Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, jag gissade ganska bra på hur hundarna skulle bli placerade i lopp 1. Nu har mina damer fått en promenad också och jag har fått bilder på fina hundar från vän som är på plats på EM. Gah. Jag vill vara där och spana på hundar... Känner att jag behöver ta världens längsta roadtrip bara för att åka runt och spana salukis någon gång :cautious:

Ok, jag gissade ganska bra på hur hundarna skulle bli placerade i lopp 1. Nu har mina damer fått en promenad också och jag har fått bilder på fina hundar från vän som är på plats på EM. Gah. Jag vill vara där och spana på hundar... Känner att jag behöver ta världens längsta roadtrip bara för att åka runt och spana salukis någon gång :cautious:

Säg till om du vill ha sällskap ;)

Halvtimme kvar till eftermiddagsloppen, om jag fattat det rätt. Klockan 13 svensk tid booorde det vara. Sitter nu och tjurar över att jag inte är där på plats, mest för att jag fortsätter få foton på fina hundar som jag aldrig sett men som nu är där, sådana som är släktingar till hundar jag träffat och gillat väldigt mycket. Gah.

Vill någon mer kika på salukis under eftermiddagen så borde det vara den här länken som gäller:

Varit och promerat runt sjön och hundarna har badat, till och med lilla Nike badade och hon brukar vara en riktig badkruka.
Snart blir det besök hos kiropraktorn med alla tjejerna, få se vad hon säger.

Bifogade filer

• IMG_20190623_133536.webp
    IMG_20190623_133536.webp
    83,6 KB · Visningar: 8
Gripa har fått gå hårda spår både idag och igår och det har gått väldigt bra tycker jag! Änsålänge får hon näring i varje fotspår men tänkte fasa ut det ganska snart. Igår fick hon dessutom byte till gräs då jag gjorde små serpentiner in på gräsmattan intill parkeringen.

Idag var det dock enbart asfalt men med svår störning av katt :D De är både spännande och lite obehagliga, vilket gör dom ännu mera spännande. Jag skulle bara skärpt till mig och sagt "spår" istället för att säga "nej" flera gånger :o

Tyckte hon skötte det väldigt bra! Lite för stora torrfoderkulor bara.

Höften var fortsatt i led :banana: hon har börjat stödja yttepytte på benet nu, främst när hon står stilla och när hon kissar/bajsar. Ortopeden tycker att hon ska stödja på benet så gott som fullt ut inom en vecka, men att det är bättre att det tar lite längre tid än att vi jäktar fram något.
Han tyckte inte att hon skulle simmas för att rehabas i första hand, utan rekommenderade korta promenader i gräs upp till handloven ungefär, så vi får börja där helt enkelt :)

Höften var fortsatt i led :banana: hon har börjat stödja yttepytte på benet nu, främst när hon står stilla och när hon kissar/bajsar. Ortopeden tycker att hon ska stödja på benet så gott som fullt ut inom en vecka, men att det är bättre att det tar lite längre tid än att vi jäktar fram något.
Han tyckte inte att hon skulle simmas för att rehabas i första hand, utan rekommenderade korta promenader i gräs upp till handloven ungefär, så vi får börja där helt enkelt :)
:love: Åh vad skönt att höra!

:heart :banana:Härligt!

Ville och jag var vid hamnen idag och gick, mycket nyttigt med massor av hundar, folk som joggar, cyklar, promenerar eller sitter och äter 🙈 Men det gick relativt bra förutom att han slickade på handen på en som vi mötte. 🙄😂 Den där tungan, hur han hinner få ut den och träffar handen.

Tjoho! Nu är det bestämt att jag på torsdag drar iväg till favorituppfödaren för att fotografera hundar :D Det blir foton på hanen jag varit kär i sen typ 2011, hans syster och två fantastiska avkommor till henne. Hoppas nu bara att väderleksprognosen stämmer så att det blir bra fotoväder...

Frej har vid flera tillfällen den senaste veckan inte velat gå ut på promenad och jag förstår inte varför :(. Tänkte gå långpromenad efter jobbet idag men han ville inte alls. Det är extremt lätt att börja oroa sig alltså :crazy:. Borde nog utgå från att han helt enkelt varit extra trött när han inte velat gå ut, tillsvidare i alla fall.

Frej har fått vara med två chihuahuor i helgen. Den ena har han stor respekt för och den andra är han kär(?) i. Det var dock inte helt ömsesidigt :angel:.

Frej nosade och följde efter och gnällde på den kastrerade hanen som inte gav så mycket gehör, men rätt vad det var så kom den andra (intakta) chihuahuakillen och röt ifrån att Frej skulle skärpa sig. Jag tyckte dock att Frej var relativt artig i alla fall ;).

Hon använder sitt ben igen :love: Hon är inte helt happy på mig eftersom jag får "tvinga" henne att skritta, hon tycker personligen att det där med att skutta fram är betydligt mer tidseffektivt :p
På gårdagens veterinärbesök såg allt fint ut, och de skrattade gott åt henne när hon först försökte sno varenda leksak de hade i sina korgar vid kassan, nappade åt sig en plastorkidé som hängde ned när vi passerade den i väntrummet samt när hon gav efter för ingivelsen att försöka ta sig till en stackars katt som satt i bur som kom runt ett hörn :o Som tur var gick vi precis in i ett rum, så hon hann inte mer än ett par steg innan vi vek av kursen så att säga.
Hon börjar nog känna sig som vanligt nu :D

Hon använder sitt ben igen :love: Hon är inte helt happy på mig eftersom jag får "tvinga" henne att skritta, hon tycker personligen att det där med att skutta fram är betydligt mer tidseffektivt :p
På gårdagens veterinärbesök såg allt fint ut, och de skrattade gott åt henne när hon först försökte sno varenda leksak de hade i sina korgar vid kassan, nappade åt sig en plastorkidé som hängde ned när vi passerade den i väntrummet samt när hon gav efter för ingivelsen att försöka ta sig till en stackars katt som satt i bur som kom runt ett hörn :o Som tur var gick vi precis in i ett rum, så hon hann inte mer än ett par steg innan vi vek av kursen så att säga.
Hon börjar nog känna sig som vanligt nu :D

Det där med att skritta verkar wachtlar ha svårt med. När huliganen skulle skritta enbart 3×5min efter operationen av den lösa benbiten så grät jag mest. Nu läkte det trots att jag tillåt travsteg för att vi överhuvudtaget skulle överleva. Men fruktansvärt frustrerande för oss båda. Ville tycker också att det är en rätt trist gångart 🙄😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
870
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka