Den siarlösa ulvleken

Jag hoppas inte jag fastnar i det här med minus och pluströsten ikväll, har lite svårt att tänka ut hur det blir. Men ikväll kommer alltså en synlig röst vara fejk. Frågan är vilken :D Och hur vi kan göra för att ulvarna inte ska styra. Jag kommer vara på gymmet ikväll och är rädd att missa viktiga saker som kommer upp. Lättare att läsa än att skriva. Misstänker att lyan kommer försöka hitta bra teorier som "alla" lätt kan hänga på.

Men du och jag verkar vara överens om att Gabby är åt godare hållet?

Vad säger du om mina inlägg igår för att samla rösterna mer så inte ulvarna skulle kunna styra? Har du avstyrt mig lite?Jag skulle säkert kunna vara fårulv teoretiskt, men det finns ju fler som skulle kunna vara det. Något annat konkret som gör mig skum? Vet att jag brukar uppfattas som lite skum eftersom jag kan vara lite hastig och lite otydlig :D . Misstänker också att det är därför jag inte är käkad, jag skulle nog ganska lätt kunna vara en som går att samla misstankar emot och röstas ut i en lynch.

Jag tror också det är bra att samla rösterna 👍
Du är inte avskriven -tyvärr :p Men du ligger iaf inte i topp på min lista just nu.
 
Vem tror du kan vara fårulv?
Det finns fyra kandidater.

DU har fyra kandidater till fårulv. Det betyder inte att det bara finns fyra kandidater. Den enda som omöjligt kan vara fårulv är du själv, så då finns det fortfarande 7 kandidater, eller 6 om man räknar bort sig själv. Fårulven kan lika gärna finnas bland någon av de mer udda rösterna som på fio eller BSF.
 
Jag hoppas inte jag fastnar i det här med minus och pluströsten ikväll, har lite svårt att tänka ut hur det blir. Men ikväll kommer alltså en synlig röst vara fejk. Frågan är vilken :D Och hur vi kan göra för att ulvarna inte ska styra. Jag kommer vara på gymmet ikväll och är rädd att missa viktiga saker som kommer upp. Lättare att läsa än att skriva. Misstänker att lyan kommer försöka hitta bra teorier som "alla" lätt kan hänga på.

Men du och jag verkar vara överens om att Gabby är åt godare hållet?

Vad säger du om mina inlägg igår för att samla rösterna mer så inte ulvarna skulle kunna styra? Har du avstyrt mig lite?Jag skulle säkert kunna vara fårulv teoretiskt, men det finns ju fler som skulle kunna vara det. Något annat konkret som gör mig skum? Vet att jag brukar uppfattas som lite skum eftersom jag kan vara lite hastig och lite otydlig :D . Misstänker också att det är därför jag inte är käkad, jag skulle nog ganska lätt kunna vara en som går att samla misstankar emot och röstas ut i en lynch.

Troligen är vi 4 goda och 4 onda kvar (varav 1 är utanför lyan men eftersom den vet om lyan så kommer det nog vara ganska lätt för dem att samla sina röster).

Så goda måste i princip alla rösta på samma och den måste vara ond för att vi ska ha chans att vinna. Röstar alla goda på samma och alla onda på samma men att fårulven röstar falskt på samma som goda i tråden så kommer det se ut som att de står 5-3 i tråden men egentligen står det 4-4.

Såhär står det i vinstvillkoren
"Vinstvillkor
Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de är fler än de goda. Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare. Gäller även om t.ex. en ond och en god missar/har ogiltig röst, det som räknas är om de giltiga rösterna är samlade på varsin kandidat."

Så sålänge alla goda röstar på samma så kommer den åka ut. Sedan kan det ju bli att lyan inser att någon är körd och även de röstar på samma som goda för att inte avslöja sig inför kommande lynchningar. Eller så sprider de ut eller delar upp sina röster för att förvirra. Men ser de att en god inte är överens med resten kan ju lyan om de är inne allihopa t.ex. ändra sina röster i sista minuten även om de ser ut att vara utspridda.

Kort och gott: alla goda måste samla sina röster idag! Vi behöver minst 4 röster i tråden för att ulvarna inte ska kunna ta saker i egna händer för att vinna.
Men det måste ju såklart vara på en ond också :p.
 
Troligen är vi 4 goda och 4 onda kvar (varav 1 är utanför lyan men eftersom den vet om lyan så kommer det nog vara ganska lätt för dem att samla sina röster).

