Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S
Så det är alltså det de handlar om? Att behålla makt över män?
Och passa dig för att dömma hur jag eller andra bedriver andra frågor för kvinnlig jämställdhet, det vet du ingenting om. Själv så motarbetar jag maktutövning hos båda. En man ska inte ha makt över mig för att jag är kvinna, men jag tycker även tvärtom. Tänk om alla män hållit lika hårt i andra frågor som rösträtt eller arv, nej det handlar inte om genetik, men om att dela med sig makt. Det handlar fortfarande inte om att ha något att säga till om vid abort, utan om att ta del av barnet.
Den enda tolkning jag kan komma på när det gäller alla inläggen i andan att det är förfärligt att "tvinga på" en man ett barn är faktiskt att det är så himla skrämmande för många kvinnor att tänka sig att kvinnor faktiskt har ett slags maktövertag över män i någon enda fråga, att de är beredda till vilka logiska kullerbyttor som helst för att avhända sig det maktövertaget.
Om det beror på att de ser män som något som måste beundras och daltas med, typ putsa glorian åt dem hela tiden, eller på något annat, lämnar jag tills vidare öppet.
BARA när det gäller att undvika kvinnors makt över män, tar somliga kvinnor till brösttoner ifråga om jämställdhet. Aldrig annars.
Så det är alltså det de handlar om? Att behålla makt över män?
Och passa dig för att dömma hur jag eller andra bedriver andra frågor för kvinnlig jämställdhet, det vet du ingenting om. Själv så motarbetar jag maktutövning hos båda. En man ska inte ha makt över mig för att jag är kvinna, men jag tycker även tvärtom. Tänk om alla män hållit lika hårt i andra frågor som rösträtt eller arv, nej det handlar inte om genetik, men om att dela med sig makt. Det handlar fortfarande inte om att ha något att säga till om vid abort, utan om att ta del av barnet.