Eftersom hon är journalist i grunden tycker jag inte det är ett dugg konstigt att granska en bransch journalistiskt om ett debattinlägg blir så stort. Tycker du verkligen det? I övrigt, är det ju fler som faktiskt har de erfarenheterna hon har, det har vi ju sett under den senaste veckan. Att se ner på andras erfarenheter som skvaller - rätt fult av veterinärkåren att inte ha högre tankar om sitt klientel än så tycker jag. Det är ju en del värdefulla länkar med i hennes inlägg hur eller hur och jag tror säkert branschen skulle må bra av en riktig, journalistisk granskning, det har vi sett efter den storm som rörts upp senaste veckan.Tycker mest hon låter som en bråkig tonåring som framhärdar att hen minsann har rätt. Och kräva att få komma in och filma är inte så lite fräckt. Varför kan hon inte nöja sig med ett besök och en dialog?
Dessutom så går hon visst till attack mot djursjukvårdspersonalen. Hon påstår rakt av i sitt tidigare inlägg att det görs onödiga prover och behandlingar. Vilka är det som utför dessa prover och behandlingar? Är det Evidensias VD? Nej, det är djursjukvårdspersonalen. Hon påstår direkt att de gör saker helt i onödan, bara för att pressa kunden på pengar. Sedan har man mage att ta betalt för minsta bandagerulle (klart som fasen att man ska betala för förbrukningsmaterial, eller nej det var det hon inte tyckte).