Så goda måste i princip alla rösta på samma och den måste vara ond för att vi ska ha chans att vinna. Röstar alla goda på samma och alla onda på samma men att fårulven röstar falskt på samma som goda i tråden så kommer det se ut som att de står 5-3 i tråden men egentligen står det 4-4.

Såhär står det i vinstvillkoren
"Vinstvillkor
Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de är fler än de goda. Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare. Gäller även om t.ex. en ond och en god missar/har ogiltig röst, det som räknas är om de giltiga rösterna är samlade på varsin kandidat."

Så sålänge alla goda röstar på samma så kommer den åka ut. Sedan kan det ju bli att lyan inser att någon är körd och även de röstar på samma som goda för att inte avslöja sig inför kommande lynchningar. Eller så sprider de ut eller delar upp sina röster för att förvirra. Men ser de att en god inte är överens med resten kan ju lyan om de är inne allihopa t.ex. ändra sina röster i sista minuten även om de ser ut att vara utspridda.

Kort och gott: alla goda måste samla sina röster idag! Vi behöver minst 4 röster i tråden för att ulvarna inte ska kunna ta saker i egna händer för att vinna.
Men det måste ju såklart vara på en ond också :p.
Ah, tror jag hänger med! Vem ser du som säkraste goda/onda? Jag vet ju inte såklart, men vill inte rösta på dig idag i alla fall.
 
Ah, tror jag hänger med! Vem ser du som säkraste goda/onda? Jag vet ju inte såklart, men vill inte rösta på dig idag i alla fall.

cirkus är så skum nu att jag börjar nästan oroa mig för att det är hon som är fåret som försöker dra till sig uppmärksamhet från lyan :cautious:. Det hade såklart känts bäst att ta ulvarna först för då behöver vi våndas i en DL mindre. Men vi kan vinna även om vi tar fåret idag. Men som jag skrev tidigare tycker jag mig se en koppling mellan cirkus - Kilauea - Niyama och jag hoppas de är i lyan. Vet inte om jag har sån "tur" dock utan någon kan ju vara får också och då har jag ingen aning vem den sista ulven är... Eller vem som är fåret men tar vi tre ulvar på raken slipper vi förhoppningsvis oroa oss för det.

Men jag kan tänka mig att rösta på i första hand cirkus eller Kilauea idag.
 
cirkus är så skum nu att jag börjar nästan oroa mig för att det är hon som är fåret som försöker dra till sig uppmärksamhet från lyan :cautious:. Det hade såklart känts bäst att ta ulvarna först för då behöver vi våndas i en DL mindre. Men vi kan vinna även om vi tar fåret idag. Men som jag skrev tidigare tycker jag mig se en koppling mellan cirkus - Kilauea - Niyama och jag hoppas de är i lyan. Vet inte om jag har sån "tur" dock utan någon kan ju vara får också och då har jag ingen aning vem den sista ulven är... Eller vem som är fåret men tar vi tre ulvar på raken slipper vi förhoppningsvis oroa oss för det.

Men jag kan tänka mig att rösta på i första hand cirkus eller Kilauea idag.
Jag kan också tänka mig att rösta på någon av dem idag.
 
Jag tycker att Cirkus är skum, citerade Gabbys inlägg precis ovan. Eftersom jag vet min roll och hon höll Kilah åt det goda hållet som röstade på mig så känns det skumt. Vet inte angående Kilauea. Ska kolla igenom mer idag. Tänker att hon var snabb att följa mot Fio och ville samla röster tidigt i DL2, igår ville hon inte samla röster. Nej jag vet faktiskt inte.
Jag ville inte samla röster igår för jag kände mig inte säker på någons ondhet. Känns som det var alldeles för stor risk att en viktig god skulle åka. Nu har vi bara en viktig kvar - den viktigaste.
Det värsta är att med det missade käket första natten så vet ulvarna också vem det är.
 
