Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Nåja, så enkelt är det inte som du vill få det att framstå.

Det handlar om respekt för varandra och god planering.
Massor av par separerar just nu, det är semestertider, och det helt utan att barn är inblandade.
Jag skulle vilja se skillnaden mellan antal separationer utan barn och antalet med småbarn.

Förhållanden spricker - ofta.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Precis så.
Och jag tycker att Mannen i TS fall inte tagit sitt ansvar för sin privata önskan att inte få barn just nu.
Han litade på TS minipiller, ett preventivmedel som man vet är ganska så osäkert.
Och när det fallerade så kräver han en abort på kvinnan som vill ha barn och kanske aldrig mer får chansen.

[/B]Han är en fräck djävel för att fatta sig kort.[/B]

Till skillnad mot många andra tycker jag att han framstår som en bra person.
Han har ett brutet förhållande bakom sig och känner ett misslyckande och en oro inför att hans dotter har blivit ett "skilsmässobarn".
Nu vet vi inte hur relationen med dotterns mamma ser ut men baserat på vad TS har berättat så verkar han inte ta lätt på varken skilsmässan eller sin papparoll.

Han träffar en ny kvinna och efter ca en månads bekantskap ställs han inför det faktum att han ev ska bli pappa igen.
Man känner inte varandra efter en månad.
De flesta människor i nyförälskelsestadiet är underbara tvillingsjälar men den här killen vet av erfarenhet att det stadiet går över.
Hans tankegångar är enligt mig sunda och enligt mig är han ansvarsfull och har en omtanke om TS, sig själv, sin dotter mfl.

Jag hade blivit mer osäker på honom som person om han hade gjort glädjeskutt och inte hyst den minsta osäkerhet inför den situation de båda har hamnat i.
DÅ hade jag undrat om han verkligen har insikten i vad ett barn innebär.

TS är ju i samma situation.
Hon är gravid med en man hon inte känner.
Självklart kan det bli bra ändå, det finns ju inga garantier bara för att man har känt varandra längre.

Jag tror att om TS väljer att behålla barnet så kommer han att ta sitt ansvar och vara delaktig.
Jag kan inte tyda hans farhågor som annat än insiktsfulla och då är man, enligt mig, ingen "fräck jävel"!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Nu har jag pratat klart.
Det enda jag från början ville ha sagt att vasketomi inte är en 100% tillförlitlig metod. I varje fall inte för de som redan gjort ingreppet.

Men jag förstår att det är off topic att komma med sådan fakta i en sån här tråd.
Hör du av dig till alla andra, som också kommer med off-topic-inlägg?

Beror på om de mal på i ett 20-tal inlägg. :meh:
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Precis så.
Och jag tycker att Mannen i TS fall inte tagit sitt ansvar för sin privata önskan att inte få barn just nu.
Han litade på TS minipiller, ett preventivmedel som man vet är ganska så osäkert.
Och när det fallerade så kräver han en abort på kvinnan som vill ha barn och kanske aldrig mer får chansen.

Han är en fräck djävel för att fatta sig kort.

Instämmer! :up:
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Din ståndpunkt har gjorts ganska tydlig.
Tyvärr och lyckligtvis tycker inte alla som dig.
Du läser in massa goda egenskaper i hans åsikter, medan andra läser in mer egoistiska skäl.
Jag tycker det är rent dravel att säga att han tänker på TS när han hävdar abort. Han ser att hon inte vill och hör (men skiter i/förstår inte/vill inte ta till sig) att hon har en sjukdom som gör att aborten måste ifrågasättas. Hans vilja att vara oberoende måste starkt vägas mot att detta KAN vara hennes chans att få barn.

Dessutom: så himla oberoende är han ju inte. Han har ju ett barn redan.

Om jag vore TS skulle jag ha svårt att ta emot hans barn med öppna armar om han tvingade mig till abort av mitt/vårt barn. Jag skulle helt ärligt dumpat honom direkt efter aborten. Jag hade inte velat ha en så självisk och "praktisk" man.
Varför ska han få ha ett barn och inte hon? Jaja, han får två isf, men barnet finns redan i magen!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag kan inte tyda hans farhågor som annat än insiktsfulla och då är man, enligt mig, ingen "fräck jävel"!

