Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo men hur får man någon som ser det som hans livs största misslyckande att han inte lever med sitt barns mor att tro på att det faktiskt kan bli annorlunda denna gången?
...medan för de män som redan har genomgått en vasektomi så är det ju inte alls säkert att denna metod använts.Precis så.
För den man som i dag genomgår en vasektomi så är det ju dessa metoder som används.
Nu plötsligt blev det en väldig distinktionsskillnad emot vad du sagt tidigare.Ja precis så.
Det är tillförlitligt, billigt och kan inte glömmas bort i stundens hetta.
En man (eller kvinna) som aldrig vill ha några barn låter lämpligtvis sterilisera sig.
Jag är kvinna och steriliserad efter 3 barn så jag lever själv efter den principen.
Min sambo är man och mycket yngre samt har bara 1 barn så han är inte steriliserad.
Om jag drar eller dör så är det mycket möjligt att han vill ha fler barn.
Jag tror att det viktigaste just nu, är att han får möjlighet att prata med ett opartiskt "proffs" som kan hjälpa honom att först bearbeta sitt förra förhållande och därefter diskutera den nu uppkomna situationen.
Som det nu är får ju du "lida" för hans gamla förhållande. Jag tror inte alls att det är "ditt jobb" att påverka honom.
Du presenterar ingen annan fungerande lösning.
Och då så blir alternativet kvinna på piller/med spiral/P-stavar och abort om det fallerar det enda som blir kvar.
Du driver det dit genom att ta bort den enda andra fungerande lösningen.
En man som inte tar ett eget ansvar för sin fertilitet lägger det ansvaret på kvinnan.
Och det anser inte jag vara jämlikt alls.
Enda orsaken till att jag är det minsta för ekonomisk ansvar, är för barnet. I övrigt tycker jag kvinnan får stå för sitt eget livsval.
Åter och om igen. Han har val! Men man måste välja att ha val! Inte först när det är för sent!Nej precis, därför tycker jag mannen också borde gå ett val.
Men har jag dömt dej eller någon annan då? Var? Har jag formulerat mej tokigt?Kasta inte sten i glashus. För tydligen får man döma de män och kvinnor som inte håller med.
Kvinnan kan också välja! Hon har också val! Hon kan också låta bli att ha sex för att själv skippa dilemmat abort eller ej.
Nu har jag pratat klart.Alltså kan du sluta tjata om vasketomi nu? Det anses 100% och är du så sjukt intresserad av att diskutera det kan du starta en egen tråd eller googla på nätet tills du förstått vad det innebär.
Här diskuteras ett känsligt ämne!
(Fast föralldel kanske TS kille borde genomgå vasketomi )
Det måste finnas andra problem med i dessa förhållanden.Just nu har jag runt mig flera förhållanden som bara rasar isär p g a månadsgamla ungar.....
Och i det läget har kvinnan att ta ställning om hon vill skydda sig ytterligare eller ta risken, på samma sätt som mannen har.Alltså: Om du vet att en man genomgått en vasektomi, och du inte vet mer än så, då vet du inte om han är 100% icke fertil.
I min värld så är ett inte ett inte."En man (eller kvinna) som aldrig vill ha några barn", är verkligen inte alls detsamma som "En man (eller kvinna) som inte vill ha några barn".
Jag har blivit tillsagd från flera håll att inte fortsätta denna ointressanta diskussion i denna känsliga tråd.Och i det läget har kvinnan att ta ställning om hon vill skydda sig ytterligare eller ta risken, på samma sätt som mannen har.
Men mannen kan fortfarande inte tvinga kvinnan till att ta det sista ansvaret för att där inte blir några barn.
Han är sin egen risk.
I min värld så är ett inte ett inte.
Det är alltså inte alls någonsin.
Annars så är det inte ett inte.
Nej är liksom nej och inte något kanske.
Om en man vill ha kvar sin fertilitet för framtiden så måste han ta ansvar för den.
Då så kan det bli barn.
Han kan använda kondom och leva med risken eller låta bli att doppa snorren och slippa risken.
Det är vad som står till buds.
För att det ska bli ett barn krävs man och kvinna. Båda dessa har exakt lika mycket ansvar att se till att det inte blir barn.
Jag har blivit tillsagd från flera håll att inte fortsätta denna ointressanta diskussion i denna känsliga tråd.
Nej det tror jag inte att man gör. Men han så krasst på allting, han ser bara allt ur perspektivet att vi inte kommer hålla ihop, samtidigt som han säger att hade han inte trott på oss så hade han lagt ner det här.. han tror och hoppas att vi har en framtid. Men han ser inte möjligheten att vi faktiskt kan hålla ihop trots att vi får barn såhär tidigt.. så han säger liksom emot sig själv och jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få han å se saker från olika håll.
Well, småbarnsåren är väl erkänt den svåraste prövning ett förhållande kan genomgå?