Jag ville inte samla röster igår för jag kände mig inte säker på någons ondhet. Känns som det var alldeles för stor risk att en viktig god skulle åka. Nu har vi bara en viktig kvar - den viktigaste.
Det värsta är att med det missade käket första natten så vet ulvarna också vem det är.
Ja, om personen skyddade sig själv, men det kanske är vanligast🤔
 
Jag tänker också att det känns värt att kika på de som inte varit på tapeten. Tycker också att Cirkus väldigt lätt sätter Niyama, Kilauae, Lobelia åt sidan. Hon säger att Q är väldigt skum men rösterna har inte landat där. (Det tycker jag i och för sig också nu, med tanke på att BSF var god)
Jag har inte satt nån åt sidan. Jag bara tycker det finns de som är skummare. Lobelia har jag inte funderat asmycket på men hon är också en potentiell fårulv tex. Men jag tror du missar vissa saker med flit för att kunna få mig misstänkt.
 
Ja, om personen skyddade sig själv, men det kanske är vanligast🤔
Ja vad tror du själv i en lek utan info?
Jag kan inte tänka mig att ängeln skyddat nån annan än sig själv leken igenom.

Tror också att lyan vet vem det är och hoppas på att få ut den i lynch och har försökt flera gånger samtidigt som de inte vill outa sig för mkt eftersom alla vet vem de helst vill ha ut.
 
DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17.21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea

Lynchas: LenaH - bybo
Alla överlever natten


DL2

18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på fio
20.10 Kilauea röstar på fio
20.27 Jfrelin röstar på fio
20.29 Glimra röstar på fio
20.40 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20.50 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.50 Harrysen röstar på Kilauea
21.12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.19 fio röstar på heffaklumpen
21.21 cirkus röstar på heffaklumpen
21.26 Gabby_Ossi röstar på fio

Lynchas: fio - bybo
Käkas: Glimra - bybo



DL3
16.06 Jfrelin röstar på qitis
16.13 Blacksmithfarm röstar på qitis
18.22 Heffaklumpen röstar på Kilauea
18.57 Harrysen röstar på Kilauea
19.10 cirkus röstar på Jfrelin
19.26 Niyama röstar på Jfrelin
20.30 Gabby_Ossi röstar på Kilauea
20.33 Kilauea röstar på Harrysen
20.46 Lobelia röstar på Kilauea
20.48 qitis röstar på Jfrelin
21.01 Heffaklumpen ändrar röst till Jfrelin

Lynchas: Jfrelin - bybo
Käkas: Blacksmithfarm - röstfifflare
Okej, så med vetskapen om att BSF var röstfifflaren så funderar jag på om hon även la extrarösten på Q i DL1. Nu finns det visserligen ingen spion eller någon god lya med spionrollen, så det går ju inte att visa sig på det sättet. Men jag tror i alla fall inte att hon la den/ändrade den till fio eller LenaH (kanske mer troligt att hon skulle ändrat/lagt den på fio då iom tre röster var öppet). Nu var visserligen båda två bybor, men det kunde ju BSF omöjligt veta inna DL1, så att avgöra med den dolda extrarösten när man riskerar lyncha tex ängeln känns väl inte så troligt?

Det gör att jag tänker att fårulven borde ha röstat på LenaH dolt, och inte öppet. Det innebär att cirkus inte borde vara fårulv (som redan konstaterats tidigare i leken).

I DL2 är det svårare att utläsa eftersom fio hade en majoritet med 5 röster, jag hade näst flest med mina 3 röster och BSF själv hade 2 röster.
Här är min gissning (obs: gissning) att BSF la den dolda extrarösten antingen på samma som i tråden, dvs Q. Eller fio. Men med tanke på att hon inte kunde få majoritet. Tänk att om fårulvens öppna röst låg på fio hade hon 4 röster, om BSF då fick den dolda, då hade BSF 3 röster. Och jag är säker på att BSF i alla fall inte la den dolda rösten på sig själv, det känns dumt när hon i så fall hade riskerat att åka och det dessutom inte heller finns någon spion att vilja vilseleda. Visst finns det en möjlighet att den låg på mig, eller någon helt annan. Men tror nog ändå Q eller fio.

Igår röstade BSF ännu en gång på Q öppet. Sedan fick Kilauea tre röster och Jfrelin 4 röster, följt av Q med 2 röster i tråden. Här vet jag faktiskt inte, inte omöjligt att BSFs extraröst låg på Q här. Men den kan också legat på någon annan.
Men de som röstade på Jfrelin kanske är lite mindre troliga som fårulvar? Hade fårulvens öppna röst legat på Jfrelin så hade det ju varit 3-3 mellan Jfrelin och Kilauea och då kan det ha blivit lottning. Eller så röstade fårulven samma i tråden och dolt. Ja, jag vet inte. Gårdagen säger nog inte så mycket när det kommer till att identifiera fårulven. Men OM ingen av de som röstade på Jfrelin är fårulv så är det Harrysen, Gabby_Ossi, Kilauea och Lobelia kvar, om jag läst av listan rätt.

Tror inte jag kom fram till något alls med detta inlägget… men har jag skrivit det så kan jag lika gärna posta det (om inte annat för att påminna mig själv senare om att jag redan testat denna tanken).
 
Allra bäst vore ju om vi kunde få fårulven ikväll… men en vanlig ulv funkar också! Speciellt eftersom vi mest troligt har en avgörande lynch precis bakom hörnet så är det bättre att i så fall ta en som är säker (säkrare) ond, än chansa och råka lyncha en god (= game over).

Tycker det är flera som misstänkt cirkus idag och jag hänger ju inte riktigt med på det så ska börja med att gå igenom cirkus inlägg lite noggrannare igen…
 
Nä jag tycker att det ser ut som om lyan accelererar. Jag orkar faktiskt inte hålla på mer för jag tror de tänker rösta ut mig och då är leken slut. De jag tycker är skummast tjatar högst. Jag vill rösta på typ tre stycken. Q, Harry och Gabby. Dels för att de tjatar men också för att de kommer ju knappt med några tankar annat än ”cirkus är skum” och ffa Harry yrar om att jag lägger folk åt sidan, när jag inte gör det.

Jag tror lyan gjorde ett försök att rösta ut Kila igår men sen bjöd goda in och lag många röster på JFr. Lättare för ulvarna att gömma sig där och inte outa sig

Jag borde följt min tanke igår om att q nog är ond kanske hade vi fått ut en ulv då. Noll godvibbar

Jag är såklart oroad över att vara så överens med Niyama men nån måste jag ju tro gott om.
 
cirkus är så skum nu att jag börjar nästan oroa mig för att det är hon som är fåret som försöker dra till sig uppmärksamhet från lyan :cautious:. Det hade såklart känts bäst att ta ulvarna först för då behöver vi våndas i en DL mindre. Men vi kan vinna även om vi tar fåret idag. Men som jag skrev tidigare tycker jag mig se en koppling mellan cirkus - Kilauea - Niyama och jag hoppas de är i lyan. Vet inte om jag har sån "tur" dock utan någon kan ju vara får också och då har jag ingen aning vem den sista ulven är... Eller vem som är fåret men tar vi tre ulvar på raken slipper vi förhoppningsvis oroa oss för det.

Men jag kan tänka mig att rösta på i första hand cirkus eller Kilauea idag.
Du och jag har samma två i topp på listan
Jag tänker att kanske är kilauea lite säkrare ulv än cirkus då -om du börjar misstänka att hon kan vara fåret ?
Jag är dock med på vem som av de två 👍
allt enligt devisen en ulv i taget detta
 
Jag tycker Cirkus var mycket mer skum i förra leken som god, så nu undrar jag om det inte är tvärtom. :D


Sen tycker jag dt är lite konstigt med direkt prat om att syna mig än någon av de som röstade JFR.
Det var mest Q som gjorde cirkus skum förra leken och tror man någon är ulv då blir plötsligt mycket mer skumt. Cirkus har känts ganska tam i leken över lag, kanske har hon inte tiden och hon har bättrat sig på slutet..

Varför är det konstigt att syna dig? Du skulle mycket väl kunna vara ond. Jag vet inte riktigt om jag tror på den eventuella bloppern igår när vi väntade på DL, men den skaver lite i bakhuvudet, även om du skrev medvetet i leken. Jag har sett många ulvar låtsas vela för att spela orolig god.
 
Men allvarligt. Varför är det skumt att vilja samla rösterna lite mer så att inte ulvarna kan styra? Nu åkte ju tyvärr JFR, men jag såg att det stod väldigt lika mellan Kilah och JFR och ville öka avståndet lite åt något håll.
Det är inte det minsta skumt, om det nu inte visar sig att man vill samla dem på en som visar sig vara god. Det kan annars både vara bra och dåligt att samla rösterna. Just nu har vi inte råd att lyncha en god dock så då kan det vara en klar fördel, men annars så säger lyncher där alla röstar på samma just ingenting. Det gäller ju att kunna samlas om en kandidat också.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 457
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 409
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp