Desing ideer

Sv: Desing ideer

Hmm..kan man sy i brokad, tro? Sånt tyg som används till dyra korsetter. Det är vackert och stadigt :love:

Shit pomesfrit, va snygg. En sån vill jag ha men de går nog inte. Har kroppen till de men inte hästen. Asg

Hur går det för dig? Kommit nån vart? Några bilder?

Jag har precis fått hem lite tygprover från en butik, och ska börja skissa på lite idéer. Har dragit fram min gamla symaskin, men hittar inte spolhållaren:eek: Måste ta en runda i förrådet och se om jag kan hitta den, men det är ju nästintill som att leta efter en nål i en höstack!

:D

Den är på g.... har väntat in lite extra jollt pjollt och så tar allt sin tid då det är annat som det ska stickas i mellan med oxå. ;) Men den tar sig ut. Vi har diskuterat kragen flitigt när vi gjorde mönstret.. så den tog sin lilla tid, men skam den som ger sig heter det väll...:p

Snart kommer det bilder... lovar:)änk på att stretchtygerna gärna blir uppluggade och fula av tygmataren om den är för vass.... :) bara ett tips.

Tack för tipset!:) Tänkte provsy i tygproverna innan jag beställer tygerna, min symaskin är en gammal Husqvarna som min moster använde på 70-talet, så det är ju inte världens modernaste maskin direkt, ingen elektronik what so ever:D Men funkar finfint iallafall!

Jag har hittat spolhållaren, i första lådan med udda småpryttlar som jag hittade när jag klev in i förrådet... Ibland ska man ha tur!

En av de bättre maskinerna här hemma är faktiskt trampmaskinen. Den gör så himla fina stygn så den slår de flesta modernare maskiner när det gäller vanlig raksöm. Så de är icke att förakta....;);)

Shit va snyggt!!!!! Vad tar du för en sånn? :) Fast jag vill ha en i grönt med vit krage och svarta detaljer ;)

Nu ni vänner är det snart dax för lite bilder på den färdiga kreaktionen... =) Har varit ute på annat jobb så det här har fått stå tillbaka lite.. men nu så är det bara lite småfix kvar så ska ni få se den sen...=)

30679043.jpg

30679044.jpg

Så det var lite bilder på den färdiga modellen....;);)

Jag kan sätta strass på nederkant också, men jag valde att vänta med det, för gör man det är den svår att stoppa innanför brallorna, men vill man ha den bara över så går det ju kanon med strass överallt...:)

:love: Snyggt, såklart en utanpåblus. Så på med strassen, ju mer bling desto tjusigare. Du är duktig du!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 294
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 251
Senast: alazzi
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 931
Senast: Trissa
·
Hundavel & Ras Vi har bestämt oss för att köpa hund under nästa vår, då jag fått nya arbetstider och sambon likaså, dessutom fick jag möjlighet att ta...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 158
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30