har nu under kvällen hittat 3-4 kryp i skafferiet. Ser ut som små...
2
Svar
37
· Visningar
1 411
Senast: Badger
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
1 452
Senast: Lingon
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 144
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar