Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I fredags fick jag ta bort Hampus. Han fick fång så det blev ett snabbt beslut om avlivning.
Knyppling ska också vara trevligt.Du får börja med någon ny hobby, som inte kräver så mycket hantverk. @Liten Kanske frimärkssamlande eller korsordslösande?
Tråkigt med Hampus, fång är en hemsk sjukdom har tyvärr erfarenhet av den jag också och har fortfarande en släng av "fångest" varje vår sedan dess.I fredags fick jag ta bort Hampus. Han fick fång så det blev ett snabbt beslut om avlivning. Grabbarna går själva nu, så jag hoppas verkligen att veterinären får ändan ur och kommer och kastrerar. De behöver en vuxen som håller ordning på dem.
Vad otroligt kul taccotad!Alltså jag har hamnat i en dröm. Kan knappt tro det är sant.
Fick klartecken att jag får köpa hästen jag provridit. Haft tät kontakt med ägaren. Varit och hälsat på/provridit en gång till. Allt är jättebra. Hästens halvbror är också till salu och en riktig pärla han med. Mycket körd i skogen och med vagn osv, mycket riden och utbildad.
Helt plötsligt är det bestämt att båda hästarna följer med mig hem. Kompisen som var med mig där i helgen säger samma som mig, detta är UNIKA hästar. Nog för det finns många fina, duktiga, utbildade hästar. Men dessa har verkligen allt. Plus att ägarna är helt fantastiska.
Vi har fått en heldag hos dom nu nyligen där vi lärt oss mycket kring körningen. Vi drog stockar, vagnar och allt möjligt. Hästen är en klippa.
Trots att det är 2 timmars körning dit så ska jag dit en runda till innan hämtningsdagen. Lära mig ytterligare kring körningen, rida och bara lära känna hästarna.
Kan inte förstå att innan denna månaden är slut har jag två såna otroliga guldklimpar här hemma. Kan verkligen inte fatta. Sen är det mycket som kan hinna hända innan dess men jag håller tummarna att alla håller sig friska och hela.
ÄR SÅ LYCKLIG!!!!!!
Om en vecka åker Grålle och Ariel kommer hem. Längtar så efter att ha henne hemma igen!
Såg att det även var PP20 på storsjöritten, så jag funderar på att testa med henne. Är även sugen på Härjedalsritten, men vi åker hem från Hofors nio dagar innan och det känns lite mastigt med två långkörningar så tätt ihop. Får fundera lite...
Bästa lösningen nu när Ricky är kastrerad!
Låter kul med mera distans!
Nu blir det jobbigt.Ja, men jag grunnar ändå på om jag inte behöver en tredje häst när Ariel åker iväg på träningar/läger/tävlingar.
Jag hoppas att Ariel skall gilla distansritt nu, annars får jag hoppas på Ricky om några år.
Nu blir det jobbigt.
Men en shettis att köra och kela med, kanske.
...och så har Reggie (aka Grålle) fått ett nytt hem. Pga datorstrejk inga bilder men det var livat. Kompisar har han flera; farbror Lukas har tagit sig an sötnosen.
Förresten: han var väldigt välborstad, välklippt och fin när han kom. Det tog ungefär en kvart att bli genomlerig...
Kelig och charmig och mysig kille som ska få följa med som handhäst när han "landat" i några dagar. Kanske ett projekt för helgen: hänga med farbror Lukas på uteritt (Lukas är min kbl-travare) ute längs grusvägen om sista partiet också har tinat fram.
Tror att Lukas är bästa kompisen att hänga med till att börja med: i vår ska han få följa med som handhäst (eller vad man nu ska kalla det) när jag kör både Lukas och Yngve, för att vänja sig vid vagnen.
Klart han var fin! Hos oss har ju leran inte hunnit komma än. Så här såg han ut i fjol när leran var som värst. Dessutom nyborstad...
Då närmar sig datumet för hemfärd av mina två fina fjordingar. Det är så spännande och lite nervöst på samma gång! Vi har nog fixat transport och bil så vi kan köra båda i samma transport. Längtar till de är hemma i stallet/hagen. Tycker själva momentet på vägen är lite jobbigt tyvärr.
Detta är så så himla vänliga och duktiga hästar både i ridning, körning och hantering. Jag hoppas att jag har kunskap att hålla kvar allt det. Men ibland undrar jag hur JAG kunnat få möjlighet att köpa dessa två. Har kontakt med en tränare som jag ska rida för regelbundet och jag hoppas verkligen att allt kommer bli som jag önskar.
Nu ska jag sluta svamla, klart detta kommer bli bra!