Den stora OS-tråden 2024

Tittat på prisutdelningen för stavhoppet, det är ju nästan så att de kan ge en Mondo en mikrofon, han är tydligen väldigt duktig på att sjunga, har sjungit i kör och komponerar också egna låtar. Men det är så som rösten är nu kanske det inte låtit så bra. :)
 
Är välvattnad fibersand. Fast men med svikt. Precis som ryttarna vill ha det.
Jag har ju en tidigare karriär inom travet och vet att banor har en enorm betydelse för hästarnas väl och ve. Allt från dosering i kurvor till bra underlag och att större banor är väldigt mycket skonsammare mot hästen även mindre banor när hästarna måste runda flera kurvor.
Jag har aldrig hört talas om välvattnad fibersand men gissar att det är väldokumenterat att det är skonsamt underlag för hästarna att tävla på. Min reaktion är att man "hör" hästarnas nedslag och galoppsteg så låter det som att underlaget är väldigt hårt.
 
Jag har ju en tidigare karriär inom travet och vet att banor har en enorm betydelse för hästarnas väl och ve. Allt från dosering i kurvor till bra underlag och att större banor är väldigt mycket skonsammare mot hästen även mindre banor när hästarna måste runda flera kurvor.
Jag har aldrig hört talas om välvattnad fibersand men gissar att det är väldokumenterat att det är skonsamt underlag för hästarna att tävla på. Min reaktion är att man "hör" hästarnas nedslag och galoppsteg så låter det som att underlaget är väldigt hårt.
Det är Lars Roepstorff som är ansvarig för underlaget även i Paris. Han har, som jag förstår det, varit ansvarig för underlaget på alla OS sedan 2012 och anlitas av FEI även till världscupen osv, så det känns som att det är ett väl genomtänkt underlag även på den här banan.
 
Jag har ju en tidigare karriär inom travet och vet att banor har en enorm betydelse för hästarnas väl och ve. Allt från dosering i kurvor till bra underlag och att större banor är väldigt mycket skonsammare mot hästen även mindre banor när hästarna måste runda flera kurvor.
Jag har aldrig hört talas om välvattnad fibersand men gissar att det är väldokumenterat att det är skonsamt underlag för hästarna att tävla på. Min reaktion är att man "hör" hästarnas nedslag och galoppsteg så låter det som att underlaget är väldigt hårt.
Det är för att det är så mycket vatten, är som sagt var mycket svikt i det ändå.
 
Vi har haft två kanotister som tagit sig direkt till semifinal under morgonen, en kör kvartsfinal senare idag. (Martin Nathell tvåa i sitt heat 1000m, Linnea Stensils vann sitt heat 500m, Melina Andersson 3a i sitt heat och kör kvartsfinal 13.30.)

Andreas Kramer blev 3a i sitt heat och vidare i 800m friidrotten.
 

Liknande trådar

Fritid För att inte spamma sönder VGV-tråden med snack om OS får vi hålla oss till en egen tråd. För jag är väl knappast den enda som kommer...
33 34 35
Svar
699
· Visningar
24 800
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 451
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 007
Senast: Anders
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 2 i Eurovision Song Contest är det nu dags att även starta denna inför-tråd :banana::banana::banana...
Svar
12
· Visningar
529
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp