Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S
Men det där är nog ganska olika. För vissa är det ingen stor grej, medan det faktiskt är det för andra, oavsett vad man "gör" det till. Vissa tankar och känslor råder man inte alltid över till 100%. Ibland vet man inte hur man reagerar förrän man är där. Det kan jämföras med hur olika människor hanterar krissituationer och sorg (även om jämförelsen till synes haltar nåt alldeles förskräckligt). För vissa är det starka känslor och existentiella frågor inblandade, känslor och frågor som handlar om hela livet, och dessa kan vara av mycket stor betydelse.
Många människor gör abort till världens största grej och att man har men för livet. Jag har inga men för livet och jag tänker mer eller mindre aldrig på att jag gjort abort. Det var helt rätt när det begav sig och det fortsätter att vara ett korrekt beslut även idag. Många tycker att man borde må dåligt över att man gjort en abort, men jag ser inte alls anledningen till det. Livet är för kort för att må dåligt, och livet är dessutom för stort för att sätta till världen om det inte är helt önskat.
Men det där är nog ganska olika. För vissa är det ingen stor grej, medan det faktiskt är det för andra, oavsett vad man "gör" det till. Vissa tankar och känslor råder man inte alltid över till 100%. Ibland vet man inte hur man reagerar förrän man är där. Det kan jämföras med hur olika människor hanterar krissituationer och sorg (även om jämförelsen till synes haltar nåt alldeles förskräckligt). För vissa är det starka känslor och existentiella frågor inblandade, känslor och frågor som handlar om hela livet, och dessa kan vara av mycket stor betydelse.