Vi läser verkligen olika, just på Buke tycker jag att det är stor acceptans för olika livsval inkl barn eller inte. Att samhället i stort har åsikter om att Normen ska följas sipprar kanske in ibland men trots allt begränsat och verkligen inte bara i barnfrågan.Det är inte den enda tråden på ämnet tvivel ang att skaffa barn eller ej, som tar den riktningen att det förträffliga med barn ska bedrivas som nån form av överbevisande om att de som inte tycker så har fel. Och ffa om de tycker så av inte helt ok anledningar så är anledningen fel om än inte ickeviljan i sig. Tex detta med kroppsförändringar verkar inte vara en helt okej anledning. Och sen ska vi som sagt att det är en anledning, inte heller få tala om det eftersom det inte heller är ok för det kan såra nån. Jag undrar när vi som är sk offer för kroppshetssamhället ska få tala om våra problem med det? Eller är det en typ av dåligt mående som inte får pratas högt om för att nån kan såras av det, så får vi som redan är sårade inte komma till tals för att den sårade snöbollen inte ska blir för stor. Vems känslor är de vi ska tysta, vem väljer ut vilken sida som mår minst dåligt av att tvingas vara tyst? Vem har patent på att få känna sig mest sårad? Nej du får ursäkta om det blev snurrigt nu, men jag är så trött på att inte få speak some things out för att det är fel saker. Lättkränktheten har inga gränser om man inte ens ska få yppa nåt om nåt som nån kan ta illa upp av nån. Jisses. Vad ska vi då tala om som aldrig kan vara stötande, och framförallt - vem väljer ut dessa bannade ämnen?
Det ÄR ingen lätt fråga angående vem som har mest rätt till sina känslor. Men jag tycker att det blev fel här. Ska man skriva att icke perfekt = dåligt så är det kanske lämpligt att inleda med att man själva inte har en helg oproblematisk inställning till kroppens utseende? Eller så hittar man andra ställen att skriva på. En tråd om vad som händer med kroppen efter graviditet kanske kan räta ut lite frågetecken? Jag gick t ex upp 40 kg men gick ner 45, fick förvisso lite lösare hud vid naveln men brösten blev snyggare. Allt överskuggas dock av min nya kropps förmåga till mycket häftigare orgasmer som dessutom går att få till på mycket fler sätt nu än innan. Det är inte bara så att enda positiva är barnet. Och utseendemässigt så har åldern påverkat mig mycket mer än graviditet.