Okej, ja cirkus var snabb på att ifrågasätta/kommentera mitt inlägg där jag funderade över fördelningen goda/onda. Jag skrev:
"Funderar lite över rollistan. 13 deltagare går inte jämnt ut, 1/4 blir 3.25 onda och 1/3 blir 4.33 onda. Oftast brukar det väl ligga runt 1/3 och med tanke på att vi är 13 deltagare så känns 3 onda lite för lite."
Och cirkus svarade med att hon inte håller med om att 3 onda är för lite med tanke på hur få specialförmågor goda har.
Vet att jag reagerade på det redan då, men kan inte riktigt sätta fingret på det. Tror mest att det var att jag, rent speltekniskt, hade svårt att se att det skulle vara totalt 3 onda på 13 deltagare, eftersom 4 ofta är rätt perfekt på 12 deltagare. Så en mindre men med en deltagare till - det var där jag inte fick ihop det.
Däremot är jag som sagt beredd att äta upp det uttalandet nu. 4 känns för mycket. Men samtidigt var ju detta ett "experiment" för att ge onda en chans. Då tänker jag att det blir tokigt att börja mixa med balansen? Vet inte, men skulle det kanske möjligtvis kunna vara ett försök att vilseleda oss till att tro att de är tre när de egentligen är 4?
Sedan rösten i DL1. Pga den tror jag inte att hon är fårulven, men hon skulle kunna vara vanlig ulv. Rösten blev på LenaH, lekens allra första röst med en enkel teori. Jag vet att någon (Gabby_Ossi, tror jag?) påpekade angående det tidigare och jag ser poängen. Samtidigt är det DL1 och jag brukar inte vilja dra på för stora växlar på hur bra/dålig röstmotiveringen är i DL1 eftersom allt mer eller mindre är förtäckta BOPar. I så fall är det, för mig, mycket mer intressant vem rösten landar på (DL2 och framåt är motiveringen däremot mer intressant, men detta är bara min åsikt).
Sent i söndags kväll var cirkus snabb att påpeka att hon i alla fall inte räddat LenaH (förlåt, sitter med mobilen så orkar inte försöka citera men ska försöka skriva vilka inläg, detta är #195), vilket nog de flesta av oss tyckte var ganska uopenbart. Funderar… ett sätt att försöka friskriva sig och rikta blickarna någon annan stans?
Sedan röstade hon på mig i DL2 och ja, jag förstår teorin. Men den rösten la upp mig på 3 röster mot fios 4 (G_O hade inte röstat ännu). Så i teorin gjorde den rösten att jag kunde fått majoriteten av rösterna. Jag jag vet inte vad jag ska tolka det som, men vet min egen roll så jag vet att hon i alla fall var fel ute där. Frågan är bara om det säger något mer. Orkar inte tänka riktigt just nu.
Dock backade hon också angående mig igår och sa att hon nog inte tänkte rösta på mig igen. Jag käbde i alla fall att det vände väldigt snabbt där
Var det för att hon såg att det skulle vara svårt/kört att få ut mig i lynch? Och helt enkelt backade för att inte dra till sig misstankar? Eller bara en omvärdering av åsikten efter natten? Den tål att tänkas på.
Cirkus la första rösten på Jfrelin igår. Och ja, inte vet jag, men jag kan ju inte låta bli att fundera trots allt på om det kunde vara så att lyan såg Jfrelin som ett "enkelt offer" med tanke på fio-rösten dagen innan, den relativt enkla rösten på Q igår och dessutom att hon inte skulle ha möjlighet att vara inne. Om det säger något om Kilauea vet jag inte… men tänker att de kanske helt enkelt såg Jfrelin som ett enkelt offer?
Ja, detta är väl ungefär vad jag kommit fram till när jag läst ikapp. Ber om ursäkt om det är saker som redan tagits upp. Har bara kunnat skumläsa lite under dagen. Onsdagar är egentligen skitdåligt för mig ulvleksmässigt eftersom jag slutar min sista lektion vid 18. Kom hem för ca 20 min sen så har liksom inte så mycket tid på onsdagar