Den stora OS-tråden 2024

Jag tänker mig att det handlar om att man inte kan släppa loss då om man har planerat att också slå rekord. Man kan liksom inte fira förrän tävlingen är slut. Då blir det inga rekord, för då förlorar man fokus.
Plus jag tror Mondo ser att slå sitt världsrekord som den riktiga segern. För oss dödliga är han i mål vid guld-medalj, men för honom så behöver han nog klara den större, personliga utmaningen att slå sig själv.
 
Jag tänker mig att det handlar om att man inte kan släppa loss då om man har planerat att också slå rekord. Man kan liksom inte fira förrän tävlingen är slut. Då blir det inga rekord, för då förlorar man fokus.
Att inte släppa loss fattar jag men ngt litet som visar att man vann guld tycker jag. Min åsikt.
 
Att inte släppa loss fattar jag men ngt litet som visar att man vann guld tycker jag. Min åsikt.
Fast jag tror att det är lite grejen i det läget, han måste vänta med att inse ”jag vann OS-guld” tills han har hoppat klart för att kunna behålla det fokus som krävs. Därav det fördröjda firandet (jag ser det inte som uteblivet, utan fördröjt. Jag tror absolut han firade guldet också och inte bara rekordet).
 
Fast jag tror att det är lite grejen i det läget, han måste vänta med att inse ”jag vann OS-guld” tills han har hoppat klart för att kunna behålla det fokus som krävs. Därav det fördröjda firandet (jag ser det inte som uteblivet, utan fördröjt. Jag tror absolut han firade guldet också och inte bara rekordet).
Jag menar inte att han skulle ha flugit runt.
Och jag fattar om han var mer lättad än lycklig.
Jag har aldrig sagt att han ska göra annorlunda men JAG tycker att det känns lite trist att OS-guld är så självklart att både han och vi direkt har fokus på rekord.
 
Jag menar inte att han skulle ha flugit runt.
Och jag fattar om han var mer lättad än lycklig.
Jag har aldrig sagt att han ska göra annorlunda men JAG tycker att det känns lite trist att OS-guld är så självklart att både han och vi direkt har fokus på rekord.
Och jag hävdar att det inte handlar om att guldet är självklart, utan att han skulle fortsätta hoppa. :)
 
Tycker att huvudsändningen i Max, den som förutom reklamen speglar kanal 5, ofta brister i att rapportera om svenskar i mindre sporter. Till exempel skytte, segling och cykel :meh:
Tycker även det är trist att de struntar totalt i sporter där inte svenskar är med. Även om det inte sänds i huvudsändningen kan det väl nämnas i studion. Men det är nog inte typiskt Max utan som vanligt bara.
 
Tycker även det är trist att de struntar totalt i sporter där inte svenskar är med. Även om det inte sänds i huvudsändningen kan det väl nämnas i studion. Men det är nog inte typiskt Max utan som vanligt bara.
Jag är ändå väldigt nöjd med Max. Betydligt mer än vad jag trodde jag skulle vara.
Just att det går att välja på ganska många sporter och att man inte är hänvisad till huvudsändningen.
 

Liknande trådar

Fritid För att inte spamma sönder VGV-tråden med snack om OS får vi hålla oss till en egen tråd. För jag är väl knappast den enda som kommer...
33 34 35
Svar
699
· Visningar
24 808
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 453
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 007
Senast: Anders
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 2 i Eurovision Song Contest är det nu dags att även starta denna inför-tråd :banana::banana::banana...
Svar
12
· Visningar
529
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp