Desing ideer

Chex

Trådstartare
Nu sitter jag med mitt lilla ritblock igen.. det är ju höst...;)

Kan jag inte få er bukisars hjälp med att designa en show överdel? Hur skulle ni vilja ha eran dröm outfit så att säga?

Hjälp mig nu med galna ideer så kanske det kan bli en tråd från början till färdigt resultat...

ja jag vet.. jag har för mycket fritid...:angel:

Sv: Desing ideer

Stående krage i nacken med djupare V-formad nackdel (eller urringning el vad man kallar det för...neckline)

Lagom "utompå" ridlängd, svängd i bak så att säga (ner över rumpan) med ett "bälte" i midjan.

Mycket glitter.

Äru me? :D

hmmm nja till viss del. Bälte är jag med på, men du menar att den ska vara rundad, eller menar du mer spetsig från midjan och ner? Och ståkrage i nacken, men"vanlig" krage framtill. Med en eller två slag?? Och självklart strass dragkedja då som kan vara så där flashigt halvöppen så ett snyggt smycke kan göra sig fiiint... Är jag med tror du??:p

en sak till.... ultimat ridlängd.. jo men hur går det ihop med chapsen?? Om man har den utanpå, vad händer med chapsen då?

Skjortan går ner över chapsen....
och rundad, alltså figursydd, som längst mitt bak över korsryggen och skuren lite uppåt över benen...typ (vet inte riktigt hur jag sak förklara)

Kragen ska inte vara som en vanlig framtill, alltså inte ha slag.

Får leta efter en bild.... :cool:

Jaaaa nu är jag med.... fick inte ihop det först, my fault.... :) De där kragarna är snygga :) Det MÅSTE vi ju ha med:)

:love: yes. Och det är kul med olika modeller på kragar. Man kan välja och vraka lite mer då... vad man tycker känns behagligt... men nu är pennan igång för just den här... :)

29836941.jpg

Tack så mycket allihopa! Mönstertillverkningen är i full gång....:) Har bestämt att den blir helfodrad invändigt också för mer exklusiv look.. lika fin på utsidan som på insidan..;):p

Nu har tyget (plus allt annat) anlänt och mönstret är färdigt..:) Så de börjar bli dax att ta sig an saxen... :)

Åh, du måste ju uppdatera med bilder! Jag funderar på att damma av den gamla symaskinen och sy mig en egen uppsättning showkläder, får man lov att fråga vart man kan hitta bra tyger och annat material? Finns det någon bra web-shop? Och några andra tips som man ska tänkapå, fallgropar o.s.v?

Om du letar där man kan köpa tyg till danskläder etc så kan man göra sina fynd:) Det beror ju på vad du vill ha för sorts tyg osv. Det gäller att hitta bra mönster eller göra egna från grunden. Det kan ta sin tid. Men annars är det väll bara att köra på ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 294
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 251
Senast: alazzi
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 931
Senast: Trissa
·
Hundavel & Ras Vi har bestämt oss för att köpa hund under nästa vår, då jag fått nya arbetstider och sambon likaså, dessutom fick jag möjlighet att ta...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 158
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30