Alfakrulls
Trådstartare
Ja, efter mycket sökande å letande tror jag att jag har hittat rasen jag vill ha!!
Nämligen en Golden Retriver.
För 1 år sedan sa ja att jag aldrig skulle kuna tänka mig en Golden, pga att de finns alldeles för många överviktiga å rent ut sagt fula Golden här där jag bor!!
Men sen träffade ja på en helt underbar hund, som såg ut som en hund ska göra....alldeles lagom i kropp å hull.
Började då läsa om Golden Retriver å kommit fram till att denna ras nog är nått för mig i alla fall!!
Så nu vill ja höra alla ni Golden ägare, positivt å negativt om rasen.
Är då inne på den "vanliga" sorten, dvs inte jakgolden utan den vanliga....även om jag helst skulle velat haft en Jaktgolden!
Men vet inte om det skulle funka för mig....! h
Hur är de i temperamentet jämfört med den "vanliga"?
Vet ju att den är mer framavlad för jakt så att den har jakt i sig, de är på de klara med!!
Så, in med all info ni kan om dem å bilder är ju oxå alltid roligt!
Å självklart får även ni som inte har Golden, men har erfarenhet av dem eller bara vill säga va NI anser oxå göra de....!!
Så, nu vill ja veta allt om denna ras...dvs mer än de ja redan läst om den!!
Nämligen en Golden Retriver.
För 1 år sedan sa ja att jag aldrig skulle kuna tänka mig en Golden, pga att de finns alldeles för många överviktiga å rent ut sagt fula Golden här där jag bor!!
Men sen träffade ja på en helt underbar hund, som såg ut som en hund ska göra....alldeles lagom i kropp å hull.
Började då läsa om Golden Retriver å kommit fram till att denna ras nog är nått för mig i alla fall!!
Så nu vill ja höra alla ni Golden ägare, positivt å negativt om rasen.
Är då inne på den "vanliga" sorten, dvs inte jakgolden utan den vanliga....även om jag helst skulle velat haft en Jaktgolden!
Men vet inte om det skulle funka för mig....! h
Hur är de i temperamentet jämfört med den "vanliga"?
Vet ju att den är mer framavlad för jakt så att den har jakt i sig, de är på de klara med!!
Så, in med all info ni kan om dem å bilder är ju oxå alltid roligt!
Å självklart får även ni som inte har Golden, men har erfarenhet av dem eller bara vill säga va NI anser oxå göra de....!!
Så, nu vill ja veta allt om denna ras...dvs mer än de ja redan läst om den!!