Den stora OS-tråden 2024

Jag måste till skillnad från @Lilla berömma Duplantis förmåga att behålla fokus efter att guldet var bärgat.
Det att försvara ett os-guld i stav är en stor grej i sig, och att då klara av att släppa den sprudlande glädjen jag är mycket säker på han kände, för att ladda inför försöken på nytt OS- och Världsrekord. Fasiken vilken mental styrka, kudos säger jag bara.
 
Jag måste till skillnad från @Lilla berömma Duplantis förmåga att behålla fokus efter att guldet var bärgat.
Det att försvara ett os-guld i stav är en stor grej i sig, och att då klara av att släppa den sprudlande glädjen jag är mycket säker på han kände, för att ladda inför försöken på nytt OS- och Världsrekord. Fasiken vilken mental styrka, kudos säger jag bara.
Verkligen. Sen var nog inte det här ”bara ett till OS-guld” för honom heller. Senaste tog han inför tomma läktare, fatta vilken skillnad på stämning det här ska ha varit!
 
Mahuchikh från Ukraina reagerade ju ungefär likadant när hon vann höjdhoppet. Man såg ett liiitet leende innan hon bäddade ner sig i sin sovsäck i väntat på att hoppa vidare. Sen blev ju hennes tävling inte alls så som hon förmodligen förväntat sig, men med tanke på vad hon gått igenom för att ens komma till os tycker jag det är fascinerande hur man kan hålla glädjebubblorna i schack.
 
Kul sätt du dömer honom för att han inte beter sig enligt normen när han vinner OS-guld. Jag kan lova dig att ingen av hans konkurrenter tänker som du. De förstår!
Jag vet inte hur många gånger jag ska förklara att jag inte dömer honom! Jag tycker att det är lite trist att guldet är så självklart att varken han eller jag själv går bananas ! Det är ju just därför det är så slå rekord efter att guld har tagits i vanliga fall.
Men jag avslutar diskussionen nu.
 
Tittar på reprisen från när Duplantis var i studion.
Hoppningen är igång. Tror inte på medalj men har gärna fel.
 
Vi har på klättring samtidigt som hopningen, någon som har koll på hur de räknar poäng där? Ser att vissa grepp har 5/10/25 p men sen har vissa fått poäng med decimaler, är det avdrag då? Räknas tid/antal försök in?
 
Vi har på klättring samtidigt som hopningen, någon som har koll på hur de räknar poäng där? Ser att vissa grepp har 5/10/25 p men sen har vissa fått poäng med decimaler, är det avdrag då? Räknas tid/antal försök in?

Jag tittade igår och förstod då det som att de fick 0,1 p avdrag för varje försök. Tiden spelar ingen roll, så länge det är inom maxtiden.
 
Känns nästan lite regisserat att det är tre man till omhoppningen. Nu vet de ju att alla som sämst har en medalj så de lär ju verkligen gå för guldet och inte försöka gå på säkerhet.
Blir spännande!
 
Känns nästan lite regisserat att det är tre man till omhoppningen. Nu vet de ju att alla som sämst har en medalj så de lär ju verkligen gå för guldet och inte försöka gå på säkerhet.
Blir spännande!

Det lär gå fort!! Om inte de två första river... Då lär inte den tredje rida snabbt.
 
Linnea Stensils och Moa Wiberg blev 2a i sitt Heat i Kantot 500m på en bra tid! De ledde hela loppet men tröttnade lite på slutet och tappade segern med 1 hundradel men det var ju bara topp 2 som gällde för att gå vidare och där hade de ganska bra marginal.
 

Liknande trådar

Fritid För att inte spamma sönder VGV-tråden med snack om OS får vi hålla oss till en egen tråd. För jag är väl knappast den enda som kommer...
33 34 35
Svar
699
· Visningar
24 804
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 451
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 007
Senast: Anders
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 2 i Eurovision Song Contest är det nu dags att även starta denna inför-tråd :banana::banana::banana...
Svar
12
· Visningar
529
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp