cirkus
Trådstartare
Idag hade vi en inte jättekul diskussion om vem som skall betala deras mat när de är ute och reser (utan mig). För mig är det självklart att det betalar de själva. Jag står för mat och husrum hemma eller på de resor där jag är med, men om de skall göra ngt utanför familjesfären så får de betala själva.
Det blev nästan skrik och gråt, för de har inte råd att göra nånting om de skall betala mat också. Och jag är minsanna skyldig att försrja dem. Och jag har minsann mycket mer pengar än vad de har. Och kan jag verkligen vara så taskig så att de inte kan åka på en resa bara för att jag vägrar betala...
SUCK.
Jag tycker naturligtvis lite synd om dem, men de får skaffa sig ett jobb. Vilket de försöker att göra men det är inte så lätt. Och de har inte tid att jobba.... typ.
Dessa barn är 17 år. 18 iår.
Hur gör ni med era äldre tonåringar ?
Det blev nästan skrik och gråt, för de har inte råd att göra nånting om de skall betala mat också. Och jag är minsanna skyldig att försrja dem. Och jag har minsann mycket mer pengar än vad de har. Och kan jag verkligen vara så taskig så att de inte kan åka på en resa bara för att jag vägrar betala...
SUCK.
Jag tycker naturligtvis lite synd om dem, men de får skaffa sig ett jobb. Vilket de försöker att göra men det är inte så lätt. Och de har inte tid att jobba.... typ.
Dessa barn är 17 år. 18 iår.
Hur gör ni med era äldre tonåringar ?