Ständigt detta med hull, ja!!!
Och jag håller med dig om att okunnigheten är stor, enorm!
Tyvärr även bland veterinärer - eller så kan de men vill inte säga något. Dumt!
Har haft lite roligt under sommaren.
Yngve och jag har debuterat i Tremomentskörning, fullständig tävling.
LB, bedömning B förstås.
Dressyren gick helt OK, ett par ordentliga missar som jag var väl medveten om (en volt som blev ett ägg, en travlängning som var väldigt svag). Dock trevliga poäng, 105 poäng vilket motsvarar drygt 65%. Åttor för samtliga skrittmoment höjde ju en del, femmorna för missarna ovan satte ner lite.
I precisionen var Yngve lite trött i skallen och inte helt uppmärksam så det åkte ner tre eller fyra bollar.
I maratondelen missade vi lite i tidtagningen (varken min mamma som med kort varsel fick ställa upp som groom eller jag hade koll på detta på riktigt) så vi körde en minut för långsamt men jag är jättenöjd ändå.
Godkänd tävling, får starta bedömning A nästa gång.
Gav mersmak och jag köpte mig en fin tävlingsgodkänd gigg. Tyvärr inga bilder av datatekniska skäl (de ligger i mobilen och jag kan för närvarande inte ladda över).
Igår var jag på dressyrtävling med Reggie igen. LC:1 igen.
Jag klantade mig lite och gjorde en övergång från trav till skritt på fel ställe...
Reggie gick emot lite i senare delen av programmet, men den här gången fick vi bättre skritt (och sjuor för skrittdelen).
62,78% och andraplats med rosett och plakett. Dessutom regncape som hederspris, passande utifrån väderleken.
Andra godkända resultatet för bronsmedaljen i dressyr... behöver leta upp någon mer tävling under hösten.
Ah, där är du! Jag har saknat dig.