@kryddelydd Nix, här är det lågläge med hästarna. Har varit sjuk och sedan bortrest i ett par omgångar, så allt jag gjort är klappat och fodrat. Vilket enligt Ariel INTE är ok, så till helgen blir det igångsättning igen.
Ricky fick träffa veterinären som hastigast medan jag var borta sista svängen, det var definitivt någonting som besvärade honom i munnen. Har haft lite bekymmer med att han inte vill acceptera bettet. Veterinären misstänker rotrest av vargtand, så det blir koll av det i december förhoppningsvis. Till dess blir det kapson. Han känns mycket mognare nu än tidigare i år, så vi kommer jobba vidare med longering och tömkörning tills underlaget sätter stopp.
Här är det också lågsäsong.
Igår kom det lite snö och så har det fryst på, vilket innebär halka.
Alltså får jag antagligen vänta tills på måndag med ridning (på måndag kommer hovslagaren och skor och broddar fem hästar, på onsdag kommer hon och tar fem till) om jag inte väljer att utnyttja grannens åkrar (vilket jag får) eller åka till ett ridhus 20 min hemifrån (som jag har fri tillgång till).
Visst har jag generösa bekanta?
En granne lånar ut 3 hA som bete, en annan granne lånar ut ca 5 hA som sensommarbete och låter mig rida och köra på de åkrarna, en bekant ger mig helt fri tillgång till en dressyranläggning med 20X60m ridhus.
En annan granne plogar åt mig på vintern.