Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu kanske det står fel i de produktbeskrivningar jag läst, men vad jag vet är p-stav 100%.
Tänk om det varit tvärtom, något jag och en man skulle komma överens om att utföra, sedan händer något där han får bestämma helt över mig. Usch!
Många kvinnor vill nog inte leva/vara utan just den typen av sex. Men vi får väl "hoppas" att vi får läsa fler spalter med sexuellt frustrerade kvinnor då i framtiden. Som bevis på att de "korkade" män som inte vill bli fäder lärt sig något.
Tyvärr så är detta inte sant.
Därför att vaskotomi inte är en 100%-igt säker preventivmetod.Hur menar du nu?
Varför det? Ska de göra en vasektomi bara för att göra kvinna tillags så att hon får vaginal sex?
Fast det extremfallet skall väl snarare behandlas som en våldtäkt, varför anmälde han inte? Jag skulle inte säga att han får skylla sig själv men det kanske du tycker, bara för att han är man? Det går inte ihop med min världsbild att ett våldtäktsoffer får skylla sig själv, tycker du verkligen det??
Jag är inte jurist men jag vet inte om regelverket ser annorlunda ut för barn som blivit till genom att mannen våldtagits. Finns sådana fall?
Sen glömmer du en viktig part i detta, en helt oskyldig part. Det är barnet som inte får välja och som har rätt att veta sitt ursprung.
Det här med ensam vårdnad vid födseln är vettigt! Det finns en hel drös med pappor som ställer till med bekymmer för mammor så den lagen är bra. Om de är överens om att de ska ha gemensam vårdnad så kryssar man i en ruta på faderskapsbekräftelsen. Om inte så kan pappan gå till domstol.
Självklart påverkar det inte BARNETS umgängesrätt med sin pappa.
Förlåt, men vad i hela friden menar du med detta? Konkretisera gärna.
Därför att vaskotomi inte är en 100%-igt säker preventivmetod.
Själv tycker jag det är 1700-tal att inte kunna ha sex utan att behöva bli förälder... Är modern kvinna...
Därför att vasektomi inte är en 100%-igt säker preventivmetod.
Nej för att skydda sig mot att bli pappa när han har sex.
Som jag ser det själv får han absolut inte skylla sig själv, och jag vet faktiskt inte ens om han tänkt i de banorna utan förmodligen mer tagit för givet att han var med på det där och då även om han aldrig kommer få veta om det var så.
Jag tror faktiskt inte vi överhuvudtaget har ett sådant svenskt rättsfall.
Det jag reagerar på i diskussionen är att det är så otroligt svartvit, det verkar som alla anser att männen får väl skylla sig själv som har sex, lever dom inte i celibat så får dom skylla sig själv och räkna med att inte ha någon rätt att bestämma över sitt liv. Så ville få fram ett exempel som visar att saker är inte alltid svartvita och så enkla som de flesta här verkar tycka.
Det var hans största sorg i det hela att han missade de fem första åren av sin dotters liv, och hade inte mamman kommit på att hon var pengakåt så hade han troligen aldrig fått veta att dottern fanns då heller.
/Camilla
men det är ju en självisk handling, för vems skull behåller hon barnet annars? Och vad hon än väljer har givetvis konsekvenser för livet, just därför måste hon själv få avgöra hur hon vill göra, men jag tycker inte det uteslutar mannens rätt vad han vill göra.
det har jag aldrig påstått, har heller aldrig menat att mannen ska kunna bestämma över kvinna och hennes kropp!
samtidigt så har många sex för att de tycker om att ha sex. För att det har en betydelse i deras förhållande och liv. Man som kvinna. Vi vet riskerna med att köra bil också, men ingen kallar väl någon som råkar ut för en olycka och försökt undvika det för ett fån?
Jag tycker att det är dags för män att ta eget ansvar för sin sexualitet.
Men förstår att det är en svår tanke för de flesta då kvinnor tidigare alltid haft det totala ansvaret.
Nya tider nu - nya ansvarsområden.
Vasektomi är en jämförelsevis väldigt säker preventivmetod.
Men ändå självläker, rekanaliserar nånstans runt 0.05% av alla opererade.
När man tar spermieprov, så betyder "inga spermier funna" i klartext att man med 95% säkerhet inte har mer än 200 spermier i de två droppar sperma provet består av.
Väldigt många av oss vet hur många spermier det behövs för att avla ett barn.
Yes, definitivt.Men kombinerat med p-piller, spiral eller stav på kvinnan så är ju risken betydligt mindre.