Han ser abort på en kvinna som enda lösningen på att han inte tog ansvar för sin fertilitet.
Då så är man en fräck djävel.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Om jag vore TS skulle jag ha svårt att ta emot hans barn med öppna armar om han tvingade mig till abort av mitt/vårt barn. Jag skulle helt ärligt dumpat honom direkt efter aborten. Jag hade inte velat ha en så självisk och "praktisk" man.
Varför ska han få ha ett barn och inte hon? Jaja, han får två isf, men barnet finns redan i magen!

Hur kan man "straffa" ett helt oskyldigt barn?
För mig låter det inte sunt.

Sen förstår jag inte heller hur du tänker när du säger att du aldrig skulle vilja ha med en sådan självisk man att göra men skaffa barn med honom, det är ok?

Blir lite förvirrad här.
Eller menar du att du råder TS till abort?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Beror på om de mal på i ett 20-tal inlägg. :meh:
Offerkofta på då,
för de som svarar mig med ett 20-tal inlägg är ju förståss On Topic.

Du kan PM-a mig vad skillnaden är, så att jag vet till nästa gång.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Till skillnad mot många andra tycker jag att han framstår som en bra person.
Han har ett brutet förhållande bakom sig och känner ett misslyckande och en oro inför att hans dotter har blivit ett "skilsmässobarn".
Nu vet vi inte hur relationen med dotterns mamma ser ut men baserat på vad TS har berättat så verkar han inte ta lätt på varken skilsmässan eller sin papparoll.

Han träffar en ny kvinna och efter ca en månads bekantskap ställs han inför det faktum att han ev ska bli pappa igen.
Man känner inte varandra efter en månad.
De flesta människor i nyförälskelsestadiet är underbara tvillingsjälar men den här killen vet av erfarenhet att det stadiet går över.
Hans tankegångar är enligt mig sunda och enligt mig är han ansvarsfull och har en omtanke om TS, sig själv, sin dotter mfl.

Jag hade blivit mer osäker på honom som person om han hade gjort glädjeskutt och inte hyst den minsta osäkerhet inför den situation de båda har hamnat i.
DÅ hade jag undrat om han verkligen har insikten i vad ett barn innebär.

TS är ju i samma situation.
Hon är gravid med en man hon inte känner.
Självklart kan det bli bra ändå, det finns ju inga garantier bara för att man har känt varandra längre.

Jag tror att om TS väljer att behålla barnet så kommer han att ta sitt ansvar och vara delaktig.
Jag kan inte tyda hans farhågor som annat än insiktsfulla och då är man, enligt mig, ingen "fräck jävel"!


Det här var nog det första som jag faktiskt håller med dig om! Jag förstår honom och hans skräck och han är ingen dålig person. För trots att inte vill ha detta eventuella barnet så finns han här för mig. Han låter som sagt mig älta allt fram och tillbaks 711ggr om jag behöver det..

Och jag vet att han skulle ta sitt ansvar om jag behöll barnet, det tvivlar jag inte på.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Han ser abort på en kvinna som enda lösningen på att han inte tog ansvar för sin fertilitet.
Då så är man en fräck djävel.


Han är ingen fräck jävel! Nej vi tog inte tillräckligt ansvar någon av oss, men vi trodde båda att chansen var ganska liten.. mini-piller ska ju ändå vara hyffsat säkert.
Han ser abort som enda utvägen för att han inte är mentalt redo för ett barn till just nu.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Han ser abort på en kvinna som enda lösningen på att han inte tog ansvar för sin fertilitet.
Då så är man en fräck djävel.

En fräck jävel blir han först om han ställer ett ultimatum.
Mig veterligen har han inte gjort det.
Han har sagt sin åsikt. Vad han tror är bäst.
Då kvalar han inte in till "manligt svin-kategorin". Än.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Till skillnad mot många andra tycker jag att han framstår som en bra person.
Han har ett brutet förhållande bakom sig och känner ett misslyckande och en oro inför att hans dotter har blivit ett "skilsmässobarn".
Nu vet vi inte hur relationen med dotterns mamma ser ut men baserat på vad TS har berättat så verkar han inte ta lätt på varken skilsmässan eller sin papparoll.

Han träffar en ny kvinna och efter ca en månads bekantskap ställs han inför det faktum att han ev ska bli pappa igen.
Man känner inte varandra efter en månad.
De flesta människor i nyförälskelsestadiet är underbara tvillingsjälar men den här killen vet av erfarenhet att det stadiet går över.
Hans tankegångar är enligt mig sunda och enligt mig är han ansvarsfull och har en omtanke om TS, sig själv, sin dotter mfl.

Jag hade blivit mer osäker på honom som person om han hade gjort glädjeskutt och inte hyst den minsta osäkerhet inför den situation de båda har hamnat i.
DÅ hade jag undrat om han verkligen har insikten i vad ett barn innebär.

TS är ju i samma situation.
Hon är gravid med en man hon inte känner.
Självklart kan det bli bra ändå, det finns ju inga garantier bara för att man har känt varandra längre.

Jag tror att om TS väljer att behålla barnet så kommer han att ta sitt ansvar och vara delaktig.
Jag kan inte tyda hans farhågor som annat än insiktsfulla och då är man, enligt mig, ingen "fräck jävel"!

Riktigt bra skrivet Trygg :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Statistiken talar mycket mer för ett förhållande som startas av 30-åringar än av 20-åringar. ;)
Idag hade jag aldrig valt den partnern jag valde kring 20. När man är 30 har man mognat och vet vad för sorts partner man söker. Jag visste efter en vecka att jag hittat min drömman nu. :) hade jag mött honom när jag var 20 vet jag inte om jag hade fattat det...

Bortsett från ert förhållande så tycker jag att hans argument är fruktansvärt egoistiskt. Han lyssnar på vad du säger och påstår sig förstå...sedan säger han att han inte är redo. Är det verkligen bara "inte redo" som är problemet? Då får han inse att man inte alltid väljer, för nu var det dags tyckte naturen. :cautious:
Tro mig, han tar inte din sjukdom på allvar. Då hade han förstått bättre och sagt att ni ska behålla. Ta med honom på ett läkarbesök så att en expert får förklara din situation.
Inte redo hade gjort mig :rage: vid detta laget. Det är så barnsligt! Inte råd, ska plugga, för unga etc, det hade varit mer acceptabelt. Men det enda han har är "inte redo". Och för sådant omoget tráms vill han att du ska ta ett beslut du inte vill? Kanske bli barnlös?
Jaja :meh:
En annan sak som gör det egoistiskt är att han har ett barn. Det bagaget får du acceptera. Men du får inte ha ett (gemensamt) barn, DET är han inte redo för. Åh, jag blir arg å dina vägnar! :mad:

Med tanke på hur gärna du vill ha barnet så tror jag ert förhållande dör om du gör abort. Det skulle det göra för min del tror jag.


Det är klart det är egoistiskt, men det är även egoistiskt av mig om jag behåller och han inte vill.
Men att han inte är redo mentalt för ett barn till för att hans förra förhållande som gick i kras och gör att han nu inte bor med sin unge är för färskt. Och det är väl BRA att han talar om hur han känner. Sen tror jag inte att han kommer svika mig överhuvudtaget, vilket jag än väljer. Och just nu tror jag att han mår sämre än vad jag gör.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Det är klart det är egoistiskt, men det är även egoistiskt av mig om jag behåller och han inte vill.
Men att han inte är redo mentalt för ett barn till för att hans förra förhållande som gick i kras och gör att han nu inte bor med sin unge är för färskt. Och det är väl BRA att han talar om hur han känner. Sen tror jag inte att han kommer svika mig överhuvudtaget, vilket jag än väljer. Och just nu tror jag att han mår sämre än vad jag gör.


jag tycker det verkar vara en kanonkille ....han är orolig o rädd att det inte kommer att hålla helt enkelt, att skaffa barn är inte som att köpa en hamster eller akvarium eller djur övht
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Offerkofta på då,
för de som svarar mig med ett 20-tal inlägg är ju förståss On Topic.

Du kan PM-a mig vad skillnaden är, så att jag vet till nästa gång.

Jeffery ....det är så det är här :meh:

men alla är inte såna :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Om man varit tillsamman i vad var det 6 veckor ? och blir gravida så tycker jag att inte redo är ett lika bra argument som något annat.

Jag kan verkligen förstå att han inte är redo och det är väl inte det minsta egoistiskt eller att han missunnar TS att få barn.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men att inte vara redo är inte ett bra argument för abort på en kvinna med endometrios.
Hade TS varit galet fertil så hade det varit en helt annan sak.
En graviditet är också bra mot endometrios.
Så det är verkligen ett specialfall.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 395
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp