Nej, jag måste äta middag. Och göra klart det sista inför min presentation imorgon. Så jag kommer faktiskt rösta nu. Jag funderar på Gabby_Ossi pga rösten på fio i DL2, samtidigt tycker jag att hon teoriat och gjort omfattande genomgångar och fortfarande igår och idag. Det är alltid ett plus i kanten, så kanske inte så misstänkt ändå? Jag vet fasen inte. Men ett som är säkert är att jag inte kan rösta på er alla så jag måste börja sortera bort kandidater att rösta på. Med det sagt tänker jag inte lägga min röst på G_O idag, i alla fall inte i nuläget.
Sedan har vi Kilauea som jag och misstänker pga DL2 och framför allt för att jag upplevde att hon var så följsam med sin röst där. Känner inte att jag har något riktigt grepp om henne faktiskt? Samtidigt ändrade jag ju röst från henne till Jfrelin igår, pga just den anledningen (att jag ofta misstänker henne för just samma sak). Jag vet inte, men hittills har vi inte haft särskillt mycket framgång när vi lynchat de som varit på tapeten/mest misstänkta pga tidigare lyncher. Så kanske kan tänka mig att avvakta här också.
Cirkus har jag inget riktigt grepp om känner jag. Skulle kunna vara en möjlig ulv. Har skrivit mer i inlägg #709. Men sedan har vi också det där med att cirkus är en av fyra som faktiskt inte fått en enda röst på sig genom hela leken. Det känns lite… skumt?
Q vet jag inte vart jag har henne. Men vill nog faktiskt inte rösta där idag. Tycker att hon, liksom G_O gjort genomgångar och grävt bra genom leken. Så jag VILL att hon är god pga det, men är inte säker. Sedan har vi ju sett en del försök genom leken till att få Q misstänkt och visst skulle det kunna vara från goda som misstänker Q, men det skulle också kunna vara från onda som vill så frön och sprida misstankar. Dessutom är det ju även som Q säger, hon har relativt lätt att få misstankar mot sig pga hon ofta skriver mycket.
Harrysen är ytterligare en jag inte har något riktigt grepp om. Men tycker ändå att hon försökt teoria efter bästa förmåga? Dock möjlig fårulv. Eller vanlig ulv. Men det är det ju fler som är…
Niyama är också en av dem som inte fått en enda röst på sig genom hela leken. Upplever inte heller att hon varit så misstänkt genom leken (vilket troligen är anledningen till att hon inte heller fått några röster - man röstar ju på den man misstänker). Funderar på om vi kanske kan ha en ulv som smyger med här? Fast nu ser jag att hon är top 4 på antal inlägg i tråden… samtidigt som jag typ inte minns att hon skrivit något? Hmm.
Sist men inte minst Lobelia som även hon är en av dem som inte fått en enda röst på sig genom leken. Upplever också att hon inte gjort så stort väsen av sig? Skrev en del innan DL1 men sen tycker jag inte att det varit så mycket? Kanske en ulv som ligger lågt?
Ja, jag vet inte. Jag vill nog i alla fall inte lägga min röst på Q eller G_O just nu. Kan tänka mig att vänta med Harrysen och Kilauea också. Så då har vi cirkus, Niyama och Lobelia kvar.
Hittills har vi inte haft så stor framgång i att rösta på de som varit misstänkta pga tidigare röster/utfall i tidigare DLs. Så jag tänker nog faktiskt testa att gå en annan väg nu och istället rösta på någon som jag tycker gjort det motsatta - inte gjort så mycket väsen av sig och inte varit på tapeten så mycket. Dessutom känner jag mig lite skeptisk över det där med att inte ha fått en enda röst på sig genom hela leken. Jag kan så klart vara fel ute, men känner ändå att det är dags att testa något nytt… om inte annat för att se vad som händer/om det blir några reaktioner, så Heffaklumpen röstar på Niyama.
Men jag är så klart öppen för att ändra om någon kommer på något bättre..!