Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, Amy fick fnatt på bryggan förut efter att vi badat och började susa i små cirklar, och så tog bryggan liksom slut och hon drattade över kanten med ändan först. :rofl: Hon såg sååå förvånad ut, kunde inte sluta skratta trots att jag kände mig lite taskig... Fick dragit upp henne snabbt i alla fall, det var en bit ut liksom. (Ingen skada skedd, det var nog 20 cm till vattenytan bara!)

Idag orsakade vi lite kö vid hämtning på dagis. Min hund står ju inte vid dörren och väntar utan tycker ofta det är lagom att sova vid hämtning, trots att jag kommer vid nästan samma tid varje dag.
Så hon måste vakna, sträcka på sig och långsamt gå till dörren innan hon kan få på sig selen, och det går inte alltid så fort...

Varit en snabbis på klubben med Nessie och kört träningstävling i klass 1 lydnad, hon var superduktig! Hon hittade dock inte apporten i det höga gräset så jag fick kasta om den, hon letade verkligen men hamnade fel :p.

Tvingade ut mig på en långprommenad med Skägget nu på kvällen. Jag är såååå trött!
Men han var pigg. Som en ny hund efter klippningen. Han har ont av värmen sen kastreringen och underullen gick bananas.

32067

Har varit på seniorkoll med Nalle som är 12 år. Tyvärr hittades ett blåsljud på hjärtat som inte funnits där tidigare :( men eftersom han inte verkar påverkad av det skulle vi bara avvakta och hålla koll. Han går med på långpromenader utan problem. Blodproverna såg däremot kanon ut trots att han efter smärtstillande för lederna :)
56310273_2287599364623622_6679266395500314624_n.jpg

Nu har jag varit ute och lagt ett spår åt Ville, hur långt det blev vet jag inte, jag var lite lat och tänkte att det räcker att jag köra på endomondo appen istället för att släpa med mig gpsen. Sonen hängde med och drog klöven och när vi hade kommit en bra bit frågar han hur långt vi har gått, jag kollar och appen har stängt av sig. :meh: Nåja jag hade lite lite blod också så vi körde på tills det var slut så får jag väl komma när vi väl går spåret sen. :D Det ska få ligga en fem - sex timmar tänkte jag, mycket väl uträknat eftersom syrran med familj kommer ikväll och en trött hund är betydligt lättare med två små barn. :D

Spåret blev nästan 500 m. 😁 Först var han lite väl ivrig och for bara runt, men en tillbaka tagning till spårstart så blev det skärpning och bra spårarbete, bloduppehåll i vinkel verkade han inte ens notera. 😂 lite för högt tempo men husse vågade inte bromsa med tanke på den dåliga starten. :) Sen fick han båda lite! :)

Lite skräckblandad förtjusning här - har bokat tåg etc för mig och Ascot till Duved då vi ska vandra vid Jämtlandstriangeln! Har vandrat en del men aldrig ensam utan någon annan person så liiiite nervös :nailbiting::D. Leden är ju dock svår att missa och jag har bokat boende på fjällstationerna (hundrum) så att jag slipper släppa på tältet. Packförberedelserna pågår! På tisdag natt bär det av.

Lite skräckblandad förtjusning här - har bokat tåg etc för mig och Ascot till Duved då vi ska vandra vid Jämtlandstriangeln! Har vandrat en del men aldrig ensam utan någon annan person så liiiite nervös :nailbiting::D. Leden är ju dock svår att missa och jag har bokat boende på fjällstationerna (hundrum) så att jag slipper släppa på tältet. Packförberedelserna pågår! På tisdag natt bär det av.

Åh vad härligt! Lyllos!
Går ni ensamma?

Japp, det blir bara jag och Ascot. Längtar! Har inte vandrat i fjällen på många år (senaste årens vandringar har blivit mer söder ut).

Tufft av dig att ge dig iväg ensam. Det hade jag aldrig vågat :)

Vi har precis gått Blåhammaren tur & retur, (gått triangeln tidigare år) det kommer gå jättebra för dig! Folk är så himla trevliga och hjälpsamma och vyerna är fantastiska :)

Till vilken av fjällstationerna ska du gå först?

Tufft av dig att ge dig iväg ensam. Det hade jag aldrig vågat :)
Haha jag är av och till lite smått stressad över det men har bestämt mig att jag måste våga mer i livet och då jag verkligen vill vandra i fjällen i år med Ascot och inga av mina vandringsintresserade kompisar kan så blir det bara jag och Ascot denna gång. Har gått Jämtlandstriangeln förr, dock 10 år sen, och vet att den delen vi ska gå (Storulvån till Sylarna) är mkt välmarkerad. Hela Jämtlandstriangeln blir det tyvärr inte då hundrummem på fjällstationen Blåhammaren var fullbokade.

Haha jag är av och till lite smått stressad över det men har bestämt mig att jag måste våga mer i livet och då jag verkligen vill vandra i fjällen i år med Ascot och inga av mina vandringsintresserade kompisar kan så blir det bara jag och Ascot denna gång. Har gått Jämtlandstriangeln förr, dock 10 år sen, och vet att den delen vi ska gå (Storulvån till Sylarna) är mkt välmarkerad. Hela Jämtlandstriangeln blir det tyvärr inte då hundrummem på fjällstationen Blåhammaren var fullbokade.

Jag måste bli mer som dig! Annars får jag väl aldrig vandra i fjällen. Fick ryggsäck mm av maken i fjol men vi kom oss inte iväg. Planen var att vandra i år men det blev ju som det blev och nu tokjobbar jag till Augusti ut :(

Vi har precis gått Blåhammaren tur & retur, (gått triangeln tidigare år) det kommer gå jättebra för dig! Folk är så himla trevliga och hjälpsamma och vyerna är fantastiska :)

Till vilken av fjällstationerna ska du gå först?
Å va härligt! Mitt minne är att vyerna är fantastiska!

Blir tyvärr inte hela triangeln då hundrummen på Blåhammaren är fullbokade. Går från Storulvån till Sylarna dag ett, har sen en toppturen inplanerad på sylarna dag 2 (beror på väder och sen får vi se hur underlaget är för Ascot) och sen dag 3 går vi tillbaka till Storulvsån för at göra dagsturer där dag 4. Hade gärna gått hela triangeln men orkar inte släppa på tältet själv samt vill inte tälta ensam (utöver Ascot då).

Oavsett ska det bli jättekul!

Hur var vädret för er? Ser inte så bra ut för oss men men :p

Jag måste bli mer som dig! Annars får jag väl aldrig vandra i fjällen. Fick ryggsäck mm av maken i fjol men vi kom oss inte iväg. Planen var att vandra i år men det blev ju som det blev och nu tokjobbar jag till Augusti ut :(
Man får ta det stegvis och peppa sig själv! Jämtlandstriangeln är ju jättefin ofta i augusti så kanske kan du vandra (med sonen?) i början av september? Dagsturer kan man också göra. Ska finnas flera fina turer från tex Storulvsån. Är ju dock en bra bort från er men Snälltågen går från tex Lund till fjällen unde augusti och september.
Annars kommer det fler tillfällen!

Kanske jag skulle prova att vandra där med Frej. Du får gärna meddela hur det var efteråt ;). Lycka till och ha så kul :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
872
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka