DL1
16.32 cirkus röstar på
LenaH
17.21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31
fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på
fio
21.02 Jfrelin röstar på
LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på
fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26
Glimra röstar på
fio
21.28
LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea
Lynchas: LenaH - bybo
Alla överlever natten
DL2
18.46 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.00 Heffaklumpen röstar på
fio
20.10 Kilauea röstar på
fio
20.27 Jfrelin röstar på
fio
20.29
Glimra röstar på
fio
20.40 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20.50 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.50 Harrysen röstar på Kilauea
21.12 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.19
fio röstar på heffaklumpen
21.21 cirkus röstar på heffaklumpen
21.26 Gabby_Ossi röstar på
fio
Lynchas: fio - bybo
Käkas: Glimra - bybo
Röster:
Heffaklumpen: Kilauea -
fio
Harrysen: fio - Kilauea
Blacksmithfarm: qitis - qitis
Kilauea: Harrysen -
fio
qitis: Blacksmithfarm - Blacksmithfarm
cirkus: LenaH - Heffaklumpen
Gabby_Ossi: fio - fio
Jfrelin: LenaH - fio
Niyama: Jfrelin - Heffaklumpen
Lobelia: Blacksmithfarm - Blacksmithfarm
Gårkvällen då.
Första rösten kommer från
@Blacksmithfarm på q, samma som hon röstade i DL1. Till viss del hämndröst men med lite övrig teori också, jag köper inte helt resonemangen men visst det är fortfarande tidigt i leken och har inte hunnit hända så jättemycket mer sedan DL1.
Sedan är det ganska mycket diskussioner i tråden innan nästa röst,
@heffaklumpen s röst på fio. Med en teori som jag såklart tycker är vettig eftersom jag också röstade där med liknande tankar. Sedan 10 min senare lägger
@Kilauea andrarösten på fio, i mina ögon skaver den lite mer. Hon nämner att hon håller med i heffas tankar och att "goda ska samla röster". En formulering som jag ställer mig lite frågande till i en sånhär lek utan någon info. Kilauea kan väl knappast veta om heffa är god i det här skedet? Såvida hon inte är ulv. Det var hon i förra leken och då säger ju min känsla att hon inte borde vara det igen men lotten kan ju faktiskt hamna väldigt skevt ibland.
Sedan en kvart senare kommer
@Jfrelin med röst nummer tre. Inte heller jättemycket teoriande men ändå lite egna tankar trots tråkigheter IRL. Sedan kan hon visst vara ulv i alla fall. Ett par minuter senare lägger Glimra också sin röst på fio, nu vet vi ju Glimras roll så inte så mycket att analysera. Både Niyama och Harrysen kommenterar att det verkar lite skumt med alla snabba röster på fio (senare även jag).
@Lobelia kommer in och lägger första rösten på BSF med motivering att någon eventuellt blivit räddad i DL1, hon vill inte gå med i drevet mot fio och får inte ulvvibbar från Harrysen. Sen undrar jag lite om det verkligen fans tid med någon räddningsaktion för BSF då rösterna trillade in ganska sent men okej, hon var ändå den med flest öppna röster förutom fio. 10 minuter senare kommer
@qitis in och håller med om att rösterna på fio var "spooky". Hon lägger också sin röst på BSF då hon verkar ha hakat upp sig på q själv. Hon skriver också att det eventuellt är BSF som behövde bli räddad i DL1, BSF och q har onekligen hakat upp sig på varandra behöver inte säga något om deras roller.
I princip samtidigt som q lägger
@Harrysen en röst på Kilauea. Hon röstade på fio i DL1 men hade som sagt uttryckt att hon inte gillade drevet redan innan Lobelias röst. Jag håller med om att Kilaueas röst på fio skaver lite så ser inget konstigt med Harrysens röst, det blir visserligen en uddaröst men eftersom både Niyama och jag sagt att vi tyckte rösterna på fio var skumma och Harrysen antagligen inte heller sett qitis röst så fanns det ju många möjligheter att fler skulle kunnat följa efter.
Sedan 20 minuter senare, med 18 minuter till DL och 3 kvar att rösta lägger
@Niyama en förstaröst på Heffaklumpen. Med motiveringen att ett röstscenario (Lobelia och Q skulle ha gått ihop och räddat fio) som heffaklumpen nämner inte är troligt. I mina ögon skaver faktiskt Niyamas röst lite, jag har ingen direkt känsla för heffas roll i dagsläget men jag upplever att hon försöker jobba igenom tråden och tar upp olika möjligheter, sedan blir det kanske någon tankevurpa ibland men det tycker jag inte är så konstigt med alla dolda röster. För mig säger det inte så mycket om heffas roll, men jag har kanske samma bias här som för Kilaeua - hon borde inte vara ulv igen osv. Även
@cirkus citerar samma inlägg från heffa som Niyama reagerade på och skriver att det skaver. 7 minuter efter Niyamas röst lägger även fio sin röst på Heffaklumpen. Vi vet ju fios roll nu, hon skrev att hon inte tänkte rädda sig själv så vi får väl lita på att hon trodde att heffa var ulv. Ett par minuter efter fios röst lägger cirkus också sin röst på heffaklumpen, enligt sitt tidigare inlägg och för att samla röster.
Eftersom jag inte alls hängde med i vad som var så skumt med att Heffa tänker högt och drar upp olika scenarier, även om de kanske inte är så troliga, så valde jag att lägga min röst på fio då hon enligt mig var mer skum än Heffa. Och Bsf hade jag knappt hunnit fundera över alls.