Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
GOD JUL Fjordfolk!
Tror inte det varit någon som skrivit om mål för 2016 än? Så jag undrar, vad är era mål nästa år?
hmmm, kallar du Reggie för "försiktig"...Välkommen hit @klasselover ! Jag har två fjordhästar och bägge är släkt med dina.
Ariel född 2007 är e. Hugo som ju är Ceros farfar. Sedan har Ariel Sindarve Tulling som mormors far precis som Cero och slutligen har de även Eik gemensamt, det är Ariels mormors morfar och Ceros farmors morfar.
Ariel har en son e. Lyckängs Rex som är född 2013. Han har ärvt sin mor väldigt mycket, din Cirocco låter mer som @kryddelydd s Reggie. Jag ägde honom från att han vandes av till att han var två år och han var mycket försiktigare och lugnare än Ricky, som är väldigt framåt, kontaktsökande och lite överpositiv.
hmmm, kallar du Reggie för "försiktig"...
det kan jag inte anklaga honom för att vara här. Han är snäll och trevlig, men absolut inte tillbakadragen. Lugn, ja, i bemärkelsen orädd och obekymrad och inte stickbenägen men pigg i bemärkelsen "springer gärna när människan ber honom" exempelvis i körning och nu några gånger också i ridning.
Lite bufflig och "okänslig" när det är diskussioner i hagen om vems mule som först ska kunna trycka sig in i den enda grimman som människan har med sig...
Glor lite här på era fina fjordisar i mellanåt så tänkte bidra lite själv. Både red och tömkörde min fars häst mellan julfirandet
En erfaren 17årig herre som är tänkt att hobbyköra i skogen. Dock behöver han nog bo in sig lite mer då han börjat med att bocka och försöka sticka hem om han är själv Inte så lämpligt för en grön kusk.. Annars är han en mycket trevlig och stabil individ
För övrigt, Har ni bra tips på hur man kan få manen att stå rakt? Just nu är den alldeles för lång dessutom..
Välkommen hit @klasselover ! Jag har två fjordhästar och bägge är släkt med dina.
Ariel född 2007 är e. Hugo som ju är Ceros farfar. Sedan har Ariel Sindarve Tulling som mormors far precis som Cero och slutligen har de även Eik gemensamt, det är Ariels mormors morfar och Ceros farmors morfar.
Ariel har en son e. Lyckängs Rex som är född 2013. Han har ärvt sin mor väldigt mycket, din Cirocco låter mer som @kryddelydd s Reggie. Jag ägde honom från att han vandes av till att han var två år och han var mycket försiktigare och lugnare än Ricky, som är väldigt framåt, kontaktsökande och lite överpositiv.
Då har han ändrat sig rejält sedan jag hade honom. Men så gick han ju bara med Ricky och Hampus, som höll honom i schack. Tror att mognad som fortsatt hingst säkert gjort skillnad.
Det var de jag hoppades på att slippa, men men får övertala far att det blir snyggare när den växt ut:-DHar manen väl börjat lägga sig finns det bara en lösning och det är att klippa ned helt och börja om från början.
GOD JUL Fjordfolk!
Tror inte det varit någon som skrivit om mål för 2016 än? Så jag undrar, vad är era mål nästa år?
Min Atom ska bli inriden 2016.
Vad har ni för sadlar till era gula? Atom har låg manke och vi har en Eldorado dressyrsadel som passar så till vida att den inte stör honom, men iom. den låga manken så kan den glida i sidled. Min kusindotter som är hippolog har hjälpt mig bedöma passform häst + sadel.
Kanske inte så lämplig kombination till en unghäst även om jag har bra balans
Jag använder Stübben focus, Stübbens islandshästmodell. Har i två olika bomvidder och de passar på - faktiskt - de flesta hästryggar.
Ja, kvaliteten är det nog inget fel på bara man sköter grejerna.Stubben är ett favoritmärke.. connemarauppfödaren jag kände för några år sen hade stübbensadlar och träns. Gamla som hedenhös men alltid välputsade och i nyskick.
Min Atom ska bli inriden 2016.
Vad har ni för sadlar till era gula? Atom har låg manke och vi har en Eldorado dressyrsadel som passar så till vida att den inte stör honom, men iom. den låga manken så kan den glida i sidled. Min kusindotter som är hippolog har hjälpt mig bedöma passform häst + sadel.
Kanske inte så lämplig kombination till en unghäst även om jag har bra balans
GOD JUL Fjordfolk!