Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Å va härligt! Mitt minne är att vyerna är fantastiska!

Blir tyvärr inte hela triangeln då hundrummen på Blåhammaren är fullbokade. Går från Storulvån till Sylarna dag ett, har sen en toppturen inplanerad på sylarna dag 2 (beror på väder och sen får vi se hur underlaget är för Ascot) och sen dag 3 går vi tillbaka till Storulvsån för at göra dagsturer där dag 4. Hade gärna gått hela triangeln men orkar inte släppa på tältet själv samt vill inte tälta ensam (utöver Ascot då).

Oavsett ska det bli jättekul!

Hur var vädret för er? Ser inte så bra ut för oss men men :p
Det blåste motvind som fasen igår när vi gick upp, lite regn på det. Idag var det mindre vind men regn. Oavsett en härlig tur men tyvärr lite för mkt folk.

Lite skräckblandad förtjusning här - har bokat tåg etc för mig och Ascot till Duved då vi ska vandra vid Jämtlandstriangeln! Har vandrat en del men aldrig ensam utan någon annan person så liiiite nervös :nailbiting::D. Leden är ju dock svår att missa och jag har bokat boende på fjällstationerna (hundrum) så att jag slipper släppa på tältet. Packförberedelserna pågår! På tisdag natt bär det av.

Härligt, och bra vågat! 👍

Jag och kompis med tre hundar var i dom trakterna förra året, kanonfint!
I augusti åker vi ännu längre norr ut för 1vecka i trakten kring Hemavan. Ska bli så kul och ser verkligen fram emot det!

Här har tanten läkt ihop riktigt fint och börjar vara less på tratt, ständiga sårkontroller och att vila..

I veckan åker vi mest troligt iväg på lite semester, matten behöver det och Doris är så pass läkt att jag vågar åka iväg en sväng. Hon får dock leva på begränsad yta ett tag till, hon har en förmåga att tokrusa även inomhus och med en unghund i huset blir det än värre...

Cliff har också fått lite ofrivillig träningsvila, men han verkar tycka det är helt okej ändå!

Älskar min Vampyrhund :love:

32253

För ett antal månader sedan skrev jag och funderade över hundläger för vuxna. Nu grämer jag mig lite över att jag inte ansträngde mig mer. Det skulle vara så roligt att åka iväg på något. Synd att ingen i släkten är intresserad av hundträning. Jag får försöka hålla utkik efter helgläger i höst, men när det handlar om läger verkar det helt klart som en nackdel att vara vuxen :cautious:.

För ett antal månader sedan skrev jag och funderade över hundläger för vuxna. Nu grämer jag mig lite över att jag inte ansträngde mig mer. Det skulle vara så roligt att åka iväg på något. Synd att ingen i släkten är intresserad av hundträning. Jag får försöka hålla utkik efter helgläger i höst, men när det handlar om läger verkar det helt klart som en nackdel att vara vuxen :cautious:.
Om du kan med kort varsel är det Eriksöre hundvecka 8-12 juli på Öland. Tror jag skrev om det i din tråd men då fanns inte programmet. Verkar vara mer lägerlikt i år. Kan inte säga något om kvaliteten då jag bara varit med på deras rallytävlingar. Och i år ska vi tävla nosework.

Det finns flera läger även under sommaren för vuxna. Jag har varit på Tåmelägret 3 år, ett fantastiskt läger som är en vecka långt. Sen vet jag att det brukar vara läger nere i Sala i 5 dagar..

Jag vill också åka på läger/helgkurs men har jättesvårt att hitta något...
Jag vill åka i höst nämligen, och det finns garanterat. Men har inte lyckats hitta något.
Vill åka på något där det är blandad kompott med typ rally, lydnad, Nosework och annat då jag ska åka med min mamma i så fall, som kan behöva prova på lite allt möjligt :)

Sitter med ett ganska stort projekt. Jag försöker kartlägga riskhundar när det kommer till EP, så att jag kan undvika dem i framtida stamtavlor.

Det innebär ca 30 flikar med konstaterade EP-fall öppna på avelsdata, öppna med stamtavlor på alla led avelsdata kan erbjuda, skriva över alla namn i ett Google Docs-dokument och färgmarkera alla som dyker upp minst 2 gånger. Så om hund X dyker upp 5 gånger, så är alla fall t.ex gulmarkerade, så att det blir lätt att se vilken hund som dyker upp vart.

En av hundarna har majoriteten färgmarkerade namn i stamtavlan O_o Och då har jag ännu bara skrivit upp 7 stamtavlor.

Sitter med ett ganska stort projekt. Jag försöker kartlägga riskhundar när det kommer till EP, så att jag kan undvika dem i framtida stamtavlor.

Det innebär ca 30 flikar med konstaterade EP-fall öppna på avelsdata, öppna med stamtavlor på alla led avelsdata kan erbjuda, skriva över alla namn i ett Google Docs-dokument och färgmarkera alla som dyker upp minst 2 gånger. Så om hund X dyker upp 5 gånger, så är alla fall t.ex gulmarkerade, så att det blir lätt att se vilken hund som dyker upp vart.

En av hundarna har majoriteten färgmarkerade namn i stamtavlan O_o Och då har jag ännu bara skrivit upp 7 stamtavlor.

Vill bara tipsa om IDASH öppna hälsodatabas för aussies. Där går det att söka på aussies med EP som har rapporterats. Tyvärr är nog mörkertalet ganska stort. :(

Vill bara tipsa om IDASH öppna hälsodatabas för aussies. Där går det att söka på aussies med EP som har rapporterats. Tyvärr är nog mörkertalet ganska stort. :(
Söka är bra, men på det här viset får jag en väldigt snabb överblick över vad för hundar/linjer är speciellt riskfulla. Dessutom inser jag allteftersom jag jobbar med det här att jag faktiskt lär mig namnet på hundarna, vilket kommer göra det ännu enklare att hitta dem i framtida valpletande :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
872
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka