Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ser tyvärr inte dina bilder
Jag ser tyvärr inte dina bilder
Nä @fraggelzebra här händer inte så mkt då Ariel fått ett bett/sår i sadelgjordsstaden.
Eftersom vi ska rida DM om en dryg vecka vill jag att såret ska vara helt borta innan jag lägger på sadel.
Men jag har iaf ridit henne lite i skogen barbacka + att jag ridit Ricky två pass den här veckan. Men det är inte mkt att rapportera, han fortsätter att stärka kroppen och älskar att bli riden.
Åh, trist! Alva fick nyligen också en bula vid gjorden på ena sidan. Lät bli sadel i ett par dagar och använder nu en bit fårskinn mellan gjord och häst. Funkar prima!
DM i hopp?
Haha, nä så tränade är vi inte. Det är DM i bruksridning, enda tävlingen i närheten, så vi debuterar... Men vi ska mest dit och känna ifall det kan vara en gren för oss.
Nja, händer inte så mycket här. Just nu har jag fått en dunderförkylning och bara snorar och hostar.. Tintin får lite extraledigt under tiden!Händer inget hos er längre?
Vi har bott in oss riktigt snabbt i stallet, Alva ligger redan ner i boxen och sover på nätterna, av hennes spånpansar att döma.
Igår hade vi dressyrträning igen, första gången sedan i våras pga kvarkan som florerade. Gick riktigt bra, blev mest att vi checkade av vad vi glömt och inte glömt. Visade sig att vi inte glömt så mycket, och att galoppen blivit mycket bättre! Har övat mycket på den, så det var kul med positiv feedback. Sedan igår får Alva agera betessällskap åt en 25-årig ungersk valack. De kommer bra överens, delvis för att Alva främst är intresserad av gräs. Har beställt en Greenguard att växla med, så att hon inte alltid har samma munkorg på.
Hade lite tid över idag, så jag satte ihop ett par före/efterbilder på Alva.
Manen är döful efter att jag fick ett infall med klippmaskinen, men helheten är fin, tycker jag!
https://www.instagram.com/p/BXumE4TFjfN/ (Man ska kunna bläddra en bild åt höger, där ligger de nyare)
.
Jag måste först berömma dig för hennes hull 2016 och nu. Hon var riktigt fet 2015.
Den bästa manen av alla är den 2016 tycker jag. Det var inte snyggt med den korta manan, som du sa. Tyvärr drar det ner helheten också tycker jag, eftersom manen är en stor del av helheten.
Men, det är bara man och om 4-8 veckor är den utväxt igen så inga problem där.
Man måste testa allt någon gång tycker jag.
En av bilderna från förra veckan. Jag hoppas att den syns, uppladdad på facebook så kvaliteten blir riktigt usel på bilderna tyvärr! Finns flera fina bilder från samma kväll, ska bara hitta något vettigt ställe att ladda upp dem på så att jag kan visa dem. Men så lyxigt med duktig fotarkompis!